Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Problemen Afspelen HD films

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer verschillende HD films af te spelen in verschillende formaten met verschillende players.
Over het algemeen lukt het me wel om 1080p films af te spelen, echter niet met alle players.

Players:
Arcsoft Total MediaTheatre 3: Speelt .mkv en .M2TS bestanden zonder problemen af. Nadeel: ondertitels zijn niet zichtbaar, zelfs niet als deze zijn ingebakken. Geen problemen met 1080p films.
Media Player Classic: Speelt 720p bestanden afspelen mét ondertitels, maar geen 1080p films. Probleem: De audio loopt niet synchroon met de video en hapert / stottert en ook loopt de video traag.

Geïnstalleerde codecs:
  • Haali Media Splitter
  • CoreAVC pro
  • AC3 filter
  • DirectVobSub
Ik heb ook het CCCP pack geprobeerd, maar de problemen die ik heb worden er niet mee opgelost, maar het wordt ook niet slechter.

Systeem:
  • Win XP
  • Pentium 4 517 2.93 GHz. 1MB L2 cache. 533 MHz die draait op
  • 2 GB RAM
  • NVIDIA GeForce 8600 GT.
Vraag:
  • Heb ik de verkeerde codecs geïnstalleerd, of zouden ze verkeerd geïnstalleerd kunnen zijn?
  • Kan ik het probleem oplossen door een betere processor te kopen?
  • De "zwaarste" processor die mijn moederbord aankan is een Pentium D 940 3.2 GHz. 4MB L2 cache. Is die significant beter dan de processor die ik nu heb?
  • In de instellingen van Total Media Theatre kun je "hardware acceleration" aanvinken. Zou dit de reden kunnen zijn waarom dit programma wel zonder problemen de 1080p films afspeelt?
  • Is het mogelijk hardware acceleration aan te zetten in Media Player Classic, zo ja, hoe?

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-11 15:14
Mijn eerste ervaring met HD (1080P) materiaal was met VLC. Daarbij deze geïnstalleerd, en ik ben nog niks tegen gekomen wat ie niet pakt :) Zou je misschien je huidige programma('s) daarvoor in willen ruilen, of heb je speciafieke andere redenen waarom je ze gebruikt?

[ Voor 20% gewijzigd door endness op 10-06-2009 23:03 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:00

Sick Nick

Drop the top!

MPC Home Cinema Edition pakken, die doet wel hardware acceleration (dxva) in combinatie met je 8600gt kaart. Dan is 1080p geen probleem meer. Of als je dat niet wilt kan je powerdvd 8/9 ultra installeren, die doet ook dxva. In combinatie met haali en ffdshow kan je dan alles afspelen waarbij de HD codecs door je videokaart worden gedaan.

Verwijderd

Topicstarter
endness schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:02:
Mijn eerste ervaring met HD (1080P) materiaal was met VLC. Daarbij deze geïnstalleerd, en ik ben nog niks tegen gekomen wat ie niet pakt :) Zou je misschien je huidige programma('s) daarvoor in willen ruilen, of heb je speciafieke andere redenen waarom je ze gebruikt?
Ik heb VLC, maar zodra ik een .MKV bestand hiermee open gebeurt er helemaal niets. Na wat gegoogle kwam ik uit op MPC en TMT als easy players, dus die maar geprobeerd en die werken wel. VLC daarom links laten liggen en niet meer gebruikt. Die link naar de Vista codec pack, werkt die ook op XP?
Sick Nick schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 23:10:
MPC Home Cinema Edition pakken, die doet wel hardware acceleration (dxva) in combinatie met je 8600gt kaart. Dan is 1080p geen probleem meer. Of als je dat niet wilt kan je powerdvd 8/9 ultra installeren, die doet ook dxva. In combinatie met haali en ffdshow kan je dan alles afspelen waarbij de HD codecs door je videokaart worden gedaan.
MPC-HCE works like a charm met .MKV bestanden!!

Ik heb nog 1 film in .M2TS bestand die hij niet goed afspeelt. Video loopt traag en audio is out of sync.
Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen?

Verwijderd

Topicstarter
Het is echt ongelofelijk! Paar dagen terug werkte MPC home cinema prima, maar nu niet meer!
Ik heb dan wel mijn harde schijf geformatteerd en alles opnieuw geïnstalleerd, maar ook de codecs en de players er opnieuw op gezet.
Nu weer hetzelfde liedje: video loopt traag (audio out of sync).
Misschien ligt het aan de instellingen van MPC.
Wie kan me helpen?

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 14:31
Bij de instellingen van CoreAVC Pro vink eens CUDA support aan. Dat zal hardware matige versnelling activeren.

Voor MPC-HC zijn er wat regels om DXVA te activeren. Hier staat aan wat je moet voldoen voor MPC-HC's DXVA decoder.

[ Voor 3% gewijzigd door SoundWave729 op 14-06-2009 07:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
SoundWave729 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 07:34:
Bij de instellingen van CoreAVC Pro vink eens CUDA support aan. Dat zal hardware matige versnelling activeren.

Voor MPC-HC zijn er wat regels om DXVA te activeren. Hier staat aan wat je moet voldoen voor MPC-HC's DXVA decoder.
Na CUDA support aangevinkt te hebben, is het beeld niet meer om aan te zien.
De kleuren kloppen niet, en het is erg blokkerig.
Ook is de ondertitel out of sync, maar audio en video lopen nu wel gelijk.

De regels om DXVA te activeren in MPC-HC had ik al goed ingesteld.
Toch liep het niet goed. Vrij vreemd allemaal, omdat ik het al aan de praat heb gehad en alles goed liep.
heb je misschien nog meer ideeën?

• SoundWave729
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 14:31
Probeer in MPC-HC van video renderer te veranderen. Opties --> Output --> Haali's Video Renderer. Kijk of dat helpt icm CUDA.

[ Voor 89% gewijzigd door SoundWave729 op 14-06-2009 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
SoundWave729 schreef op zondag 14 juni 2009 @ 19:46:
Probeer in MPC-HC van video renderer te veranderen. Opties --> Output --> Haali's Video Renderer. Kijk of dat helpt icm CUDA.
Ok, weer een beetje dichter bij de oplossing.
Audio en video én ondertitels zijn in sync, alleen het beeld is nog steeds crap.
Om een idee te geven hoe het eruit ziet, hier is een still:

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/koppelmans/still.jpg

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-11 14:16
Download K-Lite Codec Pack, heeft erg veel codec's. Bij mij werkt dit prima, geen ervaring met 1080p films. Bij de rest (o.a. 720p) werkt het prima.

• jjkester
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-11 14:16

Verwijderd

Topicstarter
jjkester schreef op maandag 15 juni 2009 @ 10:03:
Download K-Lite Codec Pack, heeft erg veel codec's. Bij mij werkt dit prima, geen ervaring met 1080p films. Bij de rest (o.a. 720p) werkt het prima.
720p Materiaal vormt geen probleem. Het is echt 1080p wat moeilijk deed.
Zo plotseling als het probleem ontstaan is, zo snel is het ook weer verdwenen.
1080p Materiaal vormt geen probleem meer. Ik speel alles perfect af met MPC-HC en alle BDMV materiaal met TMT. Het zal waarschijnlijk wel gelegen hebben aan de instellingen, maar blijkbaar heb ik nu de juiste combinatie gevonden.
Bedankt voor jullie tips.

• -Moondust-
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11 08:23
Volgens velen moet het mogelijk zijn de Arcsoft codecs (dus van TMT) te gebruiken in MPC-HC. Ik heb daartoe een setje Arcsoft codecs (TMT 3.1.1.20 Platinum) handmatig geregistreerd zodat ze zichtbaar zijn bij de external filters in MPC-HC. Maar wat ik ook probeer - en ik weet mijn weg in MPC-HC erg goed - ik krijg de Arcsoft filters niet actief bij het afspelen van een video met DTS. Wat doe ik fout? Als iemand een tip heeft.....heel graag.

[ Voor 7% gewijzigd door -Moondust- op 30-07-2009 04:05 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik heb wel een tip; start even een eigen topic en neem de tips in Policy: Alle regels die op het forum gelden in acht. Dat helpt meer dan het topic schoppen van iemand anders die waarschijnlijk niet hetzelfde probleem heeft; waardoor de reacties niet optimaal zullen zijn voor jouw probleem :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1