Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Eens in de zoveel tijd formateer ik mijn PC.
Zo nu ook deze keer. Maar ik stuite op een probleem. Windows vindt nu dat ik drivers moet instaleren om mijn harde schijf te kunnen bereiken!?

Hebben jullie endig idee wat ik hier aan kan doen ?

Dingen die ik geprobeerd heb:

Op een usb stick de drivers van het moederboard / harddisc ( hij herkent de drivers van het moederboard maar vervolgens er op klikken en door gaan kom ik weer bij het begin scherm en dus weer bij het zelfde probleem)
Instaleren van XP, Dit lukt ook niet

extra info:
In bios gekeken of die me harde schijf daar wel herkent (daar herkent hij me harde schijf wel)
Mijn harde schijf wordt ook herkent tijdens vista instalatie alleen niet tegen de goede grote ( ongeveer 50 gb kleiner)

Mijn setup:

intel e8500
gigabyte GA x48 DS5
4 gb ocz
spinpoint f1 HD642JJ 640 GB
sapphire 512MB 4870

Alvast bedankt voor de hulp!

MVG,

Grimmeh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SATA drivers op flop zetten en bij begin van setup op F6 drukken.

Of met Nlite de SATA drivers integreren in je bestaande install cd, nieuwe cd van bakken en daar de pc mee booten en installeren.
http://www.techzine.nl/tu...nstallatie-met-nLite.html

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat hier niet om het installen van xp maar om vista .. ik ken de bug in xp dat hij geen schijfen of usb sticks herkent .. dit zou vista wel moeten kunnen

maar ik ben naar de gigabyte site geweest en de sata drivers gedownload voor mijn moederboard .. deze op een usb stick gezet en tijdens de instalatie (wanneer die om de drivers vraagt) er in gestopt. Hij herkent de drivers ik kan ze ook aanklikken en dan op "DOORGAAN" drukken (je zou zeggen dat hij ze dan kan gebruiken) .. hierna komt hij gewoon weer met de melding dat windows drivers nodig heeft om bij me hardeschijf te kunnen en terug naar het begin scherm ..... ben ik dus weer terug bij af

iig bedankt voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan kan je met Vlite werken :) dat is nlite voor vista ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dit geprobeerd voor windows xp en vista .. bij beide herkent hij mijn harde schijf wel maar heeft problemen met het schrijven naar de hardeschijf

ik denk toch het dat het aan me bios instellingen ligt (al lijkt dit me ook raar aangezien ik nooit een bios flash heb uitgevoerd) maar heb al meerdere keren die computer geformateerd en nog nooit last gehad van dit probleem.

Verder stopt hij de instalatie bij windows xp op 65% omdat hij een bestand niet kan kopieren naar de harde schijf. daarbij ziet hij in windows xp ook niet mijn volledige schijf maar is die 50 GB kleiner net zoals bij de instalatie van windows vista.

dus nog geen oplossing gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat je schijf niet ingesteld op raid in de bios?

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIOS al teruggezet naar default settings ?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Hmm, het zou best kunnen dat je schijf wat kleiner lijkt in Windows dan op de verpakking staat.
Zo is mijn 4GB USB-stick ook maar 3.8GB groot in werkelijkheid, en mijn 80GB HDD is maar 74GB groot.

Laatste BIOS staat erop ? BIOS defaults al geprobeerd ? Zeker dat je HDD niet kapot is ? Alle stekkers goed aangesloten, voltages correct ? Welke fout geeft hij exact ? Welk OS probeer je nu te installeren, Vista of XP ? DVD correct en zonder krasjes ?

We hebben iets meer info nodig ;)

Probeer eens Vista te installeren zonder drivers voor je moederbord, wat gebeurt er exact ?
En als het idd. je drivers zijn, zou ik vLite gebruiken, en daarmee de S-ATA drivers voor je moederbord integreren in je CD.

En je zei dat je je PC al meerdere keren hebt geformatteerd, was dat met dezelfde hardware, met dezelfde CD, etc ? En ging het toen wel ? Zo ja --> Hardware.

[ Voor 10% gewijzigd door Petervanakelyen op 12-06-2009 11:46 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:30:
Verder stopt hij de instalatie bij windows xp op 65% omdat hij een bestand niet kan kopieren naar de harde schijf.
Rotte CD/DVD speler?

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• planB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:46
of kras op cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DapperDen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-04 21:05
Geheugen?

Heb ooit eens geworsteld met een XP installatie die niet verder kwam dan rond de 50%, waarbij hij steeds mekkerde dat een bestand niet gekopieerd kon worden. Memtest gedraaid: 1 bankje geheugen rot. Die dus eruit gesloopt en daarna ging ie als een trein.

Je weet nooit, ook RAM kan kapot hè....

[ Voor 9% gewijzigd door DapperDen op 12-06-2009 11:58 ]

Pagina: 1