Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mail verdwenen bij openen Thunderbird

Pagina: 1
Acties:

• Nightwatchman
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-02-2024
Draai al enige tijd Windows 7 icm met Outlook 2007 (IMAP). Nu heb ik op een van mijn PC's Thunderbird geinstalleerd.

Op het moment dat ik een mail binnenkrijg kan ik hem uiteraard prima lezen in Outlook, op mijn Blackberry of in mijn webmail. Op het moment dat ik echter Thunderbird open (en vervolgens weer afsluit) is mijn mail 'verdwenen' op de andere locaties (Outlook, BB, webmail). Het vreemde is dat Thunderbird de mail wel gewoon bewaard.

Vervolgens zie ik bij mijn host:

/.Deleted Messages 53.15 Meg (is ook de totale grootte van mijn account)
/.Deleted Messages/cur 53.15 Meg

Ik dacht dat het te maken zou hebben met een instelling in TB, waarbij ik de berichten niet op de server laat staan, maar vraag me af of dit met IMAP uitmaakt?
Googlen leverde geen resultaat op, helaas.

Kortom, wie weet waar dit aan zou kunnen liggen :? En vooral, hoe dit op te lossen?
Edit: Oeps, verkeerde forum.
@Wouter. S: heb hier al wel mee gespeeld. Maar dan zou ik in mijn TB Inbox toch geen mail meer moeten zien (ik zie het wel namelijk), terwijl de enige gevulde folder bij mijn emailhost de deleted items-folder is??

[ Voor 13% gewijzigd door Nightwatchman op 10-06-2009 21:29 ]

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-11 02:38

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Je moet ergens instellen dat thunderbird een kopie laat staan op de server waar hij zijn mails vandaan haalt. Standaard zal hij die gewoon binnentrekken en dan verwijderen op de server.

Edit: Ik denk juist van wel, TB slaat de mails offline op op de computer en verwijderd ze van de server. Dus TB haalt de mails dan gewoon van de harde schijf als je ze achteraf nog bekijkt. Ik denk toch dat het zo zit, ik had dit probleem met outlook ook eens, daar was het gefixt door de instelling aan te vinken die iets zei in de trend van 'kopie bewaren bij provider' ofzo.

[ Voor 50% gewijzigd door Wouter.S op 10-06-2009 21:33 ]

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Heb je bij de Account Settings misschien "Clean up (Expunge) Inbox on Exit" aanstaan?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

>> CSA

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device