Op hoeveel mhz kan een matroxg400 (niet max) max. lopen?

Pagina: 1
Acties:

• Phaeton
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-08 14:50
Ik wil op een bxbord een p3 550e hoger laten lopen, aangezien de agp divider standaard op 1/3 loopt (toch?) laat ik als ik de processor boven 100mhz (*5.5) de agppoort met hogere snelheid werken.
Hoeveel kan de matrox trekken zonder kapot te gaan?
Ik las dat dat best aardig was in tegenstelling tot bv de tnt2.
op hoeveel mhz kan ik mijn proccesor laten lopen.
nog ervaringen?

Harry

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Mijn G400 DH loopt op 1/2 (dacht ik) * 83 is even Calculator te voorschijn toveren :) = 41,5 Mhz (kan dat?).

Dat zou betekenen dat jou bus op 125 Mhz kan en dat je Proc dan op (weer calculator) op 687,5 loopt en ik denk niet dat die dat gaat trekken, dus ik verwacht voor jou geen problemen.

Ik kan er ook compleet naast zitten.

Ik zit er compleet naast. Mijn PCI bus loopt op 41,5 Mhz denk ik, en dan zou mijn AGP op 83 lopen, maar het kan ook zijn dat mijn AGP op 2/3*83 = 55 loopt en mijn PCI op 27. Ik zal het eens controleren.

• Evert
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb het nagekeken. Mijn AGP bus loopt op 83 Mhz, dus dat betekent dat jij je busspeed met een AGP-div van 2/3 op 125 Mhz kan zetten.

Had ik in mijn eerste post toch gelijk. :)

Ik las net nog op het MURC forum dat iemand zijn fsb op 138 Mhz had staan en dus zijn AGP bus op 92 Mhz. Er waren nog meer mensen die hun AGP bus op 83 hadden staan, dus ik denk dat die waarde redelijk safe is.