Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hdmi kabel ( HDMI>HDMI) voor Laptop > Fullhd tv

Pagina: 1
Acties:

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:57
Hallo :)!,

Ik ben van plan een HDMI TO HDMI kabeltje te kopen , om mijn laptop op mijn FullHD tv aan te sluiten.

ik heb al wat onderzoek gedaan naar goedkope kabels aangezien ik op internet lees dat een kabel van 2 euro net zo goed is ( misschien niet qua kwaliteit materiaal) als een kabel van bijvoorbeeld 15 euro .. ( wie kan dit bevestigen/ tegen spreken ?)

ik kwam deze tegen:

http://www.allekabels.nl/HDMI-Kabels/27/1302/HDMI-Kabel.html

of

de kabel van 1,50 :

http://www.elektronica-online.nl/?zoek=hdmi

Ook las ik op internet dat sommige problemen hadden met geluid over de kabel..

mocht ik bijvoorbeeld een blue ray disc afspelen op mijn laptop kan ik deze dan wel op 1920 x 1080 op mijn tv af laten spelen en hoor ik dan wel geluid uit de boxen van mn tv ?

Ook vroeg ik me af of ik alleen films kan afspelen ; of dat ik ook gewoon alleen mijn beeldscherm van mijn laptop als Clone ( copy ) op de tv kan laten zien ( dus zeg maar bureaublad etc.)

alvast bedankt namens deze leek :)!

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Ik kan bevestigen dat goedkope kabels prima werken. Ik zou alleen niet een kabel van € 1,50 kopen waar niet eens een lengte bij opgegeven is ;)
Die andere link geeft wel 1,5 meter aan. Dat lijkt mij te kort; ik zou gelijk 5m of zo halen als ik jou was. Op zich kan je prima voor € 1,- a € 2,- per meter een HDMI kabel kopen.

Of er geluid uit je TV komt ligt aan teveel factoren maar de grootste voorwaarde is dat je laptop geluid via HDMI verstuurd :)

Edit: Als ik ervan uit ga dat de kabel mogelijk de enige beperkende factor is dan is er geen probleem. Ik kan alleen niet aangeven of je laptop FullHD Bluray discs af kan spelen en dat goed op de TV laat zien incl. geluid. Aan de kabel zal het in ieder geval niet liggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Dysmael op 10-06-2009 22:05 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:55

The devil is in the details.

• Matis
  • Laatst online: 18:26

Matis

Rubber Rocket

AFAIK maakt het allemaal niet veel uit zolang de totale kabellengte niet boven de 5 meter uitkomt. Daarboven moet je voor duurdere (hogere kwaliteit) kabels gaan!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Zie deze interessante discussie (1000+ posts): HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?
De conclusie is volgens mij dat de prijs niet zo belangrijk is en dat goedkope kabels prima voldoen.

Kassa van de Vara heeft ook HDMI-kabels getest en zelfs de aller goedkoopste boden nog ruim voldoende kwaliteit. Dat komt doorat het signaal digitaal is en er dus geen ruis in het beeld kan ontstaan door storing van buitenaf. Het beeld/geluid wordt dus niet minder scherp met goedkopere kabels. Wel kan het beeld/geluid natuurlijk helemaal wegvallen als de kabel echt defect is.

Ik zou gewoon eerst de goedkope proberen en als dat echt niet werkt, deze terugsturen (binnen 7 dagen, dan krijg je nog 100% je geld terug ook i.v.m. de wet koop op afstand.).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Dysmael
Matis schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:05:
AFAIK maakt het allemaal niet veel uit zolang de totale kabellengte niet boven de 5 meter uitkomt. Daarboven moet je voor duurdere (hogere kwaliteit) kabels gaan!
Bullshit :)

Hierzo 10m el cheapo met 7.5m el cheapo aan elkaar gekoppeld via el cheapo koppelstukje en verbonden aan de PC met el cheapo DVI > HDMI converter geeft een superstrak beeld.

• Matis
  • Laatst online: 18:26

Matis

Rubber Rocket

RolfLobker schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:09:
[...]

Bullshit :)

Hierzo 10m el cheapo met 7.5m el cheapo aan elkaar gekoppeld via el cheapo koppelstukje en verbonden aan de PC met el cheapo DVI > HDMI converter geeft een superstrak beeld.
Excuse me, heb maar een 2 meter kabeltje van mn HTPC naar mn 1080p scherm :D

* Matis wilde ook een keer interessant doen, weer niet gelukt :'(

[ Voor 9% gewijzigd door Matis op 10-06-2009 22:12 ]

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

• Dysmael
Matis schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:12:
[...]

Excuse me, heb maar een 2 meter kabeltje van mn HTPC naar mn 1080p scherm :D

* Matis wilde ook een keer interessant doen, weer niet gelukt :'(
Ik een 10m kabel van de ene naar de andere kamer en achter de plint weggewerkt samen met optische kabel, stroomkabel (220v), UTP kabel, USB kabel en speakerkabel :) Geen vuiltje aan de lucht. Daarna door een pijp in de muur op mijn TV aangesloten samen met de coax-kabel, nog een 220v kabel en composiet / audio kabels door diezelfde buis :) Geblaat over interferentie is zooooo vorige eeuw :)

De 10m en 7.5m kabel heb ik alleen bij wijze van test op elkaar aangesloten gehad

• Downstar2
RolfLobker schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:03:
Ik kan bevestigen dat goedkope kabels prima werken. Ik zou alleen niet een kabel van € 1,50 kopen waar niet eens een lengte bij opgegeven is ;)
Die andere link geeft wel 1,5 meter aan. Dat lijkt mij te kort; ik zou gelijk 5m of zo halen als ik jou was. Op zich kan je prima voor € 1,- a € 2,- per meter een HDMI kabel kopen.

Of er geluid uit je TV komt ligt aan teveel factoren maar de grootste voorwaarde is dat je laptop geluid via HDMI verstuurd :)

Edit: Als ik ervan uit ga dat de kabel mogelijk de enige beperkende factor is dan is er geen probleem. Ik kan alleen niet aangeven of je laptop FullHD Bluray discs af kan spelen en dat goed op de TV laat zien incl. geluid. Aan de kabel zal het in ieder geval niet liggen.
Mijn laptop zal FullHD aan moeten kunnen :) , dus als de laptop t enigste probleem was ..

een kabel vam 1.5 m lijkt mij voldoende .. het is voor een laptop ; die direct naast de tv word geplaatst ; langer heb ik dus niet nodig :)

iemand die mij kan bevestigen of ik ook gewoon mijn beeld kan clonen naar de tv ( zodat ik alsware 1 groot scherm heb ? )

• Dysmael
Je beeld zal je best kunnen clonen, zolang je op beide schermen maar dezelfde resolutie gebruikt :)
(Dat is clonen, je laptop scherm zal dus dezelfde resolutie aan moeten kunnen als je TV)

Maar waarom zou je clonen? Waarom niet je beeld stretchen of zelfs alleen je TV als primary scherm gebruiken en je laptop gewoon dichtklappen?

Edit: USB IR dongle erop aansluiten en je kan gewoon met je AB je laptop bedienen (tip: kijk eens naar de mogelijkheden van xbmc)

[ Voor 27% gewijzigd door Dysmael op 10-06-2009 22:23 ]

• Downstar2
RolfLobker schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:20:
Je beeld zal je best kunnen clonen, zolang je op beide schermen maar dezelfde resolutie gebruikt :)
(Dat is clonen, je laptop scherm zal dus dezelfde resolutie aan moeten kunnen als je TV)

Maar waarom zou je clonen? Waarom niet je beeld stretchen of zelfs alleen je TV als primary scherm gebruiken en je laptop gewoon dichtklappen?

Edit: USB IR dongle erop aansluiten en je kan gewoon met je AB je laptop bedienen (tip: kijk eens naar de mogelijkheden van xbmc)
het gaat me niet om het clonen, sorry voor de onduidelijk heid ..

t mag idd ook allen op het tv scherm komen ; en laptop beeld uit bijvoorbeeld ..

of strechen idd..

Maar bedoelde meer van, het is toch mogelijk om mijn bureaublad( etc.) op mijn tv scherm te laten verschijnen O-) ?

• arnoo1
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2023
ik heb 2 hdmi kabels elke 30eur per stuk bevalt me prima perfect beeld zowieso naar mijn meing zou ik niet goede kope kut kabels gebruiken voor zulke signalen

• Dysmael
Downstar2 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:25:
[...]

het gaat me niet om het clonen, sorry voor de onduidelijk heid ..

t mag idd ook allen op het tv scherm komen ; en laptop beeld uit bijvoorbeeld ..

of strechen idd..

Maar bedoelde meer van, het is toch mogelijk om mijn bureaublad( etc.) op mijn tv scherm te laten verschijnen O-) ?
Tja, dat is het hele idee achter een kabel aansluiten en je TV verbinding met je laptop he :)
Koop eerst maar eens een HDMI kabel en ga dan verder kijken; die kabel heb je sowieso nodig.
arnoo1 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:26:
ik heb 2 hdmi kabels elke 30eur per stuk bevalt me prima perfect beeld zowieso naar mijn meing zou ik niet goede kope kut kabels gebruiken voor zulke signalen
Kutkabels moet je sowieso nooit gebruiken ;)
Goedkope kabels hoeft niets mis mee te zijn.

• Downstar2
zulke signalen :)?

digitaal = digitaal..

Door welke kabel het dan ook gaat ; 1 van 5 euro / 30 euro / 85 euro

maakt niks uit .. alleen de kwaliteit van het materiaal kan beter zijn.

qua signaal geen verschil op niet al te lange afstanden!

• Room42
  • Niet online
Het klinkt heel stoer: Ik heb vreselijk dure kabels nodig, zó goed is mijn beeld! Maar uiteindelijk is het enige dat belangrijk is, dat het 1tje dat erin gaat er aan de andere kant weer uit komt. Zoveel bijzonders heb je daar niet voor nodig. Zie ook de test van kassa (in mijn vorige post) daar hebben ze met belachelijk veel storing van buitenaf het signaal proberen te verstoren, maar dat ging amper.

Overigens zou ik inderdaad geen kut kabels gebruiken. Dat is bewezen dat dat niet werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Room42 op 10-06-2009 22:34 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• arnoo1
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-03-2023
RolfLobker schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:30:
[...]

Kutkabels moet je sowieso nooit gebruiken ;)
Goedkope kabels hoeft niets mis mee te zijn.
nej oke maar ik heb nie mega veel geld ofsoow maar ik heb niks met goedkoop oke eerijk ehb vaker me gemaakt dat soms duur koop mis koop is

maarja dat gebeurt wel is

ik haal uitvoorzorg duurdere zooi omdat het niet zomaar duur is

• Room42
  • Niet online
arnoo1 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 19:42:
[...]

ik haal uitvoorzorg duurdere zooi omdat het niet zomaar duur is
arnoo1, zowel je onderbouwing als je taalkunsten zijn om te huilen! :X
Misschien een idee om een beetje aandacht aan je post te besteden?

[ Voor 31% gewijzigd door Room42 op 11-06-2009 21:45 ]

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:12
Waarom een nieuw topic aanmaken als er al eentje is met een prima titel ;)

Ik heb het volgende probleem: Ik heb een HP Pavilion Full HD laptop van 18,4 inch. Als ik deze via HDMI aansluit op een 24 inch HP2470HD (ook full HD), is het beeld erg slecht. De monitor geeft in het OSD de juiste resolutie weer (1920x1080 @60hz), maar het ziet er uit alsof je je PC bewust op een verkeerde resolutie instelt.
Daarna de HDMI kabel uit de laptop gehaald en op mijn PS3 aangesloten, en ik heb gewoon strak beeld op de monitor...

Mijn eigen conclusie is dat de HDMI Out van mijn laptop dan niet goed is. Kan ik nog iets controleren om zaken uit te sluiten? Is er een andere methode om een HDMI aansluiting te testen behalve simpelweg ergens op aansluiten?

[ Voor 3% gewijzigd door WaterFire op 26-07-2010 14:50 . Reden: verduidelijking (hoop ik) ]

Pagina: 1