Internetverbinding probleem met 2 netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

• toycel
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08-2010
Dag,

ik heb 3 workstations(Win XP) en 1 server(SBS2003) in een netwerk staan(192.168.100.x). 2 van de 3 hebben een extra netwerkkaart en zijn via een switch op een router aangesloten(199.168.100.x) welk in verbinding met het internet staat.

Bij 1 van deze 2 pc's heb ik regelmatig een probleem met verbinden met het internet. Ik kan dan wel de router en de andere pc pingen. Als ik dan de netwerkkaart die in verbinding met de server staat uit zet dan heb ik direct verbinding. Op de andere pc heb ik dit probleem niet.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen, het lijkt mij namelijk alsof windows naar de internetverbinding zoekt maar door de tweede netwerkkaart niet de juiste instelling kan vinden(wat wel vreemd is aangezien de instellingen idem zijn aan de andere pc)

Kan ik misschien ergens aangeven dat voor het internet windows altijd de tweede netwerkkaart moet gebruiken?

gr Jurgen

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mja 199.x.x.x is niet gereserveerd voor privegebruik.

maar post even wat meer configuraties ipconfig van de pc's, route print

Iperf

Verwijderd

Waarom is er voor deze opstelling gekozen? Kan de modem / router niet in de server geprikt worden (al dan niet met een extra netwerkkaart). Of is het de bedoeling dat maar 2 van de drie PC's internet hebben, en PC1 niet?

En waarom zijn de IP ranges van de server en de router hetzelfde? Dát geeft al problemen. Verander het IP range van de router in bv. 192.168.2.XXX... Of iets anders... Als ze maar NIET gelijk zijn.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm, even helemaal lezen, ze zijn niet gelijk 192 <-> 199

Iperf

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik neem aan dat je op de verbinding welke niet voor internet is geen gateway hebt ingesteld?

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-02 15:25
Je kunt bij windows een voorkeurs gateway instellen. door naar de eigenschappen van de verbinding gaan en op advanced te clicken. Daar even zoeken/lezen, en je zult het vinden. Hopelijk lukt het je

• toycel
Dag allen,

excuus maar was onverwacht ene paar weken weg.

Het probleem was er nog steeds, had ook al de voorkeursgateway en volgorde aangegeven en dan ging het soms goed en soms niet.

Toen ik gisteravond terug kwam heb ik het antwoord van ik222 bekeken en dit nog gecontroleerd en bij de niet-internet-verbinding had ik wel een gateway(de server) opgegeven. Deze heb ik toen direct verwijderd en sindsdien(dus nu al 12 uur) geen problemen dus ik denk/hoop dat dit dus mijn foute instelling was.

Ik laat over een paar dagen wel weten of dit het was maar zowieso allen bedankt!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Dan weet ik wel zeker dat je probleem nu opgelost is. Wat er namelijk gebeurt wanneer je op beide verbindinigen een gateway aangeeft is dat Windows er willekeurig een kiest voor verbinding met internet. Aangezien maar een van de twee daadwerkelijk verbonden is met internet werkt je internet dus niet zodra hij kiest voor de verkeerde en dat was wat jij ervaarde ;)

Ook dat het meteen weer werkte als je de netwerkkaart met de niet werkende gateway uitzette is dan natuurliujk logisch te verklaren, immers dan pakt windows altijd de goede omdat dat dan de enige is ;)

• toycel
Het lijtk er op dat je helemaal gelijk hebt want tot nu toe is er een permanente verbinding terwijl ik ondertussen de andere aan het staan en hier ook veel verkeer over gaat.

Ik ben blij dat het nu zo relatief simper ogelost is want had al heel veel gezocht met de meest ingwikkelde instellingen en alles.

Thanks!!
Pagina: 1