Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ola all :),

Sinds 1,5 maand geleden heb ik wat gedonder met Vista, dit kwam afgelopen maandag tot het punt dat ik niet meer kon booten. In de hoop dat ik het probleem nu heb opgelost schrijf ik over één van de stappen met een nogal vreemd resultaat. Voor de problemen had ik een dual boot Vista Business x64 (schijf C:) en XP x86 (Schijf X: een partitie op dezelfde fysieke schijf). Toen de boel crashte heb ik geboot vanaf de Vista installdisk, en schijf X: geformateerd om te kijken of een schone Vista install daarop zou werken. Helaas was ook deze niet te booten. Vervolgens heb ik dus de hele partie verwijderd en opnieuw gemaakt en geformateerd; nog steeds geen werkende clean install van Vista. Opnieuw partitie verwijderd en geformateerd, en naar bed gegaan. De vorige dag kon ik vreemd genoeg weer gewoon mijn oude Vista install (C:) openen, en ben ik een hele serie tests en troubleshoots gaan uitvoeren, waarna hij nu al 2 dagen stabiel doorhobbelt. Het is echter zo dat voor de problemen ik nooit een dual-boot menu kreeg, hij bootte vanzelf Vista. Nu X: opnieuw gepartitioneerd is en er dus niets meer op staat geeft mijn desktop me echter de keuze om Ofwel 'een oudere versie van Windows' te starten, waar 2 verschillende XP installs onder staan (die dus nergens geinstalleerd staan en niet bootbaar zijn) ofwel Vista. De eerste keer dat ik mijn pc opstart kiest hij automatisch voor XP, ik moet rebooten voordat ik met de pijltjestoetsen Vista kan installeren. In de bios heb ik geen mogelijkheid om een bootdevice aan te passen buiten "hdd" en "cdrom" etc; weinig gespecificeerd. Ik heb geen idee hoe het in vredesnaam kan dat 2 versies van XP worden gedetecteerd die nergens zijn, terwijl er in totaal ooit maar 1 XP install is geweest, en nog minder wat ik hier in vredesnaam aan kan doen. Hulp wordt zeer gewaardeerd.

Narameh

Sys;
ASUS P5N32-e SLI
GeForce 8800GTX
4 GIG RAM (Kingston ValueRam)
Intel Core2Duo E6600
On board sound/ethernet

Alle drivers zijn up to date

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 20:20 . Reden: Sysspecs vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 09:15

Spockz

Live and Let Live

Dit kun je oplossen door eens een kijkje te nemen bij:

Computer Properties -> Advanced System Settings -> Startup and Recovery Settings

Hier kan je vanalles en nog wat instellen.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Punten voor jou, dat moet je net even weten, all signs of problem gone ;). Grootveel dank etc :). Nu bidden dat mijn oplossing oom mijn freeze problemen deifitief heeft verholpen en dan ben ik een heel gelukkige nerd in skirts :).