Sinds kort heb ik 120Mbit/s als internetsnelheid, UPC Fiber Power. Als ik de modem (Cisco EPC3000) rechtstreeks op m'n pc aansluit werkt dit goed en krijg ik de maximale snelheid. Zodra ik er een router (Linksys WRBS4400N die WAN->LAN:1000Mbit/s doorvoer heeft en het dus prima zou moeten doen) tussen zet, krijg ik een maximale snelheid van zo'n 25Mbit/s. Waar zou dit aan kunnen liggen?
Er zijn geen firmware-updates, ik heb verschillende kabels gebruikt, firewall uitzetten scheelt weinig tot niets. Dat. Heel vaag. Als OS Vista 64bit overigens, maar daar zou 't niets mee te maken moeten hebben.
Mijn uploadsnelheid is wel juist, namelijk 10Mbit/s. Alleen mijn downloadsnelheid klopt niet.
Er zijn geen firmware-updates, ik heb verschillende kabels gebruikt, firewall uitzetten scheelt weinig tot niets. Dat. Heel vaag. Als OS Vista 64bit overigens, maar daar zou 't niets mee te maken moeten hebben.
Mijn uploadsnelheid is wel juist, namelijk 10Mbit/s. Alleen mijn downloadsnelheid klopt niet.
[ Voor 7% gewijzigd door BARO op 11-06-2009 00:04 . Reden: verhaaltje over uploadsnelheid erbij ]