Toon posts:

Factuur ergenis !!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.562 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Rond de 20ste van iedere maan krijg ik de maandelijkste factuur van Telfort .
Ach dacht Telfort ik schijf gewoon het abonnementsgeld nu vast af van Silvi's rekening .
10 DAGEN EERDER !! :(
Zijn ze nu echt achtelijk daar bij telfort 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:52
lief dagboek ?

Volgens mij is het aardig normaal dat ze geld afschrijven en dan een factuur sturen. Dat dit 10 dagen duurt is niet zo uitzonderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Ghost16
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-05 10:05
En wat is het doel van deze post :S Je ergernis kun je vast wel op een andere manier kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben dat niet gewend van Telfort omdat ze altijd rond de 20ste afschrijven
Het maak ook niet uit als ze dat 1 of 2 dagen eerder afschrijven , maar 10 dagen eerder..
Mijn salaris krijg ik ook niet 10dagen eerder .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-01-2023
het klinkt alsof je niet aan een reserverbuffer doet.. lijkt me vrij logisch dat je altijd wel een bedrag van je maandelijkse vaste lasten als buffer houdt op je betaalrekening...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-09 15:07
Staat in de algemene voorwaarden dat ze deze datum zonder overleg mogen aanpassen.
Vodafone deed het bij mij altijd op de laatste dag van de maand, sinds een jaar elke 19e.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Duidelijk gevalletje van: 'lekker boeien' en 'als je tijd hebt om je hierover druk te maken, moet je een hobby zoeken'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ballebek schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:22:
Staat in de algemene voorwaarden dat ze deze datum zonder overleg mogen aanpassen.
Vodafone deed het bij mij altijd op de laatste dag van de maand, sinds een jaar elke 19e.
Ballebek ;) Bedankt voor je normale antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ronwiel schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:35:
Duidelijk gevalletje van: 'lekker boeien' en 'als je tijd hebt om je hierover druk te maken, moet je een hobby zoeken'.
Fijn dat je zo vriendelijk reageert }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 22-09 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

ronwiel schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:35:
Kan heel veel boeien.

Dat het voor jou mogelijk geen probleem is, betekend niet dat het voor een ander niet is. Zo veel empathisch vermogen moet je toch wel hebben...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Aardige antwoorden hier... snap de frustratie van Silvi wel. Heeft ook niks met 'buffer aanmaken' of 'druk maken' te maken. Juist als mensen zich maar nergens druk ommaken wordt dit alleen maar erger...

Zelf ook een keer gehad met een niet nader te noemen telecombedrijf: facturen op de 11e en afschrijven daarvoor op de 1e. Niet handig, zou graag van te voren willen controleren. Na een paar storneringen van mijn kant werd het afschrijven rond de 15e :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Ik had het anders prima (anders geformuleerd) terug willen zien in het algemene Telfort topic.
Staat ook niet bij of het om internet of (mobiele) telefonie gaat ondanks dat het in het IP&H subforum staat.

En dan nog mogen de meeste telecom bedrijven dit aanpassen zonder overleg met de contractant.

[ Voor 20% gewijzigd door Uberprutser op 11-06-2009 15:19 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:11

E-Vix

Nu met sneeuw!

Weet je zeker dat ze 10 dagen voor het versturen van de factuur al afschrijven? Is het niet zo dat ze het pas 20 dagen na het versturen van de factuur doen? Meestal staat er in een factuur wel zoiets van "Het bedrag van € XX,XX wordt omstreeks bla bla bla van uw rekening afgeschreven"

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
E-Vix ,
9 juni e-mail van Telfort, Geachte klant
hierbij ontvangt u uw factuur van Telfort internet en eventuele overige Telfort internet diensten .
( zonder vermelding van omstreeks die datum of zo iets )
volgende dag 10 juni afgeschreven van mijn rekening .
Ik ben al 2 jaar gewend dat Telfort rond de 20ste afschrijft en nu ineens 10 dagen eerder , niet gek toch
dat ik daarop reageert .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uberprutser
Bij een automatische incasso zijn ze wel verplicht op de factuur een datum te schrijven wanneer de incasso wordt uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11:11

E-Vix

Nu met sneeuw!

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:38:
E-Vix ,
9 juni e-mail van Telfort, Geachte klant
hierbij ontvangt u uw factuur van Telfort internet en eventuele overige Telfort internet diensten .
( zonder vermelding van omstreeks die datum of zo iets )
volgende dag 10 juni afgeschreven van mijn rekening .
Ik ben al 2 jaar gewend dat Telfort rond de 20ste afschrijft en nu ineens 10 dagen eerder , niet gek toch
dat ik daarop reageert .
Dit is dus iets heel anders dan wat je eerder schreef. Uit je openingspost maak ik namelijk op dat het geld rond de 10e afgeschreven wordt, maar dat je pas rond de 20e je factuur krijgt voor het geld dat dus 10 dagen eerder afgeschreven is.
Dat het versturen van het factuur + afschrijven alletwee 10 dagen eerder gebeurd dan vroeger daar zou ik mij persoonlijk niet echt druk om kunnen maken. Mocht het problemen geven met je persoonlijke financiële situatie, dan zou je altijd nog even contact op kunnen nemen met Telfort om te vragen of het niet wat later in de maand kan. Waarschijnlijk hebben ze met de betalingen verschoven om alles een beetje te verspreiden. zodat de betalingen gelijkmatig over de hele maand binnen komen. Dat ontlast een administratieve afdeling vaak een stuk.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

De meeste mensen krijgen hun salaris rond de eind van de maand 25 t/m de 30ste zeg maar. Het is heel erg handig dat eind van de maand alle rekeningen worden afgehaald. Ik ben wel met de topic starter eens hierover. Het zal wel in de AV staan maar toch , een beetje bedrijf kan ook wel nadenken.

Het kans soms de moeite lonen om te bellen met een bedrijf want het kan soms omgezet worden naar een andere datum.

Het gros van de nederlanders hebben het niet zo breed als wat men denkt en een hele hoop mensen hebben geen buffer of spaar potje dus het is reuze handig dat er eerst gestort wordt (salaris/uitkering) en daarna pas afgehaald (rekeningen).

https://valid.x86.fr/xhfd5e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb een e-mail gestuurd naar Telfort over het hoe en waarom , meschien was het eenmalig , en dat ze meschien een vaste datum kunnen hanteren van afschrijving van het abonnement geld .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazybest
  • Laatst online: 15-01-2023
zolang je maar niet 2x betaald voor dezelfde maand is er geen man overboord, toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Badtothebone schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:52:
De meeste mensen krijgen hun salaris rond de eind van de maand 25 t/m de 30ste zeg maar. Het is heel erg handig dat eind van de maand alle rekeningen worden afgehaald. Ik ben wel met de topic starter eens hierover. Het zal wel in de AV staan maar toch , een beetje bedrijf kan ook wel nadenken.

Het kans soms de moeite lonen om te bellen met een bedrijf want het kan soms omgezet worden naar een andere datum.

Het gros van de nederlanders hebben het niet zo breed als wat men denkt en een hele hoop mensen hebben geen buffer of spaar potje dus het is reuze handig dat er eerst gestort wordt (salaris/uitkering) en daarna pas afgehaald (rekeningen).
Het bevreemd me zeer dat er veel Nederlanders zijn zonder enige vorm van reserve, er op los lenen en rood kunnen staat (bij wijze van).

Als er ook maar iets gebeurd met je auto/huis/wasmachine kun je het niet eens betalen..dan hang je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaptor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-06 07:31

Swaptor

Java Apprentice

Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:38:
dat ik daarop reageert .
Het is absoluut niet gek dat je daar op reageert, maar ik ben er niet zeker van dat dit forum de juiste plek is.
Heb je al geprobeerd om ze te bellen? Het zou namelijk goed kunnen dat ze zonder je in te lichten hebben besloten om je incassodatum te wijzigen. Ik ken helaas de AV van Telfort niet goed genoeg om iets te zeggen over de validiteit van deze actie.

Ontdek mij!
Proud NGS member
Stats-mod & forum-dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:39:
[...]

Het bevreemd me zeer dat er veel Nederlanders zijn zonder enige vorm van reserve, er op los lenen en rood kunnen staat (bij wijze van).

Als er ook maar iets gebeurd met je auto/huis/wasmachine kun je het niet eens betalen..dan hang je.
Even voor de duidelijkheid ik heb gelukkig geen geldprobleem, mijn ergernis is meer een principekwestie .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-06 15:21
Badtothebone schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:52:
Als je salaris normaliter de 25ste binnenkomt, dan maakt het toch niet uit of de incasso dan de 10e of de 20e is? In allebei de situaties komen ze 'veel' later of 'eerder' (het is maar hoe je het ziet) dan je salaris.

En of je het nu breed hebt of niet, als je weet dat je elke maand een incasso van x bedrag krijgt zul je er maar voor moeten zorgen dat je dat geld heb gereserveerd. Dat staat imho helemaal los van de dag dat ze het komen incasseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoewel ik dit (het gaat om hooguit drie tientjes in geval van TS) een betrekkelijk triviaal voorbeeld vind, gaat het hier om een wezenlijke verandering in de relatie met het bedrijf. Het gaat allemaal om kasstroom. Je hebt lasten (uitgaven) en baten (inkomsten). Over langere tijd genomen zou je denken dat evt tijdsverschillen elkaar opheffen, maar dat is niet zo :o

Stel jij bestelt iedere maand iets twv EUR 10 bij bedrijf X en verkoopt het weer voor hetzelfde bedrag aan bedrijf Y. Netto hou je niets over. Of niet...? Nou, als je X pas na vier weken betaalt, maar je Y gelijk laat betalen, heb je een maand lang EUR 10 op je rekening. Met die EUR 10 kun je nog meer investeringen doen. Bijv nog iets kopen en hetzelfde truuc uithalen - en let wel, dat is investeringsgeld waar je geen enkele winst voor hoeft te draaien :o

Puur door met factuurdata te kloten kun je enorme hoeveelheden cash genereren. Meest fameuze voorbeeld is hoe Albert Heijn op gegeven moment hun betalingstermijn voor facturen verdubbelde, terwijl haar klanten (jij en ik) gewoon gelijk bij de kassa moesten blijven betalen. Gevolg was dat veel van haar leveranciers het opeens (zonder minder rendabel te zijn) erg moeilijk kregen, terwijl AH in staat was een grote supermarktketen in de VS te kopen, puur met het geld dat ze zo uit de relatie met hun leveranciers trommelden.

Ik weet niet hoeveel klanten Telfort heeft, maar laten we even uitgaan van 250k. Stel dat het hier om facturen van EUR 25 gemiddeld gaat. Door deze actie hebben ze tien dagen lang opeens 6.25 miljoen meer op de bank staan. Dat is niet niets, mogelijk genoeg om een overname te financieren. Mogelijk genoeg om schuldeisers bij een noodlijdend bedrijf weg te houden.

Op zich hoort dit soort spelletje spelen gewoon tot het ondernemer zijn. Maar het eenzijdig benadelen van iemand (of 250k kleine iemandjes) zonder overleg is een ander verhaal. Het zijn economisch barre tijden. Hier bekostigen de klanten rechtstreeks door een eerdere factuurdatum de cashflow-problemen van een telco :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vakkundig uitgelegd van say Baah ! Bedrijven doen maar wat ze willen , en de klant moet alles maar nemen .
Als Telfort nu zomaar af en toe elke 10de van de maand af gaat schrijven in plaats van wat ze eerst deden de 20ste dan krijg je volgens mij dit :
de 20ste naar de 10 is +/- 20 dagen ik heb een abonnement voor 30/31 dagen , dus dan heb ik toch echt nog 1x 10/11 dagen te goed van telfort , dus als ze dat een paar keer per jaar doen .......

Ondertussen een E-mailt antwoord terug gekregen van Telfort .

>De abonnementskosten worden altijd aan het begin van de maand geïncasseerd.<

Heeft u nog vragen? Kijk dan op telfort.nl/klantenservice. Hier vindt u eenvoudig en snel antwoord op al uw vragen.

Met vriendelijke groet,

Telfort klantenservice

Nah Jah ze zeggen het word ALTIJD begin van de maand geïncasseerd .
2 jaar lang incasseren ze de 20ste heb dat op mijn afschriften staan , zit niet te liegen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-09 21:25

IEF

Why so serious?

Ga maar ergens anders verder ranten. Op GoT in elk geval niet.
Echt kansloos op deze manier natuurlijk.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.