Snel DDR3 geheugen eigenlijk zonde van je geld...

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-05 08:34

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

Topicstarter
Gisteren is er een pracht review verschenen over de waarde van snel DDR3-geheugen icm een i7-975. Daarin is te lezen dat het dure geheugen met lagere latencies een praktisch niet meetbare prestatiewinst opleveren.

Voor mij net op tijd, koop ik mooi een stuk goedkoper van dezelfde A-fabrikant.
:P

Je vindt de review hier.

Samsung S23 Ultra 256GB

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18-05 18:56
Ik heb zelf DDR2-1066-CL5 van OCZ (Platinum), ik heb ook niet echt het gevoel dat dit veel sneller dan DDR2 800 MHz is.

(in combinatie met Deneb 940)

[ Voor 12% gewijzigd door Red-Front op 10-06-2009 21:35 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:00

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Het grote voordeel van geheugen met een hogere kloksnelheid / lagere timings, is dat je zo meer ademruimte hebt tijdens het overklokken.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-04 11:40
het kan aan mij liggen, maar ik heb de indruk dat als de mem-controller in de cpu zit, er minder winst te boeken is met speciaal ram

Verwijderd

catfish schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:38:
het kan aan mij liggen, maar ik heb de indruk dat als de mem-controller in de cpu zit, er minder winst te boeken is met speciaal ram
Nee, dat heeft te maken met (vooral bij intel) de prefechers gewoon erg goed zijn. Hierdoor overkom je latency. Kijk maar eens naar S775, waar de memory controller nog op de chipset zit. Daar heb je ook niets aan snel geheugen en ook niets aan laag latency geheugen. Winst is in beide gevallen marginaal. Bandbreedte is tegenwoordig gewoon voldoende voor de programma's. Al hoor je soms dat de AMD's snappy-er aanvoelen dan de Intels. Al kan ik daar zelf niet zo veel zinnigs over zeggen.

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:58
Snel geheugen word alleen gekocht door of exstreeme gasten die alles het duurst moeten hebben, of mensen die overclocken en daar kan ik me het ook direct voor stellen. Aangezien je geen setup van 800 euro neemt en dan tegen gehouden wil worden door je geheugen.

verdiep je daar maar in dan snap je wel waarom het verkocht word.
Al hoor je soms dat de AMD's snappy-er aanvoelen dan de Intels. Al kan ik daar zelf niet zo veel zinnigs over zeggen.
Amd systeemen te minste de oude phenoms was het al zo dat als je een systeem had die gelijk was aan een intel dat de intel sneller aanvoelde dan de phenom. :X Echter is dit nergens in te verklaren. Ook het overclocken van een intel zul je snel snelheid boeken je pc word niet echt sneller maar gevoels matig is het gewoon fijner mee te werken. me huidige E6400 voelt sneller aan dan me Phenom 9600. Terwijl me phenom systeem uit high end bestond en deze uit mid-end spullen. Deze computer scoort 1/4 minder punten dan me phenom systeem dus leg me dat maar uit.

[ Voor 63% gewijzigd door Practics op 10-06-2009 21:52 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 11:46
Gezien de huidige prijzen, is het prijsverchil tussen DDR2/DDR3 en (snel)DDR3/(Sneller)DDR3 dusdanig miniem, dat je het beste wat sneller geheugen kan halen. Dit biedt (eerder al genoemd) meer ruimte tijden het overclocken.

Het grootste prijsverschil onstaat door de switch naar tripple channel (I7) waardoor je gedwongen wordt een kit van 3 aan te schaffen. Dit is niet aan de orde bij AMD (dual channel DDR3)

** Zoekt de meerwaarde van dit topic **
(Hoop dat je rustig slaapt vanavond)

[ Voor 9% gewijzigd door Lumics op 10-06-2009 21:54 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit soort dingen zijn eigenlijk al wel langer bekend, dat was met DDR2 precies hetzelfde, PC8500 en hoger was alleen nodig bij OCen en anders niet.
Verder is dit niet echt een topic waard, dus mag deze op slot. Je kunt hem via de newssubmit indienen die NitroX aanhaalt, dan kan de redactie kijken of het interessant genoeg is die op de FP te zetten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.