Ik probeer verschillende HD films af te spelen in verschillende formaten met verschillende players.
Over het algemeen lukt het me wel om 1080p films af te spelen, echter niet met alle players.
Players:
Arcsoft Total MediaTheatre 3: Speelt .mkv en .M2TS bestanden zonder problemen af. Nadeel: ondertitels zijn niet zichtbaar, zelfs niet als deze zijn ingebakken. Geen problemen met 1080p films.
Media Player Classic: Speelt 720p bestanden afspelen mét ondertitels, maar geen 1080p films. Probleem: De audio loopt niet synchroon met de video en hapert / stottert en ook loopt de video traag.
Geïnstalleerde codecs:
Systeem:
Over het algemeen lukt het me wel om 1080p films af te spelen, echter niet met alle players.
Players:
Arcsoft Total MediaTheatre 3: Speelt .mkv en .M2TS bestanden zonder problemen af. Nadeel: ondertitels zijn niet zichtbaar, zelfs niet als deze zijn ingebakken. Geen problemen met 1080p films.
Media Player Classic: Speelt 720p bestanden afspelen mét ondertitels, maar geen 1080p films. Probleem: De audio loopt niet synchroon met de video en hapert / stottert en ook loopt de video traag.
Geïnstalleerde codecs:
- Haali Media Splitter
- CoreAVC pro
- AC3 filter
- DirectVobSub
Systeem:
- Win XP
- Pentium 4 517 2.93 GHz. 1MB L2 cache. 533 MHz die draait op
- 2 GB RAM
- NVIDIA GeForce 8600 GT.
- Heb ik de verkeerde codecs geïnstalleerd, of zouden ze verkeerd geïnstalleerd kunnen zijn?
- Kan ik het probleem oplossen door een betere processor te kopen?
- De "zwaarste" processor die mijn moederbord aankan is een Pentium D 940 3.2 GHz. 4MB L2 cache. Is die significant beter dan de processor die ik nu heb?
- In de instellingen van Total Media Theatre kun je "hardware acceleration" aanvinken. Zou dit de reden kunnen zijn waarom dit programma wel zonder problemen de 1080p films afspeelt?
- Is het mogelijk hardware acceleration aan te zetten in Media Player Classic, zo ja, hoe?