Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

XP Multiboot - 2e installatie stoppen alle services steeds

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Toshiba Laptop met 2 aparte HD's. De originele restore CD gebruikt en XP geinstalleerd. Van die harddisk een image gemaakt en dan naar de 2e harrdisk terug gezet.

boot.ini aangepast,

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional versie 1" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional versie 2" /fastdetect

en allebei de systemen booten netjes.............

Alleen vallen na een paar minuutjes allerlei services uit zoals de computer browser etc etc en werken allebei de installaties niet meer of gammel. Ook krijg ik allerlei "Generic Host Process for Win32" foutmeldingen inzake het bestand svchost.exe

Ik heb al diverse opties geprobeerd. Allebei de installaties op 1 harddisk, 2 verschillende partities. Nu weer op 2 aparte schijven. Ik heb het geprobeerd met Acronis OS Selector. Ik heb het geprobeerd met VistaBootPro (toen stond er op de hoofdpartitie Vista, die ook instabiel werd van het hele dual boot gebeuren)

Oftwel, ik heb diverse opties geprobeerd, maar allebei de installatie worden instabiel in de Dual Boot!

En geloof het of niet, ik heb zelfs een nieuwe, exact dezelfde laptop besteld (Toshiba Satellite Pro P300).
Maar ook het nieuwe exemplaar bleef de problemen geven.

De restore CD NIET gebruiken is ook geen optie omdat om de een of andere vage reden sommige hardware devices niet goed geïnstalleerd willen worden met de aangeboden drivers op de website.

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Werkte één enkele XP installatie dan wel goed of niet geprobeerd? Begint het probleem pas bij een dualboot dus ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en dat terwijl allebei de installaties op een aparte schijf staan.

Je kan met een Toshiba laptop ook met F12 kiezen voor een bootmenu, en dan HDD1 of HDD2 kiezen om te booten, maar ook dan hebben de installaties opeens kuren.

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Ok:P raar, nog nooit eerder van gehoord.
Word dus dan ook gokken, ik zou denk ik beginnen met drivers updaten en bios update.
Met name netwerkkaarten updaten, SVchost is een netwerkproces.

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-11 15:50
Je hebt dus eerst de restore CD gebruikt, en daarna een image op de 2e schijf gemikt. Dat betekent ook dat beide schijven dus als active staan aangemerkt, beide hebben een bootsector, beide hebben een boot.ini en een NTLDR en eventueel beide ook nog een recovery-partitie van de leverancier erop?

Zou me niks verbazen als dat wat onverwachte effecten geeft. WinXP (professional in ieder geval) heeft een command-line tool BOOTCFG om de boot.ini te bekijken en/of aan te passen, wat is het resultaat van een BOOTCFG /Query?

Als je de 2e operating system regel weer weghaalt uit je boot.ini loopt die ene install die over is dus gewoon wel goed?

En wat vind je in de eventviewer over de services die onderuit gaan?

[ Voor 9% gewijzigd door DigiK-oz op 11-06-2009 19:42 ]

Whatever