• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:27

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Ik heb bij een van mijn klanten het volgende probleem :

Server crasht zodra de tapeunit wordt aangesproken. Soms tijdens het begin van de rewind en soms iets later, compleet random. Ik kan hem zelfs laten crashen bij het aanspreken van de freemedia...

Het gaat om de volgende hardware:

ML110G4
HP Dat 72i USB
SBS 2003 i.c.m. windows backup

Ik heb ondertussen het volgende al getest en uitgesloten :

- Tape unit werkt prima op een ander station + tape tests van HP werken o.k.
- Server is compleet up to date
- USB poorten op de server werken prima met andere apparatuur
- HP diagnostic tools geven geen problemen op de server
- Laatste drivers voor de tape + laatste firmware drivers geven geen verbetering
- Logboeken geven geen problemen aan

De server bevriest volledig zodra de tapeunit wordt aangesproken. Pingen werkt nog wel maar alle invoer + RDP bevriest! Probleem doet zich ondertussen al een aantal weken voor en ik snap er niets van. Logboeken zijn in orde.

Iemand nog een goed idee?

• DNAxtreme
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 29-01 15:24
- Laatste drivers voor de tape + laatste firmware drivers geven geen verbetering
En verouderde drivers ? Sinds wanneer doet dit probleem zich voort ? En heb je hem op een andere pc met SBS 2003 geprobeerd ?

Verwijderd

Andere kabel om de tape unit aan te sluiten? is de tape unit vies van binnen?

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:04:
Andere kabel om de tape unit aan te sluiten? is de tape unit vies van binnen?
Oudere drivers hebben niet geholpen. De exacte datum terugzoeken is lastig omdat de logs steeds worden overschreven :X

Andere kabel hielp helaas niet , unit werkt overigens prima in een ander systeem.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Goed, na contact te hebben gezocht met CABHolland ben ik helaas nog niet verder. De unit crasht nog steeds compleet random op de ML110. CABholland dacht dat het aan de USB unit van de server kon liggen maar een backup naar b.v. een USB stick/NAS werkt prima. Het is echt de combiniatie van Ml110 en Tape unit .. ik weet het niet meer |:(

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Topicstarter
Uiteindelijk de DAT vervangen door een 120/240GB REV drive op USB. Werkt nu prima .. waardeloze oplossing maar ja :X
Pagina: 1