Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Sloopregeling, wat voor auto terugkopen?

Pagina: 1
Acties:

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:52
Hallo,

Ik ben toe aan een "nieuwe" auto.
De auto waarin ik me nu verplaats is een toyota corolla station diesel van 1991.
Nu maak ik zo weinig km op jaar basis (+/- 7000km) dat een diesel een volkomen onlogische keuze is.
Bovendien heb ik geen behoefte aan een grote auto.

Met de onlangs ingevoerde sloopregeling (zie https://www.nationalesloopregeling.nl/sloopregeling.html voor meer info) is het nu interessant om voor een "nieuwe" auto te gaan kijken.
Nu ben ik absoluut geen auto kenner of liefhebber, een auto moet gewoon werken meer niet.
Mijn eisenpakket is dan ook alsvolgt in volgorde van belangrijkheid:

-Betrouwbaar (vandaar dat ik zo gehecht ben aan mijn huidige auto die is zo ongeveer onverwoestbaar)
-Betaalbaar (denk ook aan wegenbelasting, onderhoud en verbruik)
-Uiterlijk
-Benzine (gezien de wegenbelasting en het aantal km op jaarbasis)
-Trekhaak (handig geen vereiste, ik ga niet frequent met aanhangers of caravans rijden)

Nu zat ik te denken aan een auto van rond de 5000 euro, dit zou mijn dan inclusief de sloopregeling dan 4000 euro kosten. Ik ben niet op zoek naar een super luxe of sportieve auto, maar wel naar een goed en praktisch exemplaar. Is een fiat panda van 2003 a 2005 een goed idee of hebben jullie betere suggesties?

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik zou zeggen kijk naar een simpele en vooral lichte auto. Als je bijna geen km's maakt is het echt niet interessant in wat voor auto je rijdt, je maandelijkse kosten qua wegenbelasting zullen nu wel vrij belachelijk zijn.

Een fiat panda (nieuw model) is inderdaad een goed idee. Maak gewoon proefritten en zie je wat je het fijnst vindt.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:50
Je weet wel dat je hem minimaal 2 jaar op naam moet hebben (je oude auto) ?

Edit: Voor 1 Maart 2008...
Veel mensen lezen hier overheen namelijk.

[ Voor 32% gewijzigd door Uberprutser op 10-06-2009 18:42 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• lithoijen
flashin schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:39:
Ik zou zeggen kijk naar een simpele en vooral lichte auto. Als je bijna geen km's maakt is het echt niet interessant in wat voor auto je rijdt, je maandelijkse kosten qua wegenbelasting zullen nu wel vrij belachelijk zijn.

Een fiat panda (nieuw model) is inderdaad een goed idee. Maak gewoon proefritten en zie je wat je het fijnst vindt.
Ja de wegenbelasting is nu vrij belachelijk te noemen vandaar ook dat hij eruit moet.
Al is het wel met pijn in mijn hart :'(
Bijna 3,5 ton gelopen, zonder noemenswaardige problemen en met minimaal onderhoud (denk aan distributieriem olie en oliefilter +slijt delen zoals banden en ruitenwissers).

Maar nog andere suggesties als een panda?
Ballebek schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:41:
Je weet wel dat je hem minimaal 2 jaar op naam moet hebben (je oude auto) ?

Edit: Voor 1 Maart 2008...
Veel mensen lezen hier overheen namelijk.
Yep is me bekent en geen probleem, al was het het dubbelen.
Ik zit alleen nog een beetje te wachten of de provincie ook nog met een regeling komt.
Hierover wordt nu al voorzichtig wat proefballonnetjes over opgelaten. Ik zal wel weer te veel willen maarleuk zou het wel zijn

• lithoijen
even een kickje.
Niemand hier die op het moment van de sloopregeling gebruik wil gaan maken?

• djfisjtik
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12-2022
Een tweedehands Aygo, C1 of 107 lijkt mij een goede keuze. Verbruik van 1 op 21 is gunstig en de wegenbelasting erg laag (€44 per jaar Zuid-Holland), en ze schijnen het meest waardevast te zijn, zie http://www.nu.nl/auto/197...ygo-meest-waardevast.html

Opzich sta ik er wel voor open om onder gunstige financiele voorwaarden afstand te doen van m'n Starlet uit '94. Alleen kan ik er particulier ook €1000,- voor krijgen en ik zie liever dat iemand er nog plezier aan beleeft dan dat hij gerecycled wordt. Wellicht dat de sloopregeling in mijn geval nog van pas komt als ik onverhoopt schade rij of als er dure gebreken gaan optreden.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32
Sloopregeling is toch alleen voor bij aankoop van een nieuwe auto?
Een tweedehands Aygo, C1 of 107 zal tweedehands zeker net zo duur zijn als een nieuwe + sloopregeling.

Ik geloof dat deze 3 de best verkopende auto's van dit moment zijn. Ik zou dan ook kijken naar een van deze drie. Vind ze er zelf ook goed uit zien voor wat je er voor betaald.

Alhoewel ik voor hetzelfde geld toch eerder een mooie tweedehandse zou kopen, van een hogere klasse.

[ Voor 12% gewijzigd door eX0duS op 13-06-2009 08:16 ]

• djfisjtik
Voorwaarden kan je hier vinden: https://www.nationalesloo.../veelgestelde_vragen.html

Ik zie nu dat ik €750,- zou kunnen krijgen, dat maakt het nog minder interessant dan ik dacht. Maar wel leuk voor de mensen die nog een barrel hebben liggen en op het punt staan deze te vervangen.

• jochie79
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
djfisjtik schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 08:09:
Een tweedehands Aygo, C1 of 107 lijkt mij een goede keuze. Verbruik van 1 op 21 is gunstig en de wegenbelasting erg laag (€44 per jaar Zuid-Holland), en ze schijnen het meest waardevast te zijn, zie http://www.nu.nl/auto/197...ygo-meest-waardevast.html
Een tweedehands Aygo, C1 of 107 is juist geen goede keuze doordat ze waardevast zijn. Een nieuwe Aygo, C1 of 107 is wel een goede keuze.

Ik denk dat een nieuwe Hyundai i10 een prima keuze is (eerste drie jaar gratis onderhoud, betrouwbaar, lage vaste lasten, lage afschrijving)

• roger is here
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-11 12:23

roger is here

duss..

Hier ook een gebruiker v/d sloopregeling
Voor de dealer waar ik mijn nieuwe(2e hands) auto ga halen is het ook zijn eerste keer dat hij dit voor elkaar gaat maken.

Hij wist er ook niet zoveel over te vertellen, ik kan nergens achterhalen in wat voorn staat de auto moet zijn..(min zoveel mnd apk is me bekent) ik heb namenlijk al de passagiersstoel eruit gesloopt, en zou graag ook de bestuurders stoel hebben.
Iemand die daar iets over weet?

Me? Crazy? I aint crazy, poor people are crazy i'm eccentric.

• djfisjtik
jochie79 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:51:
[...]

Een tweedehands Aygo, C1 of 107 is juist geen goede keuze doordat ze waardevast zijn. Een nieuwe Aygo, C1 of 107 is wel een goede keuze.
Eens. Ik zie dat de consumentenprijs van de instap Aygo €8795,- is, en dat Toyota de slooppremie nu aanvult tot €1500,- in het geval van een diesel. Dan kost een nieuwe Aygo €7295,-. Marginaal meer dan tweedehands Aygo's op marktplaats, en dan heb je ook nog 3 jaar garantie.

• lithoijen
jochie79 schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 13:51:
[...]

Ik denk dat een nieuwe Hyundai i10 een prima keuze is (eerste drie jaar gratis onderhoud, betrouwbaar, lage vaste lasten, lage afschrijving)
Heb ik ook aan gedacht, zeker gezien mijn goede ervaring met toyota.
Alleen dan is het wel een erg compacte auto, nog een maatje kleiner als een panda volgens mij.
Bovendien ligt de prijs eigenlijk boven mijn budget.

Dit zelfde geld eigenlijk voor een nieuwe Hyundai i10, en aangezien deze auto pas sinds eind 2007 geproduceerd word zijn er tweedehands nog geen te vinden voor een leuke prijs.

Bedanktvoor de suggesties, ik kijk en denk nog even verder.
roger is here schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:17:
Voor de dealer waar ik mijn nieuwe(2e hands) auto ga halen is het ook zijn eerste keer dat hij dit voor elkaar gaat maken.

Hij wist er ook niet zoveel over te vertellen, ik kan nergens achterhalen in wat voorn staat de auto moet zijn..(min zoveel mnd apk is me bekent) ik heb namenlijk al de passagiersstoel eruit gesloopt, en zou graag ook de bestuurders stoel hebben.
Wat heb jij gekocht als ik vragen mag?

[ Voor 25% gewijzigd door lithoijen op 13-06-2009 20:09 ]

• roger is here

roger is here

duss..

Ben gegaan voor een auidi A4 avant(zie audi topic)

Maar nog niemand die weet of het een probleem is als er geen stoelen meer in zouden zitten?
(ik heb een saab 9000 die dus weg gaat, en die stoelen zijn heerlijk voor thuis:)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11
djfisjtik schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:17:
[...]

Eens. Ik zie dat de consumentenprijs van de instap Aygo €8795,- is, en dat Toyota de slooppremie nu aanvult tot €1500,- in het geval van een diesel. Dan kost een nieuwe Aygo €7295,-. Marginaal meer dan tweedehands Aygo's op marktplaats, en dan heb je ook nog 3 jaar garantie.
Die 8795 is natuurlijk wel de basis prijs zonder metallac, zonder kenteken e.d.
Totaal kan dat nog wel oplopen tot zo'n 750 euro :P

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Opzich sta ik er wel voor open om onder gunstige financiele voorwaarden afstand te doen van m'n Starlet uit '94. Alleen kan ik er particulier ook €1000,- voor krijgen en ik zie liever dat iemand er nog plezier aan beleeft dan dat hij gerecycled wordt. Wellicht dat de sloopregeling in mijn geval nog van pas komt als ik onverhoopt schade rij of als er dure gebreken gaan optreden.
Waarschijnlijk krijg je er dan meer voor omdat die "iemand" hem na twee jaar met de sloopregeling weg kan doen.
lithoijen schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:08:
[...]

Heb ik ook aan gedacht, zeker gezien mijn goede ervaring met toyota.
Alleen dan is het wel een erg compacte auto, nog een maatje kleiner als een panda volgens mij.
Bovendien ligt de prijs eigenlijk boven mijn budget.
De binnenruimte is nog best groot. Je kan er gewoon met 4 personen in zitten (4deurs versie is dan wel handig). Dit is wel ten koste gegaan van de bagageruimte, maar als je er niet met 4 personen in zit kun je ook de achterbank volladen ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 13-06-2009 20:27 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-11 21:11

De wegenbelastig gaat er toch vanaf bij deze zuinige auto's ?
http://www.autoblog.nl/ar...ing-zuinige-autos-vervalt

[ Voor 4% gewijzigd door Hoyden op 13-06-2009 20:28 ]

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

roger is here schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 14:17:

Dan kun je nog een leuke playseat maken ;) Op zich wel een leuk idee misschien dat ik dat ook doe als mijn auto de sloopregeling nog mee gaat maken (op dit moment kan ik hem nog beter gewoon verkopen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:34
# personenauto’s met een dieselmotor en van bouwjaar t/m 1999
- categorie 5: een slooppremie van € 1.000,-

Je zou dus 1000 euro moeten krijgen?

De nieuwe(re) auto moet na 31 december 2000 op kenteken gezet zijn; dus 2e hands mag.

Als je er dan <120000km als eis bijgooid is er met een beetje zoeken wel wat te vinden in de klasse corolla/323/civic/etc ?

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• roger is here

roger is here

duss..

Marzman schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:30:
[...]

Dan kun je nog een leuke playseat maken ;) Op zich wel een leuk idee misschien dat ik dat ook doe als mijn auto de sloopregeling nog mee gaat maken (op dit moment kan ik hem nog beter gewoon verkopen).
inderdaad de bedoeling.. en lekker racen op de xbox(en als het even kan nog even de stoelverwarming aansluiten hh)
Maar...! mag dat? met die sloopregeling..

• djfisjtik
Hoyden schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:26:
[...]
De wegenbelastig gaat er toch vanaf bij deze zuinige auto's ?
http://www.autoblog.nl/ar...ing-zuinige-autos-vervalt
Ah ok. Dat is mooi meegenomen maar de wegenbelasting was al erg laag voor deze auto's, nl. €44,- per jaar voor de Aygo.

• lithoijen
Ronald schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:31:
# personenauto’s met een dieselmotor en van bouwjaar t/m 1999
- categorie 5: een slooppremie van € 1.000,-

Je zou dus 1000 euro moeten krijgen?

De nieuwe(re) auto moet na 31 december 2000 op kenteken gezet zijn; dus 2e hands mag.

Als je er dan <120000km als eis bijgooid is er met een beetje zoeken wel wat te vinden in de klasse corolla/323/civic/etc ?
Klopt voor deze auto staat 1000 euro slooppremie.

Ik heb alleen wel het idee dat de prijzen van jonge tweedehands auto's wel zijn gestegen sinds de slooppremie is ingevoerd. Zeker als je de prijzen met die in Duitsland vergelijkt. Is er ergens een overzicht van de prijsontwikkeling van tweedehandsauto's te vinden? Net zoiets als de grafiekjes in de tweakers pricewatch zou leuk zijn

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:38
roger is here schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 22:45:
[...]

inderdaad de bedoeling.. en lekker racen op de xbox(en als het even kan nog even de stoelverwarming aansluiten hh)
Maar...! mag dat? met die sloopregeling..
Ik gok dat je in ieder geval de bestuurdersstoel moet laten zitten. Je auto moet namelijk APK-gekeurd zijn om voor de sloopregeling in aanmerking te komen, en een auto zonder bestuurdersstoel voldoet niet meer aan de APK-eisen gok ik zo...

Misschien dat je je stoelen terug kan kopen van de sloper? :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Die sloopregeling is als ik het lees niet erg gunstig... je moet wel een heel brak barrel hebben wil je er niet 750 tot 1000 euro voor kunnen krijgen van een particulier of zelfs bij inruil via een dealer.

Nu weet ik niet waar corolla station diesels voor gaan, maar het klinkt, mits technisch een beetje ok, als een verkoopbaar ding. Kan je er dan niet ook gewoon 1000 euro voor krijgen en geen gezeik krijgen met overheidsregelingen?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2009 20:54 ]

• lithoijen
Technisch zijn het goede auto's, maar die van mij is van 1991 dus zo'n 18 jaar oud.
Deze auto ziet er ook uit als een auto van 18 jaar. Her en der wat deukjes, lak beschadigingen, raamrubbers die niet meer afsluiten enz. Geen APK afkeur, maar ook niet comfort verhogende eigenschappen.

Dan zijn ze in nederland niet erg geliefd meer en echt geen 1000 euro meer waard schat ik.
En voor een auto die naar afrika word geexporteerd voor een tweede leven gaat geen handelaar 1000 euro geven vrees ik. Of zit ik hier fout?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:34
Er staan geen corolla's diesel ouder dan 1997 (op 1 na, 1995) op autoweek... Dat is wellicht een hint; Je kunt allicht even een dealer en handelaar bellen, maar ik vrees dat je gelijk hebt.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• djfisjtik
Ronald schreef op zondag 14 juni 2009 @ 22:52:
Er staan geen corolla's diesel ouder dan 1997 (op 1 na, 1995) op autoweek... Dat is wellicht een hint; Je kunt allicht even een dealer en handelaar bellen, maar ik vrees dat je gelijk hebt.
Dit is hem volgens mij: http://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id=6685&cache=no

• Deviator79
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 15:41
Ik ben ook in het bezit van een auto die in aanmerking komt voor de sloopregeling.
(Citroen ZX uit 1992) , ik ben alleen op zoek naar een lijst van autobedrijven die deelnemen aan de regeling. Ik zoek een auto uit 2001 waar ik zo'n 1500 (max) bij moet betalen..

- Maar je maakt wel wat mee! -

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
roger is here schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 20:13:
(ik heb een saab 9000 die dus weg gaat, en die stoelen zijn heerlijk voor thuis:)
Een 9000 slachtoffer laten worden van deze regeling ????
:N

Daar ga je spijt van krijgen ;)

Abort, Retry, Quake ???

• lithoijen
Yep dat is hem, alleen dan de blauwe versie.
Motorisch onverwoestbaar, alleen ondertussen gewoon uitgeleefd.

Ik krijg ondertussen steeds meer het idee dat autohandelaren de slooppremie meenemen in hun prijzen.
De prijzen voor jonge tweedehands auto's liggen wel erg dicht bij de nieuwprijs. En de prijzen in Duitsland voor vergelijkbare tweedehands auto's zijn ongeveer de helft. Ik weet wel dat daar voor jonge tweedehands auto's bij import nog wat BPM bijkomt, maar dan nog zijn ze zonder slooppremie nog ongeveer even interessant dan een uit Nederland met slooppremie.
Pagina: 1