[Flash] Weergave swf content niet goed op sommige pc's!

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27
Ik heb een nogal vreemd probleem met de weergave van een flash banner, de inhoud lijkt op sommige pc's niet goed weergegeven te worden!

Weergave correct:
Afbeeldingslocatie: http://www.voetbalshop.nl/upload/Image/Voorpagina/voe/voetbalprimeur/flash-goed.png

Weergave incorrect:
Afbeeldingslocatie: http://www.voetbalshop.nl/upload/Image/Voorpagina/voe/voetbalprimeur/flash-fout.png

De banner staat hier: http://www.voetbalshop.nl...oetbalprimeur/banner.html

Zoals je ziet valt ineens de 'V' van 'PSV' weg en zijn de teksten in een heel ander lettertype ineens. Beide PC's waarmee deze screenshots gemaakt zijn hebben Windows XP pro, IE 7.0, Flash versie 10. Maar verder lijken browsers niet echt uit te maken, op mijn pc is het in IE/FF/Chrome gewoon goed en bij mijn collega niet.

Ik ben nog steeds 'ongoing' met het zoeken van oorzaken, maar de meeste meuk die in google tevoorschijn komt gaat over mensen die hun flash verkeerd positioneren :/

Heeft iemand dit al eens eerder gezien?

Bevalt mijn schrijfsel je niet? www.korrelatie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DM.Aram
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-12-2021

DM.Aram

DMTZ.i

De banner van de link is een banner die niet lijkt op degene die ik zie in deze post; een PSV ipv een Feyenoord. Ik ben weer te snel.

Op jouw computer zie je alles wel goed? Is er enig mogelijk verschil dat aanleiding zou kunnen zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door DM.Aram op 11-06-2009 14:12 ]

See you in another life, brother.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Op mijn PC is het goed, op een aantal andere hier op kantoor ook en weer een aantal andere niet.

Also: het PSV deel van de banner komt na het Feyenoord stukje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

En je hebt alle benodigde fonts wel ge-embed natuurlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spooksel
Het gebruikte lettertype is 'Myriad Pro'. Dat zit dus volgens mij niet standaard in windows. Ik denk dat het alternatieve lettertype wat weergegeven wordt, welke iets groter lijkt te zijn, er voor zorgt dat de 'V' buiten de bouding box van de tekst gepushed wordt en dat het daarom niet te zien is.

Ik ga de stagiair ff een nieuwe banner in een standaard lettertype laten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-09 18:07

ErikKo

Rippie

IE en FF werken hier prima. Een missende font (waar het wel op lijkt, doordat de incorrecte weergave een ander lettertype is) zou niet voor 1 missende letter zorgen.
...
Of wel. Een groter lettertype, waardoor de letter niet meer binnen de breedte van het tekstvak valt, en dus naar de volgende regel springt. In dit geval, buiten het beeld. :)

Gok dat daar je probleem ligt -- het ontbreken van de correcte font.

Edit: Ik zie dat je het zelf ook hebt gevonden. :)

[ Voor 6% gewijzigd door ErikKo op 11-06-2009 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28

Bosmonster

*zucht*

Je kunt het font gewoon embedden toch, je hoeft toch niet het lettertype aan te passen :?

Myriad pro wordt volgens mij geinstalleerd met Adobe Reader, dus als je dat niet hebt dan heb je het lettertype ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsjilp
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

Tsjilp

RS[I]ds

Of, als de tekst niet wijzigd het tekstveld static maken, dan hoef je het font ook niet te embedden, scheelt weer in je filesize.

Raar... Is zo gek nog niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsjilp schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:59:
Of, als de tekst niet wijzigd het tekstveld static maken, dan hoef je het font ook niet te embedden, scheelt weer in je filesize.
Wat gebeurt er dan op een pc zonder dat lettertype? In mijn ogen kan je niet ander dan het font te embedden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Bosmonster schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:40:
Je kunt het font gewoon embedden toch, je hoeft toch niet het lettertype aan te passen :?

Myriad pro wordt volgens mij geinstalleerd met Adobe Reader, dus als je dat niet hebt dan heb je het lettertype ook niet.
Ik heb hier Adobe Reader ingestalleerd, maar ik krijg toch enkel de PS, zonder V.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:29:
Wat gebeurt er dan op een pc zonder dat lettertype? In mijn ogen kan je niet ander dan het font te embedden?
Je maakt er dan toch 'plaatsjes' van, zover mijn kennis van flash nog gaat? Dan maakt het verder niet meer uit in welk lettertype je het maakt. (achteraf aanpassen wordt alleen wat moeilijker).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

ErikKo schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:55:
IE en FF werken hier prima. Een missende font (waar het wel op lijkt, doordat de incorrecte weergave een ander lettertype is) zou niet voor 1 missende letter zorgen.
Wanneer het vervangende font breder is (waar het wel naar uit ziet) kan het best zijn dat PSV niet meer in zijn geheel past en dat daarom de V op de volgende regel getoond wordt. Het is dus heel goed mogelijk dat een verkeerd font een letter laat 'verdwijnen'.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1