Ik heb een probleem waar ik niet uitkom.
Ik heb categorieën en ik heb items. Een categorie kan een parent hebben, dan wordt het dus een subcategorie.
Ik wil het volgende laten zien:
Je begrijpt waar ik naartoe wil, maar ik loop effe vast op dit punt. Ik denk zelf dat ik het in de hoek van recursie moet zoeken, maar dat is misschien iets te hoog gegrepen voor me op dit moment.
Kan iemand me een richting op duwen, desnoods met een voorbeeld?
Ik heb categorieën en ik heb items. Een categorie kan een parent hebben, dan wordt het dus een subcategorie.
Ik wil het volgende laten zien:
- Auto's (3)
- BMW (1)
- VW (2)
- Luchtgekoeld (2)
- Watergekoeld (0)
- Auto's (0)
- BMW (1)
- VW (0)
- Luchtgekoeld (2)
- Watergekoeld (0)
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| <?php if(!isset($_GET['parent']) || !is_numeric($_GET['parent'])) { $_GET['parent'] = 0; } $cSQL = mysql_query("SELECT *, (SELECT COUNT(*) FROM auctions WHERE aCategory = cID) AS auctionCount FROM categories WHERE cParent = '".mysql_real_escape_string($_GET['parent'])."'"); /* Controleer of er überhaupt categorieën in het systeem aanwezig zijn. */ if(mysql_num_rows($cSQL) > 0) { while($cResult = mysql_fetch_assoc($cSQL)) { $cData[] = $cResult; } /* Assign de data en toon de pagina met categorieën. */ $smarty->assign("cData",$cData); $smarty->assign("template","listcategories/main.tpl"); $smarty->display("index.tpl"); } ?> |
Je begrijpt waar ik naartoe wil, maar ik loop effe vast op dit punt. Ik denk zelf dat ik het in de hoek van recursie moet zoeken, maar dat is misschien iets te hoog gegrepen voor me op dit moment.
Kan iemand me een richting op duwen, desnoods met een voorbeeld?