Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Flash filmpjes downloaden

Pagina: 1
Acties:

• mrb85
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-11 16:13
Collega's,

voor de website van onze school moet ik af en toe een filmpje binnenhalen van een andere site. Ik embed ze liever niet omdat ze soms van die andere sites verdwijnen. Meestal lukt dit goed maar ik zit op dit ogenblik met 2 sites waar ik de Flash filmpjes niet kan downloaden. Misschien hebben jullie een oplossing voor mij? Ik heb al heel wat plugins voor IE en FF gebruikt, ook kleinere programma's, realplayer, flashcatcher, online converters ... het lukt me niet. Ik heb ook al met camstudio en camtasia de filmpjes gefilmd, maar de kwaliteit gaat hierdoor achteruit, zelfs met de goede codecs. Ik vind de filmpjes ook niet terug in mijn tijdelijke bestanden.

Het eerste filmpje is dit:

http://focus-wtv-kw.rnews...=primarySelectedTab:Video

De tweede site is deze: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws --> ik ga rechtsboven naar 'videozone' om in het 'filmarchief' een willekeurig filmpje te downloaden maar ook dit lukt me voorlopig niet.

Ik dank jullie alvast _/-\o_

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Belgisch? Kijk eens naar artikel 1 van de Wet van 30 juni 1994 en vraag eerst even aan je school of die bereid zijn te betalen zodra de eigenaar het door heeft, de sites doen blijkbaar hun best om het niet te delen :Y)

Of beter: mail de auteus en vraag om een kopie om op de schoolsite te zetten.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• mrb85
Ik ben vrij goed op de hoogte over copyright en ICT-wetgeving in het onderwijs in België, dat is namelijk een onderdeel van onze lerarenopleiding ;-)

Het eerste filmpje gaat over onze school en we hebben toestemming om het te gebruiken. We moeten gewoon de bron vermelden. Ook het tweede filmpje mag gebruikt worden mits bronvermelding. Ik wil weten als er een manier is om dit zelf te downloaden omdat ik dan niet elke keer de auteurs moet lastigvallen hiermee.

edit:

Hier de 'Belgische wet' :Y) :

Een beschermd werk mag zonder toestemming van de rechthebbende worden vertoond of ten gehore gebracht in het kader van onderwijs zonder winstoogmerk (art. 12 lid 5 Auteurswet, vertoningsbeperking). Dit geldt voor audiovisuele werken zoals films, video- en televisieprogramma’s, voor audio zoals muziek- en geluidsopnamen en ook voor stilstaand beeld zoals foto’s en kunstwerken. Wel moet de openbaarmaking deel uitmaken van het onderwijsprogramma.

bron: http://www.surffoundation...rauteursrecht.aspx#Regels

[ Voor 40% gewijzigd door mrb85 op 10-06-2009 23:39 ]

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 15:33
Als het je niet lukt om met gewone flash video downloaders de desbetreffende videos te downloaden zul je het moeten doen met screen recorders zoals CamStudio en Free Screen Recorder

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• mrb85
Bedankt voor je reactie, dat heb ik al gedaan maar de kwaliteit gaat hierdoor achteruit. Dat is jammer gezien het al kleine filmpjes zijn ... Zelfs met professionele software als Camtasia.

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 15:33
Er is nog een laatste optie en dat is een copy maken van de website met behulp van HTTrack Website Copier. Ik weet niet of dit gaat werken maar mits alles lekker op de zelfde server/directory staat is er een goede kans. Je moet denk ik wel een eind komen als je wat met de HTTrack filters gaat spelen.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Pagina: 1