Beste tweakers,
Ik zit met het volgende probleem. Er zijn meerdere mensen die rechten op een mailbox van administratie hebben (dus naast hun eigen mailbox ook administratie in hun outlook hebben staan). Tevens kunnen zij emails versturen als administratie door hun ‘van’ veld aan te passen. Alleen het probleem is dat als men als administratie mail verstuurd, dit in hun eigen verzonden items komt en niet in de algemene administratie mail. Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is, maar wat ik zou willen is dat als men de mail verstuurd als administratie dit ook daadwerkelijk in de administratie map terechtkomt, zodat iedereen die administratie heeft dit ook kan zien als verzonden item.
Waar mee word gewerkt:
Windows Server 2003
Exchange 2007
een mix van office 2003 / 2007
**** UPDATE ****
Ik heb net een (gratis!!) oplossing voor dit probleem gevonden. Dus bij deze!
Let wel op dat sommige zinnen bij een nederlands outlook moeten worden aangepast, zo word:
Hoop dat iemand hier wat aan heeft. In outlook toe te passen door wanneer outlook open is de toetsencombinatie ALT+F11 in te drukken. Tevens moet hij niet in module1 maar in ThisOutlookSession worden geplaatst.
Hieronder het script!
Groetjes,
Stephen.
Ik zit met het volgende probleem. Er zijn meerdere mensen die rechten op een mailbox van administratie hebben (dus naast hun eigen mailbox ook administratie in hun outlook hebben staan). Tevens kunnen zij emails versturen als administratie door hun ‘van’ veld aan te passen. Alleen het probleem is dat als men als administratie mail verstuurd, dit in hun eigen verzonden items komt en niet in de algemene administratie mail. Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is, maar wat ik zou willen is dat als men de mail verstuurd als administratie dit ook daadwerkelijk in de administratie map terechtkomt, zodat iedereen die administratie heeft dit ook kan zien als verzonden item.
Waar mee word gewerkt:
Windows Server 2003
Exchange 2007
een mix van office 2003 / 2007
**** UPDATE ****
Ik heb net een (gratis!!) oplossing voor dit probleem gevonden. Dus bij deze!
Let wel op dat sommige zinnen bij een nederlands outlook moeten worden aangepast, zo word:
VBScript:
1
| Set olkFolder = OpenOutlookFolder("Mailbox - Naam Verzender\Sent Items") |
VBScript:
1
| Set olkFolder = OpenOutlookFolder("Postvak in - Naam Verzender\Sent Items") |
Hoop dat iemand hier wat aan heeft. In outlook toe te passen door wanneer outlook open is de toetsencombinatie ALT+F11 in te drukken. Tevens moet hij niet in module1 maar in ThisOutlookSession worden geplaatst.
Hieronder het script!
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
| Private WithEvents olkSentItems As Outlook.Items Private Sub Application_Quit() Set olkSentItems = Nothing End Sub Private Sub Application_Startup() Set olkSentItems = Session.GetDefaultFolder(olFolderSentMail).Items End Sub Private Sub olkSentItems_ItemAdd(ByVal Item As Object) Dim olkFolder As Outlook.MAPIFolder If Item.Class = olMail Then 'Change the name on the following line as needed. It will have to match the name in the message exactly. If Item.SenderName = "Naam Verzender" Then 'Change the folder path on the following line to that of the folder you want the item moved to Set olkFolder = OpenOutlookFolder("Mailbox - Naam Verzender\Sent Items") Item.Move olkFolder End If End If Set olkFolder = Nothing End Sub Function IsNothing(obj) If TypeName(obj) = "Nothing" Then IsNothing = True Else IsNothing = False End If End Function Function OpenOutlookFolder(strFolderPath As String) As Outlook.MAPIFolder Dim arrFolders As Variant, _ varFolder As Variant, _ olkFolder As Outlook.MAPIFolder On Error GoTo ehOpenOutlookFolder If strFolderPath = "" Then Set OpenOutlookFolder = Nothing Else If Left(strFolderPath, 1) = "\" Then strFolderPath = Right(strFolderPath, Len(strFolderPath) - 1) End If arrFolders = Split(strFolderPath, "\") For Each varFolder In arrFolders If IsNothing(olkFolder) Then Set olkFolder = Session.Folders(varFolder) Else Set olkFolder = olkFolder.Folders(varFolder) End If Next Set OpenOutlookFolder = olkFolder End If On Error GoTo 0 Exit Function ehOpenOutlookFolder: Set OpenOutlookFolder = Nothing On Error GoTo 0 End Function |
Groetjes,
Stephen.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2009 14:20 ]