Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista traag inlogscherm?

Pagina: 1
Acties:

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:57

Saven

Administrator

Topicstarter
Hellow,

Ik heb eergister een volledige format uitgevoerd. Daar mee bedoel ik dus niet via het Windows Vista installatie DVDtje zelf. Maar via het commandprompt wat bij het gedeelte 'herstellen' staat.
Ouderwets format C: invoeren :)

Daarna lekker Vista geinstalleerd enz. En dat werkt weer vrij goed.
Alleen merk ik een irritant dingetje op. Vroeger zag ik het 'Welkom' schermpje (voordat je het bureaublad dus ziet) slechts 1 seconde. Vrij snel ging hij dus over naar het bureaublad.

Tegenwoordig duurt dit al gauw 8 seconden of misschien zelfs langer. Erg irritant vind ik dat eerlijk gezegd.

Is dit normaal en gaat dit later minder worden? Of wordt dit alleen nog maar langer.
Want vóór de format ging het serieus binnen 1 seconde over naar het bureaublad.

Dit is echt een verse install, dus ik weet echt niet waarom het zo lang duurt.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11 00:04

r0b

Welke servicepacks heb je inmiddels geinstalleerd?

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
SP1 :)

Specs mss handig :P

Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,7 GHz
Geforce 8800GTX
Asus P5N32-E SLi
320gb hdd 7200rpm

2gb ram @ 800mhz

Maar normaliter werkte het allemaal wel prima :X

[ Voor 93% gewijzigd door Saven op 10-06-2009 22:02 ]

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 12:52
hmm bij mij zie ik het welkomschermpje amper, zo snel is hij weg. ik zou gewoon even de volgende stappen ondernemen:

1. installeer SP2
2. draai compcln.exe (uitvoeren->compcln.exe)
3. draai ccleaner (incl. registry scan)
4. check je msconfig
5. defragmenteren

dan zou alles wel redelijk opgeschoond moeten zijn denk ik

[ Voor 8% gewijzigd door Skire op 10-06-2009 23:03 ]

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
SP2 is nog geen final toch? En volgensmij ook nog niet beschikbaar in de Nederlandse taal :p
Msconfig is clean, maar ik zal idd even proberen te defraggen en ccleaner even laten draaien

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb op het werk laatst een verse install van Vista Business 64 gehad en vond het erg traag starten met inlogscript etc. Maar na een paar dagen is ie gewoon quick. Misschien moet je ook een paar dagen langer wachten?

LinkedIn WoT Cash Converter

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-11 00:04

r0b

Ah, inderdaad, hij loopt in het begin alles nog te indexen; pc even een tijdje laten draaien lost dat wel op inderdaad.

SP2 is wel final, maar nog niet beschikbaar in het Nederlands inderdaad..

• Skire
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-10 12:52
oh ja SP2 is nog niet beschikbaar voor Nederland, excuses. draai zelf de engelse windows vista :p

je kunt trouwens indexeren proberen uit te zetten als je het niet denkt te gebruiken. zo weet ik precies waar ik mijn bestanden laat en hoef ik echt nooit de zoekfunctie te gebruiken. als je het uitzet (eigenschappen van je schijven en dan indexeren uitvinken) loopt je pc ook weer een stuk sneller.

als SP2 uit is voor Nederland moet je echt dat compcln.exe proberen ;) dat ruimt allerlei oude installatiepakketten op die je niet meer nodig hebt.

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Ik wacht het nog even een paar dagen af :P
Anders gaat er maar wéér een format over heen :r

Ik heb btw wel al vsp1cln.exe gebruikt :P en ik zal even kijken hoe ik dat indexeren uit zet

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-11 20:42
Saven schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 07:13:
SP2 is nog geen final toch? En volgensmij ook nog niet beschikbaar in de Nederlandse taal :p
Msconfig is clean, maar ik zal idd even proberen te defraggen en ccleaner even laten draaien
Als je weet waar te zoeken is er al een release sinds 22 mei ;) (MSDN)

Verwijderd

Gisteren was ik een PC gaan fixen bij m'n buurvrouw. Na een paar keer stroomuitval te ervaren was de PC ongewoon traag geworden. Inloggen duurde minuten lang (ipv een tweetal seconden) en bij het tonen van de desktop kwamen er allerlei foutmeldingen dat bepaalde bestanden niet toegankelijk waren. Ook de WiFi driver werd niet opgestart, terwijl het apparaat wel zichtbaar was in het apparaatbeheer. Programma's starten zoals Mahjong ging ook ont-zet-tend langzaam.
Sommige programma's deden het niet, maar na een reboot weer wel. Het was gewoon willekeur.

Ik was niet zeker van de oorzaak, dus ik ging een systeemherstel doen tot een paar dagen voor de stroomuitval. Toevallig was dat een herstelpunt voor een 'windows update'.
Goed, de PC was hersteld en hij ging al een stuk sneller, maar nog steeds niet helemaal zoals vroeger. Toen zag ik dat Windows SP2 in de queue voor updates stonden en ging ik op zoek via Google naar mensen met hetzelfde probleem, waar het duidelijk werd dat het probleem bij SP2 lag.

Het verwijderen van SP2 en een defrag bracht het systeem terug op snelheid zoals voorheen. Ik vind het echt schandalig dat Microsoft een Service Pack publiceert die een computer volledig onbruikbaar maakt.
Pagina: 1