[iMac] Hoe tripleboot Mac OS X + Linux + Windows?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
HoiHoi

Ik heb een 1st gen iMac (core duao, 1.83gHz) en daar draait momenteel via refit ubuntu prima op.
Echter wil de primaire gebruiker van het ding (mijn moeder :+) graag windows erbij hebben voor een paar spelletjes (nee wine is geen optie ;)).

Dus ik heb 3 partities gemaakt:
een voor windows, een voor OS X en een voor Linux.
Hierbij wil ik als het kan de linux partitie niet verwijderen (domweg omdat ik niet wil reinstallen).

Echter ziet OS X maar 2 partities, een 40gb Linux partitie en een 900meg (wtf?) linux swap partitie.

Lijkt me niet echt de gewenste situatie.

Kan iemand me vertellen of het mogelijk is vanuit Linux de disk zo in te delen dat ik Mac OS erop kan zetten zonder de Linux partitie te verklungelen?

offtopic:
Ik moet eerst de mac maar eens de OS X cd uit laten spugen, anders kom ik Linux niet meer in :+

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-09-2021

Romke

Dieselhead

Gewoon met diskutil vanaf de commandline de OS X partitie resizen.
For some reason moet trouwens de win partitie altijd de 3e zijn heb ik gelezen.
Dus eerst de EFI partitie, dan de OS X partitie, de Win partitie en dan de linux partities.

Klik en lees voor de instructies.

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Topicstarter
Thanks !
Daar ga ik me nu in verdiepen :)

i3 + moederbord + geheugen kopen?