Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[bug] Achtergrond kleur input/textarea elementen

Pagina: 1
Acties:
  • 377 views

• m038
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-03-2022
Beste Devvers,

Het volgende probleem doet zich voor in mijn Firefox versie 3.0.10 op Ubuntu 9.04. Maar voor zover ik weet doet dat weinig terzake gezien het te maken heeft met de instellingen van OS thema's die Firefox overneemt.

Ik heb een donker thema ingesteld in Gnome, waardoor alle achtergronden zwart/donkergrijs zijn en de teksten wit. In plaats van het conventionele tekst = zwart (of iig donker).

Het probleem doet zich dus voor dat alle input / textarea elementen met een zwarte achtergrond gerenderd worden. Door jullie instelling van color: #000000, wordt alle tekst zwart. Zwarte tekst op een zwarte achtergrond is niet goed te lezen.

In mijn ogen is het probleem eenvoudig weg op te lossen door aan de input / textarea elementen een background-color: #ffffff mee te geven (alleen aan de elementen waar dit dus nog niet is gedaan).

Mijns inziens is dit een kleine ingreep, die wel voor een standaardisering van de layout zorgt. Ik ben zelf web-developper en ik hield er, eerlijk gezegd, ook geen rekening mee, totdat ik er zelf last van ondervond. :)

Ik heb een aantal screenshots bijgevoegd ter illustratie. Zoals je ziet gaat het bij input / textarea element waar wel een background-color of background-image is ingesteld wel naar behoren. Dus de werking van CSS wordt niet door mijn theme beïnvloed.

Verder moet ik toegeven dat ik tegen heel veel sites aanloop die dit probleem hebben, zelfs mijn internetbankier website heeft hier last van. Maar die hebben dan ook weer geen forum, waarop je zoiets kan melden. :)

Edit: Toevallig zeg dat die blogpost ook vandaag is geplaatst. Was me geeneens opgevallen.

Shots:

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/243i96w.png

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/do9yqf.jpg

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10 09:42

r0b

Blog item over hetzelfde: pkwarts: Denk aan de donkere layout!
(Dacht eerst dat het de TS was :P )

offtopic:
Stoer, blog item links worden ook al geparsed d:)b

[ Voor 15% gewijzigd door r0b op 10-06-2009 22:17 ]

Verwijderd

Sowieso hoort bij elke color property een background-color property ;)
Ik vermoed dat dat her en der over het hoofd is gezien, in principe is de oplossing die je aandraagt prima :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:18:
Sowieso hoort bij elke color property een background-color property ;)
True, maar dat hoeft niet noodzakelijkerwijs voor hetzelfde element of in CSS voor dezelfde selector te worden opgegeven; dat zou in veel gevallen onnodige duplicate declaraties opleveren.
Ik vermoed dat dat her en der over het hoofd is gezien, in principe is de oplossing die je aandraagt prima :)
Het is praktisch onmogelijk om een site niet alleen in verschillende browsers maar daarnaast ook nog eens met verschillende themes en andere instellingen te testen, dus dat is inderdaad iets wat snel over het hoofd gezien wordt. Ik denk ook dat de hier geopperde oplossing voor de meeste gevallen al zou helpen ja :)

Intentionally left blank

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb de expliciete color: #000 voor input, select en textarea weggehaalt zodat de tekst-kleur van deze widgets nu ook door het theme bepaald kan worden. Expliciet de background op wit zetten was geen optie omdat je daarmee ook de standaard buttons e.d. overruled. Niet optimaal dus, maar dat is meer het probleem van OS themes die ook bepaalde (OS rendered) widgets in webpagina's meestylen en wat niet makkelijk te voorkomen is.

edit: toch nog wat meer getweaked :)

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 11-06-2009 13:39 ]

Intentionally left blank

Dit topic is gesloten.