Weet iemand een (eenvoudige) manier om multicast video streams af te spelen in een C# winforms aplicatie? Tot nu toe heb ik alleen wat wrappers om Vlc media player gevonden, maar deze vind ik eigenlijk allemaal niet zo makkelijk / goed werken.Weten jullie andere / makkelijkere manieren om dit te doen?
Heb je al eens gekeken naar Windows Media Services. Die doet in elk geval aan multicast en is via c# aan te sturen.
Een goed startpunt is MSDN
Een goed startpunt is MSDN
If it isn't broken, fix it until it is..
Het lijkt er op dat windows media services meer gemaakt is om te zenden, ipv te ontvangen, of begrijp ik dat verkeerd?
Je zou misschien een Windows Media Player control kunnen gebruiken? Heb ik ook gedaan om een custom app te maken die radio via internet afspeelt.
Hail to the king baby!
Daar zat ik ook aan te denken ja, maar wmp speelt de mutlicast streams (Lijbrandt IPTV via router?) niet af helaas.
Voor de player is er eigenlijk niet zoveel verschil tussen een normale stream en een (live) multicast stream. In beide gevallen krijgt de player van de server een stream. Echter bij multicast ben je beperkt tot de opties starten en stoppen. Sommige spelers bieden ook een optie pauze, maar die laat de stream dan in een buffer doorlopen en op het moment dat de kijker het afspelen hervat wordt vanuit de buffer gekeken.sig69 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:16:
Het lijkt er op dat windows media services meer gemaakt is om te zenden, ipv te ontvangen, of begrijp ik dat verkeerd?
Voor de server is er echter wel een groot verschil tussen unicast (zoals uitzending gemist) en multicast. Bij een multicast stream heb er slechts 1 basis stream welke vervolgens naar alle clients worden gestuurd.
Waarschijnlijk gebruikt IPTV dan een container formaat welke WMV niet ondersteund, maar dat zal weinig met multicast te maken hebben. Achterhaal eerst even de codecs welke worden gebruikt en kijk daarna of deze ook beschikbaar zijn voor WMV.Daar zat ik ook aan te denken ja, maar wmp speelt de mutlicast streams (Lijbrandt IPTV via router?) niet af helaas.
Andere spelers zullen minder fijn aan te sturen zijn in C#. En dat alleen als deze een ActiveX interface aanbied.
If it isn't broken, fix it until it is..
Pagina: 1