Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook op zoek naar een home cinema systeem. Heb reeds vele winkels afgeschuimd. Ik ken niets van hifi of televisies. Een winkel heeft me uiteindelijk deze combinatie aangeboden:
Canton Movie cd 1000 (795€), Onkyo 507(399€), en nog een nader te bepalen CD speler van rond de 100€.
Zelf opteer ik voor een Samsung plasma scherm model:ps50b850(1790€).
Wat vinden jullie hiervan? Zijn deze toestellen compatibel met elkaar?
groeten, lieven

ps heb deze vraag ook in andere topics gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-09 02:08
[b]
ps heb deze vraag ook in andere topics gesteld
3 totaal zelfs......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
sorry, de volgende keer blijf ik bij 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Sowieso zou ik die combinatie eerst (speakers & receiver) ergens gaan beluisteren, of dit wel jou smaak van geluid weergave is.. :X Dat is een tip die de meeste gaan aanraden..

En verder weet ik weinig specs van die speakers, misschien dat de onkyo ook verkeerde keuze is. ;)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DnnSke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14:03
Compatibel in de zin van allemaal goed op elkaar aan te sluiten: jazeker.
Compatibel in de zin het gaat allemaal mooi klinken en uitzien met elkaar: dat ligt maar helemaal aan jouw smaak en wensen. Dus zoals R-B zegt: verstandig om eerst eens een dergelijke combinatie te beluisteren. Als die winkel je een dergelijke combinatie aanbiedt, kunnen ze ook best de moeite nemen om jou die combo te laten beluisteren.

Misschien ben je wel beter af met een veel eenvoudigere set, omdat je (geluidskwaliteit)eisen niet zo hoog liggen, of wellicht wel juist andersom.
In een winkel zal het ook niet zo klinken als dat het thuis gaat klinken en (esthetisch) anders in je intererieur staan, maar het geeft je wel al een indruk en is al een stuk beter dan blindelings zoveel geld uit te geven. (Voor mij als student klinkt het in ieder geval als een aardig wat geld om in 1x uit te geven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naja, mijn input is dat ik een Onkyo receiver heb (een TX-SR875), en een center-speaker van Canton (Canton Ergo 655 CM). Die Canton bevalt mij prima, hij is mooi neutraal qua afstraling en geeft een goed breed frequentiespectrum vanwege het bouwprincipe van de 2 1/2 weg systeem.

Alleen of jij het mooi vindt klinken dat weet ik niet, je zou inderdaad ergens moeten proberen. En of je wat hebt aan mijn input weet ik ook niet, want ik heb een "klasse grotere" spullen dan jij op het oog hebt. Maar mijn vermoeden is dat het niet een slechte combinatie zal zijn; Dit afgaande op mijn ervaring en wat ik weet van de speakers van Coanton uit reviews.

Qua receiver; Ik zou over Onkyo nog eventjes verder zoeken. Hier op GoT lopen ook topics, en er staat wel wat in over het merk/bedrijf. Met name over de after-market service is nogal wat geschreven.

Overigens qua plasma; Kijk ook eens naar de Panasonics. Zeker van de laatse generaties zijn die behoorlijk goed, en scoren qua energeiverbruik niet veel boven het gebruik van een LCD (Die praatjes over verbruik niet zomaar geloven !). Qua beeld zijn ze in ieder geval beter dan de Samsungs, zie ook bv. de (oude maar nog steeds redelijk kloppende) review op de frontpage van juni vorig jaar war de Pana plasma als beste uit de bus kwam. Ik heb er een (42PZ85), en ben behoorlijk tevreden, en na kalibratie zelfs zeer tevreden.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In de winkel hebben ze me de canton speakers laten horen en eerlijk gezegd dit klonk zeer goed, maar ik heb ook geen referentiepunt. Alhoewel, in een andere winkel toonden ze me B&W speakers die nog duurder waren en nog een andere winkel toonden ze me Bose systeem van 2000€. Prachtig allemaal.
De verkoper van de canton speakers is eerst bij ons thuis geweest om de ruimte te bekijken en is tot deze combinatie gekomen, (kan een verkoopstruc zijn natuurlijk maar aan de andere kant lijkt het me logisch dat hij dat eerst deed vooaleer een bepaald set aan te bieden).
Ik feite wou ik niet zoveel geld uitgeven voor een televsie( ook niet voor het ganse systeem). De verkoper prijst me een panasonic TH50pz80 voor 1299€ aan, maar de comentaren op dit forum hierover zijn niet zo positief. Ik kom dan steeds uit bij de samsung. Weliswaar voor 400€ meer, maar als jullie een evenwaardig toestel weten voor een lagere prijs...ik zou niet liever hebben.
Ik ben 44, drie kinderen van 6,8 en 10. Als we met 5 naar de bioscoop gaan zijn we minstens 50€ kwijt. Dus ik dacht dat deze investering niet zo slecht was (we moeten er niet echt zeer voor doen maar toch vind ik het decadent veel geld voor iets dat je niet echt nodig hebt, je zou er bijna een schuldgevoel van krijgen). Op dit moment hebben we een mini tv-tje, klein radiootje in huis en het zou de eerste keer zijn dat we een televisie of klankinstallatie kopen, dit nieuwe set zal een lange tijd moeten meegaan.
Ik ken er niets van na 4 maand zoeken word ik het ook een beetje beu. Er zijn zoveel producten op de markt en zoals jullie terecht zeggen, smaken, dat het heel moeilijk is om te kiezen.
Vinden jullie dit een prijs/kwaliteit verantwoorde aankoop, hebben jullie alternatieven, krijg je bang for the buck.
toch bedankt om te antwoorden, Lieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sevenhunt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 11:23
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:31:
In de winkel hebben ze me de canton speakers laten horen en eerlijk gezegd dit klonk zeer goed, maar ik heb ook geen referentiepunt. Alhoewel, in een andere winkel toonden ze me B&W speakers die nog duurder waren en nog een andere winkel toonden ze me Bose systeem van 2000€. Prachtig allemaal.
De verkoper van de canton speakers is eerst bij ons thuis geweest om de ruimte te bekijken en is tot deze combinatie gekomen, (kan een verkoopstruc zijn natuurlijk maar aan de andere kant lijkt het me logisch dat hij dat eerst deed vooaleer een bepaald set aan te bieden).
Ik feite wou ik niet zoveel geld uitgeven voor een televsie( ook niet voor het ganse systeem). De verkoper prijst me een panasonic TH50pz80 voor 1299€ aan, maar de comentaren op dit forum hierover zijn niet zo positief. Ik kom dan steeds uit bij de samsung. Weliswaar voor 400€ meer, maar als jullie een evenwaardig toestel weten voor een lagere prijs...ik zou niet liever hebben.
Ik ben 44, drie kinderen van 6,8 en 10. Als we met 5 naar de bioscoop gaan zijn we minstens 50€ kwijt. Dus ik dacht dat deze investering niet zo slecht was (we moeten er niet echt zeer voor doen maar toch vind ik het decadent veel geld voor iets dat je niet echt nodig hebt, je zou er bijna een schuldgevoel van krijgen). Op dit moment hebben we een mini tv-tje, klein radiootje in huis en het zou de eerste keer zijn dat we een televisie of klankinstallatie kopen, dit nieuwe set zal een lange tijd moeten meegaan.
Ik ken er niets van na 4 maand zoeken word ik het ook een beetje beu. Er zijn zoveel producten op de markt en zoals jullie terecht zeggen, smaken, dat het heel moeilijk is om te kiezen.
Vinden jullie dit een prijs/kwaliteit verantwoorde aankoop, hebben jullie alternatieven, krijg je bang for the buck.
toch bedankt om te antwoorden, Lieven
ehm, de commentaren over de panasonic hier niet positief?
Dan moet je toch echt eens elke thread over tv`s nalezen, kom je echt tot een andere conclusie.
De panasonic plasma`s zijn denk ik de meest gekochte en geadviseerde hier.
En terecht trouwens :), ga niet helemaal uitleggen waarom, dat is vaak genoeg uitgelegd.

En ik lees dat iemand je bose heeft geadviseerd, meteen laten vallen, KUT-geluid voor een belachelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Een zaak die bose adviseert zou ik direct verlaten.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:31:
[...]en nog een andere winkel toonden ze me Bose systeem van 2000€. [...]
Chevy454 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 20:16:
Een zaak die bose adviseert zou ik direct verlaten.
_O- 2000 voor een Bose :')

Absoluut niet intrappen.

Een wat gerenommeerdere mening hierover lezen ?
Zie bv. het stukje onder "To Bose or Not to Bose" in dit artikel
[b][message=32086531,noline]
[...]De verkoper prijst me een panasonic TH50pz80 voor 1299€ aan, maar de comentaren op dit forum hierover zijn niet zo positief.[...]
Enne, inderdaad; Die Panasonics zijn juist een stuk beter dan de Samsungs. Koop w`el een PZ85, of nog beter een PZ800 serie. Beiden zijn in principe van een "generatie geleden" en daarom goedkoper dan de Samsung nu, maar toch nog steeds beter.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2009 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En, al een keuze kunnen maken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:38

mr.paaJ

generatie cmd+z

De nieuwe Samsung plasma's zijn anders ook niet mis hoor, en hebben IMO een veel strakkere vormgeving (waar je toch ook steeds tegenaan kijkt.
Voor minder geld heb je dan wel weer de 50G10 en voor net iets meer de 50V10 van Panasonic, maar hoe die zich onderling verhouden is lastig te zeggen zonder ze naast elkaar te zien.

Ik denk trouwens dat je met zo'n set heel tevreden kunt zijn. (en dat een goedkopere Panasonic ook helemaal niet verkeerd is en je toch een hoop geld bespaart, als je het niet erg vindt om niet het nieuwste te hebben)

[ Voor 16% gewijzigd door mr.paaJ op 13-06-2009 13:44 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Cantonspeakers en de Onky 507 zullen het waarschijnlijk worden. Tenzij jullie een goed alternatief hebben. 'k ben een tijdje bezig geweest om informatie over de Panasonic plasma te ontwarren.
Ik ben helemaal niet gehecht aan één merk. Ik vermelde de Samsung ps50b850 omdat ik in maart had besloten om de Samsung ps50b756 te kopen. Een collega had in december 2008 dit type gekocht en is er heel te tevreden over (je kan er een USB stick op aan sluiten, full hdmi). Ik heb deze tv gaan bekijken en hij is fantastisch ( niet moeilijk, als je een 46cm schermpje gewoon bent blazen alle grote schermen je uit je sokken). Net toen ik de tv wou bestellen (hij was toen fel gezakt in prijs) bleek hij niet meer voorradig, nergens meer. Ik had gebeld naar Samsung zelf en die gaven dit grif toe. Dus wachten op de opvolger, de ps50b850 (hier ook full hdmi misschien interessant in de toekomst?, usb stick aansluiting, minder elektr verbruik, minder warmteafgifte) en deze zou pas in mei juni op de markt komen. Helaas is er nog bitter weinig info over te vinden of reviews. Mij maakt het niet uit welk merk en misschien begint er hier terug een debat (ongewild en off topic)) over prijs/kwaliteit verhouding tussen Panasonic-Samsung.
Ondertussen blijf ik zoeken naar inform over de Panasonics en al jullie commentaren zijn meer dan welkom.
Een goede dvd speler hebben we ook nodig, welke?
Alvast bedankt allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Laguna

Connaisseur

De Parasound D 3 is wel een goede dvd speler.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 16:58:
[...]
Een goede dvd speler hebben we ook nodig, welke?
Alvast bedankt allemaal
DVD-spelers zijn passe, het is nu de tijd van full HD. Neem een Blu-ray speler, een paar goedkope hdmi kabels en dan ben je beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"je kan er een USB stick op aan sluiten, full hdmi" en "hier ook full hdmi misschien interessant in de toekomst?, "

Dit moet natuurlijk full HD zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:00:
"je kan er een USB stick op aan sluiten, full hdmi" en "hier ook full hdmi misschien interessant in de toekomst?, "

Dit moet natuurlijk full HD zijn!
Hey,

Even een vraagje over de PS50B850 heb je deze inmiddels, en hoe bevalt i want ik ben van plan om deze aanteschaffen.
of wat voor TV is het uiteindelijk geworden.

gelieve je reactie, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geloof me of niet, ik ben nog steeds op zoek.
Ik ben naar het panasonic plasma topic verhuisd en wacht op meer reviews over panasonic modellen en ps50b850. Ik heb deze laatste ook nog nergens uitgestald gezien. Hij is ook nog zeer duur. Misschien dat de prijzen dalen in het najaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oXygeN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-07 15:44

oXygeN

oftewel oxje...

Overigens is 399 voor een Onkyo 507 aan de hoge kant, (in ieder geval in Nederland, maar aangezien je Lieven heet zou je best eens Belg kunnen zijn ;) )

\o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas wel.
Wat zijn de gangbare prijzen bij jullie?
We doen veel aankopen in Nederland, buurt van Sluis, Oostburg. Weet jij daar van hifi winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onkyo heeft sinds kort de adviesprijs van de 507 verlaagd van 399 naar 329. Elke winkel zou hem dus minstens voor die prijs moeten verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ok bedankt
Pagina: 1

Let op:
Bose bashen is zoooo 2008

:)