Toon posts:

Opstart problemen: hangt/reboot na welkom scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo daar allemaal. Ik hoop dat ik in de goeie topic zit met mijn probleem.

Ik ben iemand helpen met zijn pc. Hoofdprobleem is dat de pc na de welkom scherm uitviel en opnieuw bootte.
Zijn maxtor 200GB zat een beetje erg vol dus heeft bij een nieuwe 500GB schijf + legale XP cd gehaald.

Verse XP eropgezet, ging niet helemaal goed maar zijn pc draaide wel normaal op een paar keer hangen na.
Nu een week later blijkt het probleem er weer te zijn, gelijk na het welkom scherm schakeld het systeem uit.
Alle keren kon ik wel in veiligemodus komen, maar zodra je windows normaal starte bleef die hangen en starte opnieuw op.

Na onderzoek bleek zijn fannetje op zijn VGA kaart (Geforce FX 5700) niet te werken.
Vandaag een nieuwe kaart gehaald Asus AH 3450 hdmi 512MB. na het inproppen van de kaart starte hij de 1ste keer normaal op en daarna ( na het installen van de drivers)het bekende probleem.

Dus ja uit frustratie maar weer een verse xp erop en na het installen van de VGA drivers kwam ik achter dat het probleem zich weer voor deed.
In veilige modus de originel VGA drivers gedeinstalleerd en ja hoor windows start weer normaal op. Verschijdene versies van de vga drivers geprobeerd, maar hij blijf hangen na welkom scherm. Ook getest met meerdere beeldschermen, dezelfde probleem :(
Dus ik heb me twijvels of het aan zijn VGA kaart ligt.

Dus nieuwe HD, nieuwe VGA drivers, een legale XP. Geheugen doet het ok, mobo ook denk ik.
Ik ben een beetje radeloos dus ik vraag me af wat er aan de hand is en hoe ik deze arme man uit kan helpen
Iemand enig idee wat er aan de hand is, ik hoor graag je mening.

specs:

Mobo: Asus A8v Deluxe
Processor : AMD Athlon 64 3500+
Geheugen : 2x 512 MB
HD: 500GB WD IDE

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Wat voor voeding heb je?

Verwijderd

Topicstarter
een 350W ding

• McFreak
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-01 20:05

McFreak

McFraGG de gekste !!

ik zou idd ook ff de voeding tijdelijk vervangen door iets anders wat zeker werkt
kan je iig uitsluiten dat het daar aan ligt

McFraGG de gekste !!

Verwijderd

Topicstarter
zal ff checken of ik ergens nog wat heb liggen

Verwijderd

Topicstarter
met een andere voeding gechecked
zelfde probleem.

Alleen is het dus niet na het welkom scherm, maar vlak ervoor, wanneer hij de drivers gaat laden waar hij gaat hangen. Ik krijg daarna gelijk een bsod met als melding dat er een fout is opgetreden met de atiagp driver.
Vreemde ervan s het gebuurt hetzelfde met de oude vgakaart maar dan zonder bsod.

als ik de standaard vgadrivers van xp zelf laat dus geen update- of drivers van cd start windows gewoon op. wel met natuurlijk dat schokkerig beeld als je scrolled.
vage sjit , any suggestions?
Pagina: 1