Toon posts:

[WIN2k3+thinclientHP] Taalinstellingen word?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Wij werken met een nederlandse Windows server 2003 met terminalserver mogelijkheden. Nu is het zo, dat als je verbindt vanaf een thinclient(hp, engels) hij de taalinstellingen in je RDP sessie ook op engels zet en dit ook steeds weer terug wil zetten!
Ik heb de land/taal instellingen op de HP al op nederlands gezet maar dit mocht niet baten.

Iemand een idee?

Mvg, ziqzie

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
IgnoreRemoteKeyboardLayout=1
Als je op die waarde googled vind je het wel, ik weet even de link niet meer....

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus uit eindelijk niet om de layout van het toetsenbord, maar om de taal van windows.

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Jep en dat is ook precies wat ik bedoel :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, de taal in word schiet nog altijd naar engels.
Ben nu aan het kijken in de ADM files van word, of daar iets te regelen is.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:21
Maar wat bedoel je dan met "de taal in Word". Is dat de taal van de GUI (heb je een MUI oid) of bedoel je de spellingscontrole? Welke versie van Word gaat het over.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om de office 2003 sp3 versie. De spellingscontrole schiet steeds naar engels, naar mijn weten omdat de taal van de thinclient(van windows zelf) engels is. Ookal zet ik de landinstellingen naar NL, hij blijft om schieten in de RDP sessie. Dit gebeurd niet als je vanaf een nederlandstalige windows (thinclient/werkstation) naar de server een RDP verbinding maakt.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10:21
Dat is een instelling in de Normal.dot template. Het beste is om daarin de taal standaard op Nederlands te zetten. Office spellingscontrole kijkt niet naar de taal van je OS, etc. om te bepalen welke taal gebruikt moet worden. Dat hangt van het document af.

Je zou kunnen beginnen met:
Extra | Taal | Taal instellen...
'Nederlands' selecteren en dan op de knop Standaard...

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• sanfranjake
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
mbaltus schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 12:51:
Dat is een instelling in de Normal.dot template. Het beste is om daarin de taal standaard op Nederlands te zetten. Office spellingscontrole kijkt niet naar de taal van je OS, etc. om te bepalen welke taal gebruikt moet worden. Dat hangt van het document af.
Office kijkt wel degelijk naar je toetsenbordinstellingen.

Als je de Engelse taal daar verwijderd zal Word niet automatisch meer op Engelse spellingscontrole springen als je een tekst in het Engels begint te typen, wat voor een eindgebruiker erg handig is :)

Mijn spoorwegfotografie

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik ook al geprobeerd, alleen springt hij als je je opnieuw aanmeldt weer terug?

Verwijderd

Topicstarter
opgelost!
Deze kan dicht.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:01
Trrrrrrom : en de oplossing was ?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat policy's gemaakt op het officepakket, en vervolgens ook de ignorekeyboardlayout optie in het registery gebruikt. Toen deed alles het goed! :)
Pagina: 1