Ati HD 4670 geeft problemen op Hdmi ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 10:55
Mijn Sapphire HD4670 geeft na het schakelen naar een andere Hdmi-bron geen beeld meer via HDMI als ik op mijn tv “Panasonic 46PZ85EA” weer terug naar mijn Htpc wil scakelen :(
Hierdoor verlies ik steeds mijn signaal naar de Tv en Htpc verloren :(

De Ati HD4670 is via Hdmi rechtstreeks op een reciever (Onkyo 875) aangesloten, waarvan er vanuit de reciever een Hdmi gaat naar de Tv.

Ik heb gezocht in de laatste driver van Ati Catalyst 9.5 voor Vista64bit naar het knopje “Force Tv detection.
Deze functie is helaas nergens te bespeuren.

De functie (Force Tv Detection) zou onder deze setting In Ati CCC versie 9.5 moeten staan.

1)Beeldschermen beheren
2)Beeldschermopties
3)Tv-detectie Forceren / deze optie is bij niet te vinden??

Op mijn werkcomputer met een Ati HD2600XT zie ik deze optie in CCC wel staan, vreemd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het komt waarschijnlijk door je moederbord. Omdat je Intel technologie gebruikt wordt deze functie niet ondersteund door je chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 20:17:
Het komt waarschijnlijk door je moederbord. Omdat je Intel technologie gebruikt wordt deze functie niet ondersteund door je chipset.
Mijn Htpc en mijn werkcomputer hebben beiden hetzelfde intel 775 moederbord van Gigabyte.
op mijn werkcomputer kan ik wel Force Tv inschakelen, maar op de Htpc niet 8)7

[ Voor 44% gewijzigd door Moris op 10-06-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-08 17:58

SECURITEH

Man of legend.

Bij mij (XP x64 CCC 9.5) komt die simpelweg voor als het knopje "Force ..." en vervolgens kan ik ui een aantal opties kiezen en een resolutie aangeven.

Erg vreemd dat die bij de ene wel aanwezig is en bij de andere niet.
Heb je misschien een screen shot (ben gewoon nieuwsgierig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Hier heb je een printscreen van het probleem.

Let op: de grote afbeelding is een internetpagina met de uitleg waarop "Force Tv Detectie" is te vinden. De rechtse afbeelding bovenop de pagina is de foto van mijn Htpc.

Heb ik nu een slechte kaart of is het iets anders 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Moris op 10-06-2009 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verschil tussen het voorbeeld van de webpagina en jouw instellingen is dat in het voorbeeld twee schermen zijn aangesloten, en in jouw configuratie maar 1. Ik heb zelf ook maar 1 monitor, en bij mij is de knop er dus ook niet.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Zer0 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 21:40:
Verschil tussen het voorbeeld van de webpagina en jouw instellingen is dat in het voorbeeld twee schermen zijn aangesloten, en in jouw configuratie maar 1. Ik heb zelf ook maar 1 monitor, en bij mij is de knop er dus ook niet.
Hier een afbeelding van Ati CCC van mijn werkcomputer met Ati HD2600XT.

Hier gaat het wel om een monitor, aangesloten op Dvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Dit stond in de help van CCC:

Tv-detectie forceren
Wanneer een TV wordt gedetecteerd, verschijnt deze in de grafische instellingenboom en kan desgewenst worden geconfigureerd. Een TV kan echter ook niet automatisch worden gedetecteerd als het een ouder model betreft of één die ingangen heeft die niet standaard zijn.

Gebruik Forceer TV Detectie voor het detecteren van zo'n TV. Als u dat doet worden sommige functies waarvoor automatische detectie nodig is, zoals het uitgebreide bureaublad, niet ondersteund.

1.Klik in de grafische instellingenboom op de optie Beeldschermopties.
2.Klik op Tv-detectie forceren. ATI Catalyst™ Control Center forceert tv-detectie naar Waar, zelfs als er geen tv is aangesloten.
Opmerking: Deze optie is niet mogelijk als de geïnstalleerde grafische kaart Tv-uit niet ondersteunt.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn Tv is een recente Panasonic TH-46PZ85EA.
Dus hier zou het toch moeten bij werken :? 8)7

Ik heb zonet mijn Htpc rechtstreeks aangesloten via Hdmi op de Panasonic, dus zonder de reciever/verstreker er tussen.

Nog steeds geen "Force Tv" te zien, zie hier KLIK

[ Voor 10% gewijzigd door Moris op 10-06-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:57
Ik denk dat je hem alleen krijgt te zien bij S video of composiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
THE_FIREFOX schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:52:
Ik denk dat je hem alleen krijgt te zien bij S video of composiet
Als dit zo zou zijn, dan heeft Tv Forceren op de Hdmi geen zin en blijft mijn probleem bestaan.
Namelijk, dat bij het wisselen van kanaal ik geen beeld meer krijg over Hdmi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Ik heb het probleem voor een klein deel kunnen oplossen, maar deze gedeeltelijke oplossing hoort zo niet te zijn :(

In de bios van het moederbord "Gigabyte GA-EP45-UD3R" heb ik onder Advanced Bios Features" het volgende geactiveerd "Init Display First = PCI" -

Normaal voor een PCI-Express kaart moet dit als PEG geactiveerd staan 8)7

Omdat mijn Sapphire HD4670 in de bios nu als PCI staat ingesteld, heb ik momenteel geen signaalverlies meer op de Hdmi.
Alleen staat de resolutie regelmatig weer verkeerd, toch leuk een Htpc :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:43
Heb je het probleem ook als je de htpc rechstreeks op de tv aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Nielson schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:37:
Heb je het probleem ook als je de htpc rechstreeks op de tv aansluit?
Heb ik deze nacht geprobeerd met net hetzelfde resultaat :(

Toen ik de Htpc rechtstreeks op de Tv aansloot, was het beeld tijdens het opstarten van de computer wel veel beter leesbaar. Nochtans staat in de setup van de Onkyo reciever aangegeven dat de reciever geen bewerking (upscalen) moet doen op de Hdmi.
Blijkbaar kan de reciever niet goed overweg met de lage resuluties tijdens het opstarten v/d Htpc :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Het probleem is nog niet volledig opgelost, het uitvallen van het beeld tijdens het wisselen van Hdmi-kanaal bij het zappen van de Htpc.
Komt dus nog regelmatig voor.

De enige maar zeer vervelende oplossing is de :( Htpc steeds terug opstarten :(

Zijn er hier "AUB" nog mensen bij wie de Ati HD4670 ook het zelfde probleem geeft :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plurk.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-07 16:19
Ik heb de mijne RMA gestuurt. Het blijkt dat er een bij AMD bekend probleem is en de hele 4000 serie heeft er last van. De mijne werkte niet icm mijn monitor.

Hier een link naar het AMD forum, al weet ik niet of jij precies dit probleem hebt.

http://forums.amd.com/gam...FTVAR_FORUMVIEWTMP=Linear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Moris schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 18:29:
Ik heb het probleem voor een klein deel kunnen oplossen, maar deze gedeeltelijke oplossing hoort zo niet te zijn :(

In de bios van het moederbord "Gigabyte GA-EP45-UD3R" heb ik onder Advanced Bios Features" het volgende geactiveerd "Init Display First = PCI" -

Normaal voor een PCI-Express kaart moet dit als PEG geactiveerd staan 8)7

Omdat mijn Sapphire HD4670 in de bios nu als PCI staat ingesteld, heb ik momenteel geen signaalverlies meer op de Hdmi.
Alleen staat de resolutie regelmatig weer verkeerd, toch leuk een Htpc :(
Het enige wat deze optie doet is het moederbord vertellen op welke bus hij eerst moet kijken voor een videokaart. Als je het op PCI instelt, zal hij dus eerst kijken op de PCI bus, en daarna op de PCI-E bus indien hij geen PCI videokaart vindt. Het is niet dat je kaart ineens op PCI snelheden gaat werken of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Admiral Freebee schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 11:03:
[...]

Het enige wat deze optie doet is het moederbord vertellen op welke bus hij eerst moet kijken voor een videokaart. Als je het op PCI instelt, zal hij dus eerst kijken op de PCI bus, en daarna op de PCI-E bus indien hij geen PCI videokaart vindt. Het is niet dat je kaart ineens op PCI snelheden gaat werken of zo.
Vandaar dat mijn probleem nog steeds niet verdwenen is :(
Ik begin al stilaan mijn Ati HD4670 te haten :(

Ik kan moeilijk geloven dat ik de enige hier ben met een Ati HD4xxx en het vermelde probleem :? 8)7

Zijn er hier nog mensen met hetzelfde probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik heb wel een Asus HD4760, maar kan je helaas niet helpen wegens het ontbreken van een HDMI kabel :) Op DVI in ieder geval geen problemen. Mijn versie heeft wel een HDMI output direct op de kaart. Geen idee of dat een verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Admiral Freebee schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:12:
Ik heb wel een Asus HD4760, maar kan je helaas niet helpen wegens het ontbreken van een HDMI kabel :) Op DVI in ieder geval geen problemen. Mijn versie heeft wel een HDMI output direct op de kaart. Geen idee of dat een verschil maakt.
Ik heb net contact gehad met de winkel en mag maar kaart omruilen voor het zelfde model.
Hopenlijk dat een nieuwe kaart mijn probleem oplost :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Zoals hierboven te lezen staat heb ik mijn videokaart mogen omruilen voor eenzelfde Ati HD4670 in de hoop dat hiermee het probleem opgelost is.
Helaas blijft het probleem nog bestaan :(

Is de enige oplossing dan een totaal andere videokaart te nemen, zoals een nVidia :? 8)7 of heb ik met nVidia net hetzelfde probleem 8)7

Iemand die mij hier nog enig advies kan geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09-09 15:05
[Ik kan moeilijk geloven dat ik de enige hier ben met een Ati HD4xxx en het vermelde probleem

Zijn er hier nog mensen met hetzelfde probleem
Heb ook precies het zelfde probleem, en dan met een HD4850, verschillende dingen al geprobeerd.
Vanavond laatste poging om de 9.6 erop te zetten, en nog wat dingen testen.

Het probleem speelt zich wanneer de drivers van Ati zijn geinstalleerd, als er niets op staat werkt mijn Dvi perfect.
Heb nu Dvi => Vga aansluiting erop zitten werkt wel, maarja kunt niet echt genieten van een Full HD scherm :(

Hoop dat het gaat werken, anders ga ik een andere kaart halen, want dit probleem is al een jaar oud..

[ Voor 23% gewijzigd door dunn0w op 16-06-2009 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
dunn0w schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 12:48:
[...]

Heb ook precies het zelfde probleem, en dan met een HD4850, verschillende dingen al geprobeerd.
Vanavond laatste poging om de 9.6 erop te zetten, en nog wat dingen testen.

Het probleem speelt zich wanneer de drivers van Ati zijn geinstalleerd, als er niets op staat werkt mijn Dvi perfect.
Heb nu Dvi => Vga aansluiting erop zitten werkt wel, maarja kunt niet echt genieten van een Full HD scherm :(

Hoop dat het gaat werken, anders ga ik een andere kaart halen, want dit probleem is al een jaar oud..
Als ik je goed begrijp, heb geen probleem zonder de Ati-drivers :?
Ik begin stilaan te denken dat de Ati HD4xxx een bug bevatten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
Moris schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 17:22:
[...]

Als ik je goed begrijp, heb geen probleem zonder de Ati-drivers :?
Ik begin stilaan te denken dat de Ati HD4xxx een bug bevatten :(
Ja, zonder de ati drivers krijg ik wel beeld via dvi, of dvi naar hdmi..
maar zodra de drivers geinstalleerd zijn dan werkt het niet meer..

Anyway, ik geef het op, ga een andere kaart halen :)

Succes anyway!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
dunn0w schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 19:41:
[...]

Ja, zonder de ati drivers krijg ik wel beeld via dvi, of dvi naar hdmi..
maar zodra de drivers geinstalleerd zijn dan werkt het niet meer..

Anyway, ik geef het op, ga een andere kaart halen :)

Succes anyway!
Indien dit zelfde probleem blijft aanhouden, zal ik voor een andere videokaart gaan.
Het zal dan een nVidia videokaart worden :)

Ik begin zo stilaan te denken dat de Ati HD4xxx een "BUG" bevat :(

Ik hoop dat mijn probleem dan definitief is opgelost :?

Op verschillende forums ben ik dit zelfde probleem al tegen gekomen en veelal zonder een oplossing :(
Foei, foei van Ati :(

[ Voor 16% gewijzigd door Moris op 16-06-2009 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
Vandaag heb ik als test een nVidia 9400GT in de Htpc geplaatst en Tadaaa, probleem is opgelost :D

Nu zou ik graag mijn Ati HD4670 willen vervangen door een gelijkaardige (Passief gekoelde) videokaart van nVidia.

Deze kaart zal hoofdzakelijk gebruikt worden om Full-Hd materiaal weer te geven.

Hierbij zou ik het liefst hebben dat de GPU v/d videokaart mijn Cpu zoveel mogelijk ontlast omdat deze ook passief gekoeld is.

[ Voor 27% gewijzigd door Moris op 17-06-2009 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunn0w
Heb sinds vandaag een XFX9800GTX+
Werkt gelijk :)

Had die 4850 voor 102 euro, en die 9800GTX+ voor 124.
Dus heb er 20 euro bij moeten leggen.

Voor die 20 euro erbij, heb ik wel een betere kaart, en de drivers lopen niet te mokken :P

Succes met het zoeken naar je nieuwe kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
dunn0w schreef op donderdag 18 juni 2009 @ 01:05:
Heb sinds vandaag een XFX9800GTX+
Werkt gelijk :)

Had die 4850 voor 102 euro, en die 9800GTX+ voor 124.
Dus heb er 20 euro bij moeten leggen.

Voor die 20 euro erbij, heb ik wel een betere kaart, en de drivers lopen niet te mokken :P

Succes met het zoeken naar je nieuwe kaart.
Ik heb intussen het probleem gevonden met een andere Ati HD4650 test video-kaart :)

Wanneer je versie Ati CCC vanaf 9.3 tot 9.6 installeert komen de problemen met het wegvallen van het signaal op de Hdmi-uitgang naar de Tv-bron.

Als je hierbij de Ati-drivers "WDM" alleen installeert, dus zonder CCC is het probleem ook direct verholpen.
Ik heb dit getest met de volgende Ati HD videokaarten zoals, 2600, 4650 en 4670.

Dus indien je zonder Ati CCC kan leven, blijf er dan af :(
Pagina: 1