Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Compuserve vs Tele2 (internet en bellen)

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met Compuserve en Tele2. Ik wil graag overstappen en mijn voorkeur voor Tele2 heeft alleen betrekking op de online factuur, bij Compuserve krijg je géén factuur zover ik begrepen heb.

Als de verschillen niet of nauwelijks merkbaar zijn dan is een overstap naar Tele2 misschien een optie.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wel eens naar Compuserve gebeld of je een factuur krijgt? Want het lijk mij erg sterk dat je die namelijk niet krijgt in je mailbox. En krijg je bij Tele2 niet standaard een draaloos modem?

[ Voor 18% gewijzigd door Ronwiel op 11-06-2009 11:22 ]

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Als je een gamer bent is Compuserve af te raden, omdat ze een zeer aparte routering hebben af en toe ( ze peeren met niemand ) wat in hoge latencys kan resulteren.

Tele2 werkt hier overigens prima, eigenlijk nooit klachten.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!

Ik heb daadwerkelijk gebeld met Compuserve helpdesk maar krijg een, naar mijn gevoel, onduidelijk antwoord. Het is mij nog steeds niet duidelijk hoe zo'n rekening uitziet.

Begreep dat Tele2 onlangs als beste uit een providertest is gekomen maar omdat ik toch wel veel meer negatieve reacties lees t.o.v. Compuserve had ik zo mijn twijfels.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Online is ook aan te raden: 20mb voor €20 per maand. Ik heb hier zelf al jaren, vanaf de Wanadoo periode. En nooit klachten gehad. Heb er in die jaren hooguit 5 dagdelen uit gelegen en dat is een erg nette prestatie vindt ik. Daarnaast met games ook niks te klagen over de ping.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Tele2 prima ervaring mee. Ook met Alice positieve ervaring mits je dect-filter tussen plaats afhankelijk van telefoon. Met Compuserve geen ervaring maar weet wel dat bellen van Compuserver via zelfde crappy telefoondienst.nl gaat die telfort ook gebruikt en dat is drama weet ik uit ervaring bij mn ouders thuis daar draait inmiddels Alice wel prima.

[ Voor 50% gewijzigd door funrider op 11-06-2009 12:02 ]

Verwijderd

funrider schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:01:
Tele2 prima ervaring mee. Ook met Alice positieve ervaring mits je dect-filter tussen plaats afhankelijk van telefoon. Met Compuserve geen ervaring maar weet wel dat bellen van Compuserver via zelfde crappy telefoondienst.nl gaat die telfort ook gebruikt en dat is drama weet ik uit ervaring bij mn ouders thuis daar draait inmiddels Alice wel prima.
En de grap is dat Alice ws dezelfde "crappy telefoondienst" gebruikt! :P

• Rrob
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-11 16:52
Als je ook wilt bellen zou ik niet snel voor tele2 kiezen, daar is bellen niet gratis!

Bij het standaard 20Mbit abo (€30 /mnd) van tele2 betaal je 5 cent per gesprek (starttarief) plus 2,5 cent per minuut (naar vast). Bij compuserve is bellen (naar vast) 100% gratis

Daarnaast is compuserve goedkoper dan tele2 (€25 vs €30), tele2 geeft de 1e 6 maanden 50% korting maar op jaarbasis scheelt dat maar €30, terwijl compuserve ná het 1e jaar €60 per jaar goedkoper is. Als je dus niet elk jaar van provider wilt wisselen is compuserve al na 18 maanden de voordeligste optie, en dan heb ik de belkosten van tele2 nog niet eens meegerekend!

edit> ik snap je vraag over de factuur niet, ik kan me niet voorstellen dat compuserve geen online factuur en gesprekskostenoverzicht heeft, ze moeten dat toch bijhouden anders weten ze niet wat ze moeten factureren.

[ Voor 14% gewijzigd door Rrob op 11-06-2009 14:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Rrob schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:39:
Als je ook wilt bellen zou ik niet snel voor tele2 kiezen, daar is bellen niet gratis!

Bij het standaard 20Mbit abo (€30 /mnd) van tele2 betaal je 5 cent per gesprek (starttarief) plus 2,5 cent per minuut (naar vast). Bij compuserve is bellen (naar vast) 100% gratis

Daarnaast is compuserve goedkoper dan tele2 (€25 vs €30), tele2 geeft de 1e 6 maanden 50% korting maar op jaarbasis scheelt dat maar €30, terwijl compuserve ná het 1e jaar €60 per jaar goedkoper is. Als je dus niet elk jaar van provider wilt wisselen is compuserve al na 18 maanden de voordeligste optie, en dan heb ik de belkosten van tele2 nog niet eens meegerekend!

edit> ik snap je vraag over de factuur niet, ik kan me niet voorstellen dat compuserve geen online factuur en gesprekskostenoverzicht heeft, ze moeten dat toch bijhouden anders weten ze niet wat ze moeten factureren.
Bedankt, die 5,00 euro verschil had ik ook nog niet gezien.

M.b.t. de factuur ben ik het helemaal met je eens, daarom zoek ik ook iemand die dit kan bevestigen of een voorbeeld kan laten zien.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Net als vorige keer, GoT is geen vraagbaak/helpdesk. Het is een forum waar je ook veel informatie al kunt vinden en als iedereen elke vraag zou posten wordt het echt een rommeltje. Gebruik even de zoek functie of stel specifieke vragen over Tele2 of Compuserve in de topics die daarvoor lopen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.