Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 25-08 11:28
Hey,

Korte samenvatting: Ik zoek een hyperlink waarmee ik een adres in m'n TomTom of Google Maps krijg.

Lange versie:
Ik heb heel leuk TomTom en de mobiele Google Maps (die waarbij je dmv GPS je locatie kunt vinden) op m'n HTC Touch HD.
Nu wil ik via een hyperlink ofzo een adres aan TomTom toevoegen of via Google Maps.

Mijn doel is namelijk de laatste p2000 meldingen op een website te zetten (voor eigen gebruik), en als er 'ergens wat is' via een klik het adres in Google Maps danwel TomTom te krijgen.

Via TomTom Home kun je zoiets doen:
tomtomhome:address:country=NL&city=PLAATS&street=STRAAT&housenumber=HUISNUMMER&name=NAAM

Is zoiets er ook voor de TomTom zelf, of voor Google Maps?

Ik heb een hele tijd gezocht, maar kan niks vinden. ;(

Alvast bedankt. :)

Lennard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 14:31
Hoe bedoel je "voor de TomTom zelf" - HOME is de interface tussen je PC en je TomTom. Vandaar dat je de link "tomtomhome:" gebruikt om een adres via HOME van je PC op je TomTom te krijgen. (PS: tip: addto.tomtom.com werkt beter, namelijk ook met HOME 1.x)

Routes.tomtom.com kun je ook gebruiken: http://routes.tomtom.com/...res%20in%20URL%20encoding (In tegenstelling tot HOME hoef je hier niet aan te geven welk deel van het adres wat is)

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
Jep dat weet ik.

Mijn doel is dat ik via m'n HTC een webpagina bezoek, op een link klik, en zo het adres in m'n TomTom krijg en erheen kan navigeren (Google Maps of een andere gratis routedinges is ook goed..).
Onderweg heb ik logischerwijs geen PC bij me, dus ook geen TomTom Home.

Ik hoop dat het zo wat duidelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Beter lezen dus :X

Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
:)

Niemand die een tipje of manier of wat heeft? :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeFke
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-08-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennardnl
Nope, daar zit eerst nog een PC tussen..
Dat werkt zo:
Je klikt op button -> adres oid wordt toegevoegd aan TomTom Home -> adres oid wordt toegevoegd aan je TomTom als je je TomTom met TomTom Home verbindt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:53

Pinobigbird

doesn't share food!

Je hebt voor een POI een .ov2 bestand nodig. TomTom Home maakt die op basis van de link van TomTom/addto. Je zou dus op zoek moeten naar de indeling van een .ov2 bestand en proberen die te maken o.b.v. een hyperlink.

Edit:
TomTom heeft zelf tools beschikbaar gemaakt om .ov2 bestanden te maken van een tekstbestand (bij voorkeur met .asc extensie). Wat je kan doen is je webserver een tekstbestand te laten maken en die te laten downloaden. Vervolgens laat je je ppc het gedownloadde .asc bestand openen met MAKEOV2.exe, waarbij je kan meegeven waar het .ov2 bestand geplaatst moet worden.

[ Voor 47% gewijzigd door Pinobigbird op 25-06-2009 20:27 . Reden: Toevoeging ]

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
Pinobigbird schreef op donderdag 25 juni 2009 @ 20:16:
Je hebt voor een POI een .ov2 bestand nodig. TomTom Home maakt die op basis van de link van TomTom/addto.
Nou nee. Je kunt via Add2TomTom wel een POI lated downloaden, maar als je een los adres hebt dan start HOME de "Operate my GO/ONE/XL" functie op om via die manier een adres toe te voegen.

Pagina: 1