Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PulseAudio]streamen van Audio naar network device/pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
moi allemaal,

Ik zit met een probleem, namelijk het volgende.
Ik heb op Ubuntu namelijk PulseAudio draaien, dit programma is in staat de audio van programma's te onderscheppen en hiermee van alles te doen, b.v. dit sturen over het netwerk naar andere pc's.

Nu is het op zich vrij makkelijk om van de ene pc met PA de audio te sturen naar de andere pc met PA geïnstalleerd. Dit werkt dan ook al bij mij. :)

Maar nu wil ik graag aan de ene kant dat PA audio stuurt (b.v. naar 10.0.0.200). aan de andere kant heb ik een pc waar geen PA op geïnstaleerd is, maar is het dan nog wel mogelijk om deze stream op te 'pikken' met een programma zoals vlc? en zo ja, hoe kan ik dit doen? of misschien is er wel een andere makkelijker manier buiten pulseAudio om misschien?

Nu vragen jullie zeker waarom zo moeilijk? en waarom niet gewoon PA ook aan de andere kant installeren en je bent klaar. Nou die andere pc is op dit moment een test opstelling, de bedoeling is dat deze straks wordt vervangen door een embedded device. Deze hangt aan het netwerk ontvangt als het ware de data en stuurt dit door naar een speaker/line-out. :7

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-11 14:19

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik weet niet erg veel van PA, maar dit lijkt me niet eenvoudig. PA stuurt niet alleen audio over het netwerk, maar doet ook aan authenticatie enzo, dus dan moet je dat ook afvangen.

Ik denk dat je in jouw geval beter iets anders kunt gebruiken om de audio over het netwerk te pompen, zoals bijvoorbeeld icecast. Als dat embedded device een of ander kant-en-klaar gevalletje is denk ik dat je met een mpeg-stream de beste kansen hebt om het werkend te krijgen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.