CD-Rom service inschakelen, schakelt uit voor accuduur?

Pagina: 1
Acties:

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met een irritant probleempje :( Hoop dat één van de tweakers hier me ermee kan helpen.

Systeem:
HP 6730b Laptop
Intel P8400
3GB DDR2 PC6400
500GB HD

Windows XP Pro x86 32Bit NL

Probleem:
Zodra ik de lader loskoppel van de laptop gaat die in een soort accu bespaarstand.
De LAN verbinding wordt (indien niet gebruikt) verwijderd en uitgeschakeld.
Scherm geeft (indien niet veranderd) minder backlicht
Maar mijn CD-rom drive gaat ook weg uit 'Deze Computer'

Nu is dat normaal gesproken niet zo een groot probleem, want die komt gelijk terug zodra ik de drive open of als er een cd in zit.
Voor de LAN verbinding geld precies het zelfde, kabel erin, "plung" LAN = back.

Maar wat te doen als de CD-Rom drive niet terug komt, ook als ik de lader weer verbind ?

Als ik in apparaat beheer kijk zie ik de drive wel staan, maar is er een service uitgeschakeld?
Hoe krijg ik die service weer ingeschakeld en welke service is het eigenlijk?

Het uit en in schakelen van de laptop heeft geen zin, noch het opnieuw installeren van de hardware.

Screenshot toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://img523.imageshack.us/img523/7087/probleemu.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Reg-Edit op 11-06-2009 00:06 ]

www.jaxxx.nl

• Reg-Edit
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-01-2024

Reg-Edit

BMW Turbo Power !

Topicstarter
Heb al iets gevonden :
This problem is caused by two Windows registry entries that have become corrupted. To fix the problem, you have to use Registry Editor to delete the corrupted Registry entries. To use this method, you must be logged on to Windows as an administrator.

Microsoft Windows XP

1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open box, type regedit, and then click OK.
3. In the navigation pane, locate and then click the following registry subkey:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
4. In the right pane, click UpperFilters.

Note You may also see an UpperFilters.bak registry entry. You do not have to remove that entry. Click UpperFilters only. If you do not see the UpperFilters registry entry, you still might have to remove the LowerFilters registry entry. To do this, go to step 7.
5. On the Edit menu, click Delete.
6. When you are prompted to confirm the deletion, click Yes.
7. In the right pane, click LowerFilters.

Note If you do not see the LowerFilters registry entry, unfortunately this content cannot help you any further. Go to the "Next Steps" section for information about how you can find more solutions or more help on the Microsoft Web site.
8. On the Edit menu, click Delete.
9. When you are prompted to confirm the deletion, click Yes.
10. Exit Registry Editor.
11. Restart the computer.
Bron: Your CD drive or DVD drive is missing or is not recognized by Windows or other programs

Alleen had ik de UpperFilters regkey er niet tussen staan, toch de andere verwijderd en mijn cdrom = back baby _/-\o_

Mag dus gesloten worden 8)7

www.jaxxx.nl