Tv aansluiten op PC

Pagina: 1
Acties:
  • 612 views

• Wakijkgezo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17-05-2025
Hoi

Ik wil dus mijn TV aansluiten op mijn PC. Ik heb hier al vanalles over opgezocht maar vind bijzonder weinig over mijn 7pins tv-out aansluiting op mijn videokaart...

Uitgangen pc; 7 pins s-video tv-out
Ingangen tv; scart

Ik vind voor 7pins enkel omvormkabeltjes naar oftewel 4pins of composiet.
Ik snap het nut van die 7 pins niet echt, als het toch maar omgevormd wordt.
Bij mijn videokaart zat wel een omvormstekkertje van 7 pins naar RGB female tulpjes.
Een scartstekker met RGB aansluitingen heb ik wel gevonden maar ik zou ook graag direct het geluid aansluiten op mijn televisie.

Mijn eerste vraag is dus gewoon; wat is de beste manier om van 7pins tv-out + 3.5mm-jack naar scart te gaan?

Tweede vraag; ik heb momenteel al 2 beeldschermen op mijn pc aangesloten (via 2x vga) kan de tv dan als derde scherm of moet ik dan één van de 2 monitoren uitschakelen?

Alvast bedankt!

groetjes
Maarten

PS: Hier vond ik 7 pins omvormstekkertjes
http://www.allekabels.nl/.../7-pens-Laptop-Kabel.html
http://www.allekabels.nl/.../7-pens-Laptop-Kabel.html
7pins naar RGB is in mijn bezit.

• jimbo123
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03-2023
Volgens mij draai je hier wat om...

Je topic title, en tekst geeft aan dat je de TV aan wilt sluiten op de PC.
Vervolgens heb je het over Uitgangen op de pc, en Ingangen op de TV.
Dat zou dus voor PC aansluiten op de TV zijn.

Wat wil je nou? :)

• TrekDude101
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-08-2024
Wakijkgezo schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:28:
Tweede vraag; ik heb momenteel al 2 beeldschermen op mijn pc aangesloten (via 2x vga) kan de tv dan als derde scherm of moet ik dan één van de 2 monitoren uitschakelen?
Je moet dan inderdaad één van de twee uitzetten, een videokaart kan maar twee signalen tegelijkertijd uitsturen. Om dit op te lossen zou je een extra videokaart in je pc moeten zetten.
Ik denk dat ie zijn pc op zijn tv aan wil sluiten ;)

[ Voor 16% gewijzigd door TrekDude101 op 11-06-2009 09:36 ]

• Wakijkgezo
Hoi, sorry voor de onduidelijkheid, maar dus bijvoorbeeld windows op men tv-scherm zien.
Het moet dus dienen om films op een wat groter scherm te kunnen bekijken dan mijn 17"...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-05 12:45
Let op dat die uitgang een TV-out poort is, waarin meerdere signalen zitten.
Je hebt de stekkertjes behorende bij je videokaart nodig om hier een s-video of composiet kabel op aan te sluiten

In die tv-out zit uiteraard géén audiosignaal. Op moderne kaarten zit soms een HDMI-uitgang en kun je intern het geluid doorlussen naar die kaart, maar ik vermoed dat je die niet hebt.

Beste kans geef ik je om op de TV-out een converter naar composiet (gele tulp) te zetten. Om in je geluidskaart een converter van jackplug naar tulp (wit en rood) te zetten, en die aan te sluiten op een scart-blok.

[ Voor 51% gewijzigd door frickY op 11-06-2009 10:16 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Zoek even in de handleiding van je TV of 'ie wel RGB (component) via Scart ondersteunt. Zo niet, heb je alleen maar zo'n blokje nodig:
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images//gd_main_319_.jpg

• Wakijkgezo
Hoi

Wat geeft me de beste kwaliteit,

gele tulp (composiet) naar scart?
of s-video naar scart?
RGB naar scart?

groetjes

[ Voor 28% gewijzigd door Wakijkgezo op 11-06-2009 10:55 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Zelf een beetje zoeken om kennis op te doen kan geen kwaad.

Kort samengevat: RGB is kwalitatief gezien het beste, daarna komt S-Video, en composiet kun je het beste maar vermijden. Echter ontkom je aan de laatste niet wanneer je TV geen RGB over Scart ondersteunt.

• Wakijkgezo
Ik heb heel zeker gezocht, alleen zijn er zoveel bronnen dat ik er uiteindelijk als volslagen leek niet meer aan uitkon en besloot het te vragen. Mijn excuses.

Is er een eenvoudige (goedkope) manier om te testen of je tv RGB over scart heeft? De tv is van Philips en heb ik gekregen, heb er geen handleiding bij.

Bedankt voor de reacties!

groetjes
Maarten

• kleefei
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-05 16:37
Tip:
Koop een Hd3850 videokaart
koop een HDMI kabel
Koop een LG 32LH2000 TV (lekker goedkoop)

Dan is het gewoon een kwestie van plug and play.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

kleefei schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 17:25:
Tip:
Koop een Hd3850 videokaart
koop een HDMI kabel
Koop een LG 32LH2000 TV (lekker goedkoop)

Dan is het gewoon een kwestie van plug and play.
Dat is geen tip, dat is een loze post. :S

Maar @TS welke videokaart heb je? Mijn oude Ati AIW had namelijk ook een 7pins aansluiting, deze werd via bijgeleverde kabel gesplitst naar een TV out en TV in. (composiet en s-video).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)
Ik heb heel zeker gezocht, alleen zijn er zoveel bronnen dat ik er uiteindelijk als volslagen leek niet meer aan uitkon en besloot het te vragen. Mijn excuses.
Wees in dat geval kritisch tov je bronnen - niet alle bronnen zijn gelijkaardig of gelijkwaardig. Bovendien kunnen wij niets met een uitspraak als deze als je niet meldt welke bronnen je dan gelezen hebt (links!) :o

Wikipedia is in geval van twijfel altijd een goede keuze, en dan specifiek de Engelstalige versie.

Lees eens:
Wikipedia: SCART
Wikipedia: Composite video
Wikipedia: S-Video
Wikipedia: RGB color model

Overigens moge het duidelijk zijn dat al deze opties inferieur zijn aan VGA en component (bij benadering de beste analoge aansturingen) en dat die twee weer inferieur zijn aan DVI of HDMI (digitaal).

Maar goed, aangezien je (ook na vragen van anderen) niet meldt welke TV je exact hebt en welke kaart je exact hebt kunnen we je vraag niet eens eenduidig beantwoorden, want we weten niet welke signalen je TV over SCART accepteert en welke signalen je PC over die 7-pins stekker kan genereren. Omdat je zo karig bent met info, en omdat er veel achtergrondsinformatie is die je blijkbaar niet gelezen hebt gaat dit topic dicht.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.