[JS] Hoogte content Iframe

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:40
Tweakers,

Het probleem is simpel. Ik heb een website met een iframe daarin. Daarin laad ik een andere website van een ander domein. Nu wil ik dat mijn iframe zich aanpast aan de hoogte van de content

Na veel zoeken en ook hier, kwam ik er al snel achter dat beveiligingsrestricties dit niet toestonden. En er is geen oplossing voor.

Echter heb ik gewoon toegang tot dat domein dus ik kan ook van alles plaatsen op dat domein zoals javascriptjes. Ik heb daarna een aantal pogingen gedaan:

1. Javascript plaatsen op de externe website. In de html pagina een variabele van dat script laten initialiseren, en vervolgens het script ook op de interne website includen en terugvragen van die variabele. Dat werkt natuurlijk niet.

2. Op de externe website hoogte opvragen en redirecten naar dezelfde url maar dan met parameter height=5000 bijvoorbeeld. Echter kan ik niet nagaan in javascript wat dan me echte url is, want de source blijft hetzelfde.

3. Met sessvars, een sessionoplossing die ik al ergens anders voor gebruikte, was het helaas ook niet mogelijk.

Ik sta op het punt om het op te geven en waarschijnlijk kan het dus gewoon niet. En daarom mijn laatste noodkreet aan jullie in de hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetForce1
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:51

NetForce1

(inspiratie == 0) -> true

Je kunt toch gewoon de scrollHeight pakken van het iframe, dan heb je de hoogte van de content.

De wereld ligt aan je voeten. Je moet alleen diep genoeg willen bukken...
"Wie geen fouten maakt maakt meestal niets!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 22:19

Kvn

Als je nou een proxyscriptje maakt, wat de pagina via (bijvoorbeeld PHP) voor je binnenhengeld, zodat het lijkt alsof je op hetzelfde domein zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
NetForce1 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:46:
Je kunt toch gewoon de scrollHeight pakken van het iframe, dan heb je de hoogte van de content.
Dan krijg je de hoogte van de iframe, niet van de content. Ik heb dit even gecheckt en ik krijg altijd 150px terug, terwijl de pagina zelf 600px hoog is ofzo.. Dus dat werkt helaas niet :(
Kvn schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:47:
Als je nou een proxyscriptje maakt, wat de pagina via (bijvoorbeeld PHP) voor je binnenhengeld, zodat het lijkt alsof je op hetzelfde domein zit?
Ja dat komt ook steeds in me op, maarrr het is niet 1 pagina.. maar echt een complete website. Dus ook alle javascript en links e.d. Gaat dat dan nog wel werken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Gaat niet werken, wegens de Same Origin Policy; dus tenzij je een 'proxy' gaat schrijven of ontzettend moeilijk gaat zitten doen kun je 't op je buik schrijven. Er zijn wel manieren (via de 'Fragment Identifiers' "babbelen" enzo), maar die zijn én onbetrouwbaar én omslachtig. En met een 'proxy' zul je inderdaad URL's moeten gaan aanpassen etc.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 11-06-2009 16:38 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 16:28
Volgens mij is hier geen makkelijke oplossing voor.

Je kunt wel heel omslachtig te werk gaan, door na het laden van het iframe in een bestand of in de sessie de hoogte op te slaan en deze via json oid vanuit je hoofdsite weer op te halen.

Maar ja, handig is anders en geeft een redelijke vertraging :P

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 11-06-2009 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackHawkDesign
oke, dan wordt het gewoon hoogte = 2000 pixels, en eventueel een scrollbar erbij

of de site verplaatsen naar dezelfde server
Pagina: 1