Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn vereniging ben ik een blaadje aan het maken in Indesign.

Nu heb ik probleem met een tekstblok. Ik plak een stuk kale tekst en de leestekens verspringen naar voor het woord war ze achter stonden.

Dus
Wat is dit nou!
wordt
Wat is dit !nou

Ik kom er niet uit en Google lijkt mij ook niet zo goed gezind vandaag. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-09 16:52
Plak de tekst eerst ter controle in kladblok om zeker te weten dat het platte tekst is. Kijk ook even of een ander lettertype het probleem oplost, het kan dat degene die je gebruikt een [heel] slechte kerning van uitroeptekens heeft. Het is in ieder geval niet een standaard fout/tool van indesign

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benoni
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Of plak je binnen een regel met Arabische instellingen of zo? Niet dat ik het eerder ben tegengekomen, maar dat is het enige wat kan me kan voorstellen als 'feature' en niet als een onmogelijk domme fout :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanquezer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-10 19:17
heb je leuk voorelkaar gekregen,

kan je proberen om een spatie tussen de leesteken en de laaste letter te zetten?
blijft het dan nog ''raar'' doen?

DPC Chef-kok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kladblok geprobeerd.

Het was echt vrij bizar want ( werd dan weer wel een ). Uiteindelijk maar het tekstvak weggegooid en opnieuw begonnen. Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

benoni schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 09:58:
Of plak je binnen een regel met Arabische instellingen of zo? Niet dat ik het eerder ben tegengekomen, maar dat is het enige wat kan me kan voorstellen als 'feature' en niet als een onmogelijk domme fout :P
Ik herken dit inderdaad wel als fout van de Arabische versie van Adobe. Die suite heet dan ook 'ME'. Ik kan me niet voorstellen dat je zonder het te weten de Arabische versie van de suite hebt, dat zou je echt direct merken. Maar het kan wel zijn dat je een bestand hebt gekregen dat in ME is opgemaakt. Hij heeft dan bij het openen van het document al aangegeven dat je een ME-weergave-plugin mist. Die plugin is overigens niet te downloaden, het enige dat je kunt doen is de ME suite installeren.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk dat de grens v.d. tekst te klein is gekozen. Het is een kwestie van lange werkrruimte voor de tekst kiezen, vermoed ik.
Pagina: 1