‘Gamers hebben minder nachtrust dan niet gamers’

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
"Volgens een studie van de University of Arkansas slapen mensen die per week meer dan zeven uur gamen aanzienlijk minder dan mensen die geen games spelen."

En daar hadden ze een studie voor nodig ?? Dat hadden wij ze zo wel kunnen vertellen ... :+

http://www.nu.nl/games/20...rust-dan-niet-gamers.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:32

zAo

GPLv2 Fanboy

Ik krijg al wallen onder mijn ogen als ik aan de CS 1.5 tijd denk }:| Maar of ik toen minder sliep? Ik doe nu gewoon andere dingen in die zelfde (slaap)tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:21
Heb algemeen al weinig slaap nodig 5 / 6 uur +- per dag en ja de rest werk / game ik

Dus kan wel kloppen ik minder slaap als anderen, maar ja kan er ook niks aan doen ik zelfs in weekenden en vrije dagen om 0900 wakker word en de nacht er voor rond 0300 naar bed ga

Doordeweeks ga ik rond 01:30 en wakker om 7:00 7:30 , en dan heb ik nergens last van waarom geen idee

@ zAo CS was inderdaad altijd lang :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-08 14:23
Ik sliep vroegah toen ik meer games speelde echt wel meer, maarja toen was ik nog student :P

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:35
Wat ik voornamelijk merk is dat je na een intensief lange game sessie veel moeilijker de slaap kan vatten. Hangt natuurlijk ook af welke game je net achter de rug hebt. Zal wel iets met hersenactiviteit ofzo te maken hebben... Vooral de van 19:00 tot 24:00 uur durende WC3 potjes nekte mij slaaprust, duurde dan meestal tot 4 uur in de nacht dat ik eindelijk in slaap viel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:21
cojones81 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:27:
Wat ik voornamelijk merk is dat je na een intensief lange game sessie veel moeilijker de slaap kan vatten. Hangt natuurlijk ook af welke game je net achter de rug hebt. Zal wel iets met hersenactiviteit ofzo te maken hebben... Vooral de van 19:00 tot 24:00 uur durende WC3 potjes nekte mij slaaprust, duurde dan meestal tot 4 uur in de nacht dat ik eindelijk in slaap viel...
Huhm daar heb ik juist totaal geen last van met Starcraften over het internet en lange Sessies wipen op hardmode bosses met WoW, dus denk het wel per persoon anders is, wel zeg ik er bij voor ik naar bed ga lees ik nog een stuk uit een boek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cojones81
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:35
Mektheb schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:29:
[...]
Huhm daar heb ik juist totaal geen last van met Starcraften over het internet en lange Sessies wipen op hardmode bosses met WoW, dus denk het wel per persoon anders is, wel zeg ik er bij voor ik naar bed ga lees ik nog een stuk uit een boek :)
Ja dat ben ik dus ook gaan doen, werkt uitermate goed... Maar direct slapen na intensief denk werk, ala starcraft/ warcraft, is nog steeds een no go hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
Leuk dat CS inderdaad word opgebracht, ik kan me nog wel herrineren, tot 2 / 3 uur s'nachts CS'en was geen uitzondering, nu ben ik na 30/45min al klaar met gamen, en wil ik wat anders doen.

Tja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudolf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-10 15:02
Wat ik bij mezelf merk is:

Ik ga meestal zo rond 11 uur naar bed. Als ik 's avonds heb zitten gamen dan kijk ik nog tot half 1 ofzo tv in bed. Heb ik heel de avond voor de tv gekegen of effe ergens op visite geweest dan ben ik veel meer vermoeid en kijk ik maar een half uurtje tv in bed voordat ik in slaap val.

Denk dat je adrenaline aanmaakt tijdens het gamen waardoor je minder snel moe wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, of ik wekelijks minder slaap dan iemand anders weet ik niet. Het klopt wel dat ik soms nachtjes heb van 5 uur, maar de dag nadien compenseer ik dat dan met 11-12 uur :) Komt niet door het gamen alleen natuurlijk, een variabel uurrooster met 3 verschillende shiften is de grootste boosdoener.

Het hangt ook wat af van welke game. Toen ik nog WoW speelde bleef ik vaak langer dan ik van plan was, gamen. Raiden tot 01 uur wanneer je er om 5u uit moet etc. Het is zelfdiscipline, maar als je daar weinig van hebt, tjah :P Nu (op de PS3 gamend) gebeurt het ook wel eens dat ik wat slaap laat, maar veel minder.
Dankzij WC3 (custom maps), wederom pc dus, gebeurt dit nog wel eens.

En als het de PC/ Console niet is, dan is het de TV.

Daarmee verhuizen we van Arkansas naar Pennsylvania

's Avonds tv kijken leidt tot te weinig slaap, zo concluderen Amerikaanse onderzoekers aan de Pennsylvania University. Opblijven om zeker het einde van een tv-programma niet te missen, leidt op termijn tot slaaptekort.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2009 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Wat ook een rol speelt is het feit dat als je gamed, je vaak geen besef meer hebt van de tijd, zelfs nu zit ik nog regelmatig tot 5 uur in de ochtend UT2004 te spelen zonder tekenen van moeheid, de enige reden waardoor ik meestal zelfs stop, is omdat de goede servers dan leeglopen en 't saai wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:18

Goner

What can I do you for ?

Topicstarter
Rpol schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:08:
Denk dat je adrenaline aanmaakt tijdens het gamen waardoor je minder snel moe wordt.
Misschien dat ze daar 's een studie naar moeten doen ... als ik laat op de avond TV kijk of een boek ga zitten lezen, krijg ik inderdaad slaap, maar als ik een spannende game speel is het half 2 voor ik er erg in heb.
Kan me ook herinneren toen ik eerste STALKER heel intensief speelde (single-player) ik vaak erg moeilijk in slaap kon komen. Vooral na de ondergrondse labs ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aeterna
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-01-2022
Hmm, dit lijkt geen betrekking op mij te hebben.
Ik slaap eigenlijk altijd een uur of 6-8(8 is dan wel een heel erge uitzondering.).

Gewone dag/nacht cyclus zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:56

Sebazzz

3dp

cojones81 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:27:
Wat ik voornamelijk merk is dat je na een intensief lange game sessie veel moeilijker de slaap kan vatten.
Gewoon, zowieso heb ik dat al. Of ik nou net Doom III, Crysis, of Far cry heb lopen spelen of dat ik code heb lopen kloppen. Na het 'computeren' val ik moeilijk in slaap. Meestal even een half uurtje wat drinken/eten en tv kijken zorgt dan blijkbaar voor wat 'hersenrust'.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mij maakt het niet uit als ik game of niet, maar als ik achter de pc zit, wordt het meestal behoorlijk laat. Dit komt gewoon omdat er zoiets is zoals het www, waar altijd wel iets te beleven valt.

Als een film uit is, is hij uit, maar op het internet valt wel altijd iets te beleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-10 17:57
thijszor schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:39:
Leuk dat CS inderdaad word opgebracht, ik kan me nog wel herrineren, tot 2 / 3 uur s'nachts CS'en was geen uitzondering, nu ben ik na 30/45min al klaar met gamen, en wil ik wat anders doen.

Tja :)
2-3 uur was peanuts... tijden gehad dat ik tot 6 uur door bleef gaan, online op nederlandse servers... en die waren rond die tijd echt niet leeg!

Had ook beetje te maken met werken rond die tijd, ploegendienst tot 11 uur 's avonds, als je dan nog even gaat gamen is het zo enkele uren later, en volgende dag kon je toch lekker uitslapen.
Pagina: 1