Toon posts:

Harde schijf erbij zetten

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een tweede harde schijf, van iemand anders computer die kapot is gegaan, in mijn computer erbij zetten om zo de bestanden eraf te halen. Ik heb op de eerste IDE aansluiting mijn eigen harde schijf en een DVD zitten. Op de tweede IDE aansluiting zit alleen een DVDRW dus dan moet het mogelijk zijn de tweede harde schijf hierop aan te sluiten dacht ik?
Op deze harde schijf staat dus ook nog windows geinstalleerd etc, het gaat dus om zijn primaire harde schijf omdat zijn computer kapot is gegaan. Ik weet niet of dit nog consequenties heeft als ik deze in mijn computer zou plaatsen..
Ik zou dus graag even willen weten hoe ik het moet aanpakken en waar ik eventueel voor op moet passen/op moet letten.
Alvast bedankt voor reacties.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-05 21:38
Even het jumpertje van de hardeschijf op slave zetten en het zou gewoon moeten werken.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:45
Master / slave jumper goedzetten afhankelijk van hoe je DVDRW ingesteld is, aansluiten en gaan met die banaan.

Roomba E5 te koop

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:44

franssie

Save the albatross

je kan 'm erbij zetten - even opletten welke harde schijf gebruikt wordt met opstarten. Als ie helemaal niet opstart heb je misschien een conflict in de master/slave settings, eventueel dan even de optische stations loshalen (hielp bij mij vroegen wel eens - maar draai al jaren alleen laptops).
Ook kan je een USB - IDE dock/behuizing kopen, altijd handig.

/Spuit 11

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-05 16:21

leuk_he

1. Controleer de kabel!

En bios zal van de eerste IDE aansluiting booten. Dus zijn windows zal niet booten(mar die van jou), zoals je wilt.

Mocht zijn schijf NTFS zijn geformateerd en je krijgt geen toegang kijk dan naar How to take ownership of a file or a folder in Windows XP

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit heeft weinig met PMG te maken.
Hoe je een hdd moet aansluiten is vrij simpel te vinden in de handleidingen. Bij P-ATA disks moet je even letten op de jumpering van de schijven, die staat (vrijwel) altijd op de disk zelf.

In elk geval zijn dit zaken die je makkelijk zelf kunt oplossen door even in de handleiding te kijken. Dit topic gaat dan ook op slot wegens gebrek aan eigen inzet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.