Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Einde 50 na bult in weg

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:36
Ik kom steeds vaker lang locaties op 80km wegen waar (vanwege een kruispunt bijv) een snelheidsremmer in de vorm van een bult ligt, en daar een limiet geldt van 50 km/u.
nu, meestal wordt de limiet na de bult niet meer opgeheven.

Is er een regel waar ik geen weet van heb dat de limiet na de bult verdwijnt?

Nee paQ, kluns, pas na het volgende stoplicht (bij geen herhaling) is de limiet opgeheven :)
waarom mag de andere kant dan wel hun voorgaande 2 km 80 rijden? en ik aan 'mijn' kant en de tegengestelde richting vanaf de bult weer niet?

enkele voorbeelden:
http://maps.google.nl/map....004173,0.006748&t=h&z=17
Zowel links als rechts voor het kruispunt liggen er remmers, met borden 50 erbij.
Na de bulten wordt deze limiet dus niet opgeheven.

hier idem:
http://maps.google.nl/map...0.006748&ie=UTF8&t=h&z=17

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:23

remco_k

een cassettebandje was genoeg

paQ schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:47:
Is er een regel waar ik geen weet van heb dat de limiet na de bult verdwijnt?
Nee.

Als na het 50 bord geen einde 50 staat (of andere max snelheid wordt aangegeven) dan blijft het 50, totdat je b.v. de bebouwde kom uitrijdt of totdat er een andere max snelheid wordt aangegeven.
De max snelheid wordt ook veranderd door b.v. een autoweg bordje.
Afbeeldingslocatie: http://www.derijscholenconcurrent.nl/borden/bordenimages/g3.gif
Zo zijn er nog wel meer bordjes...
Dus er zullen er wel wat staan die dat ook zo sturen.

[ Voor 30% gewijzigd door remco_k op 10-06-2009 16:55 ]

Alles kan stuk.

• paQ
nou precies.
en dat slaat in de aangegeven voorbeelden dus als een tang op een varken.

Ik rijd de bult en kruispunt over (50-ish) en dan moet ik nog 3 km doorkachelen met een prutsnelheid, terwijl de tegenliggers 80 rijden.
Andersom komen de tegenliggers zometeen langs de bult, en mogen daarna nog maar 50, daar waar ik dus legaal 80 reed

:? 8)7

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

remco_k schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:53:
[...]

Nee.

Als na het 50 bord geen einde 50 staat (of andere max snelheid wordt aangegeven) dan blijft het 50, totdat je b.v. de bebouwde kom uitrijdt of totdat er een andere max snelheid wordt aangegeven.
De max snelheid wordt ook veranderd door b.v. een autoweg bordje.
[afbeelding]
Zo zijn er nog wel meer bordjes...
Dus er zullen er wel wat staan die dat ook zo sturen.
Of na een volgend kruispunt/stoplicht/afrit/oprit, mits niet in een xx km/h ZONE of binnen de bebouwde kom.

No signature required.

• paQ
kruispunt?
ook een T splitsing zonder voorrangsregeling? (zie linkjes)

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 10-06-2009 16:57 ]

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Na het kruispunt vervalt inderdaad de snelheidslimiet. T-splitsing ook. Alles waar een andere weg mee te maken heeft.

[ Voor 36% gewijzigd door Hooglander1 op 10-06-2009 16:58 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57

Standeman

Prutser 1e klasse

met ^^

Na een kruispunt mag je gewoon weer 80 en worden de specifieke verboden opgeheven. Daarom staan er ook zoveel borden. (Bijv. parkeerborden, voorrangsboorden, etc.)

[ Voor 15% gewijzigd door Standeman op 10-06-2009 16:59 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• remco_k

remco_k

Hooglander1 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:58:
Na het kruispunt vervalt inderdaad de snelheidslimiet. T-splitsing ook. Alles waar een andere weg mee te maken heeft.
Nah, da's ook wat! Ik leer hier daadwerkelijk nog iets! :)
Dit wist ik dus echt niet (meer? Het komt me niet eens bekend voor).

Het is eigenlijk ook wel logisch, want mensen die op dat punt de weg opdraaien hebben dat 50 bord nooit gezien en mogen in hun belevenis dus 80, _tenzij_ er direct na het kruispunt weer een 50 bord staat natuurlijk.

[ Voor 22% gewijzigd door remco_k op 10-06-2009 17:07 ]

Alles kan stuk.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Als het goed is moeten er borden staan bij elke gelegenheid waar auto's die weg op kunnen draaien, zolang de snelheid afwijkend is dan normaal (binnen/buiten bebouwde kom e.d.). Is dat niet zo dan geldt de 'normale' snelheid.

edit:
Beetje laat ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Kixtart op 10-06-2009 17:28 ]

☻/
/▌
/ \

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11 22:33

Luke!

#Treinbaas
paQ schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 16:47:
Nee paQ, kluns, pas na het volgende stoplicht (bij geen herhaling) is de limiet opgeheven :)
Zodra je het woord stoplicht door kruising vervangt is het vraagstuk opgelost. Zit gewoon in de theorie van het rijexamen overigens.

[ Voor 8% gewijzigd door Luke! op 10-06-2009 17:31 ]

• APClll
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-11 21:46

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

Op de N99 (Den Helder - Den Oever) zijn vorig jaar twee jaar terug een hele stapel boetes ongeldig verklaard, doordat ze vlak na een kruising hebben staan flitsen. Na de kruising stond geen herhalingsbord
Politie flitst ten onrechte op N99
Gepubliceerd op 21 juni 2007, 17:28
Laatst bijgewerkt op 21 juni 2007, 17:30
wieringen -
De politie heeft vrijdag 1 juni ten onrechte geflitst bij de kruising van de N99 met de Hollebalg. Alle bekeuringen zijn geseponeerd. Zo laat politiewoordvoerder Florentine de Maar desgevraagd weten

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:57
Kixtart schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:25:
Als het goed is moeten er borden staan bij elke gelegenheid waar auto's die weg op kunnen draaien, zolang de snelheid afwijkend is dan normaal (binnen/buiten bebouwde kom e.d.). Is dat niet zo dan geldt de 'normale' snelheid.

edit:
Beetje laat ;)
Nou, elke gelegenheid ook weer niet hoor, er hoeft niet na elke oprit een bordje te staan ;)

Maar de regel klopt inderdaad wel ja, als je een kruising of splitsing tegenkomt geldt de snelheid niet meer. In het geval van een zone wordt het weer een heel ander verhaal, dan moet je daadwerkelijk een bordje einde zone tegenkomen.

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

GH45T schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:31:
[...]

Nou, elke gelegenheid ook weer niet hoor, er hoeft niet na elke oprit een bordje te staan ;)

Maar de regel klopt inderdaad wel ja, als je een kruising of splitsing tegenkomt geldt de snelheid niet meer. In het geval van een zone wordt het weer een heel ander verhaal, dan moet je daadwerkelijk een bordje einde zone tegenkomen.
Niet als je op een snelweg rijd waar je 120 mag. Als je 100 op de snelweg mag, dan MOET er na elke oprit een bordje staan. Die bermbordjes zijn niet rechtsgeldig (die staan er alleen omdat he tmakkelijk is)

Eigenlijk hebben we gewoon te veel borden. 120/100/90/80/60/50/30/15/5 :X

No signature required.

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

remco_k schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:05:
[...]

Nah, da's ook wat! Ik leer hier daadwerkelijk nog iets! :)
Dit wist ik dus echt niet (meer? Het komt me niet eens bekend voor).

Het is eigenlijk ook wel logisch, want mensen die op dat punt de weg opdraaien hebben dat 50 bord nooit gezien en mogen in hun belevenis dus 80, _tenzij_ er direct na het kruispunt weer een 50 bord staat natuurlijk.
Als er een pijltje staat in een stoplicht, dan hoef je geen voetgangers of fietsers te verwachten die rechtdoorgaan. Wist je dat ook niet?

• paQ
dus na de splitsing weer 80.
jammer dan 40% van de keren iemand 'voorop' rijdt die dan 50 - 60 blijft tuffen

• Orion84
  • Laatst online: 17:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

M3rcury schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:52:
[...]

Niet als je op een snelweg rijd waar je 120 mag. Als je 100 op de snelweg mag, dan MOET er na elke oprit een bordje staan. Die bermbordjes zijn niet rechtsgeldig (die staan er alleen omdat he tmakkelijk is)

Ik heb dan ook nog nooit een "Zone 100" bord gezien, dus dat er na elke oprit een herhalingsbord moet staan is niets meer dan logisch ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Die bermbordjes zijn niet rechtsgeldig (die staan er alleen omdat he tmakkelijk is)
Die "oude gele" inderdaad niet, maar met de huidige kleine "gewone" zou ik daar maar niet te hard van uit gaan. Niettemin heb ik het zelden fout zien staan op de snelweg, dus als jij denkt dat je 120 mag terwijl er 100 bij de hectometerpaaltjes staat, zou ik toch echt maar er van uit gaan dat je de 100 gemist hebt ipv dat ie er niet stond.
Dat of je mag in te veel verschillende situaties met de auto komen ;) Je bent overigens 70 nog vergeten en 5 en 15 worden vziw niet op de openbare weg gebruikt, dan zie je doorgaans gewoon een woonerf-bord. Daarnaast worden 70 en 90 ook vrij weinig gebruikt, vooral bij werkzaamheden of in het geval van de 70 nog wel op hoofdroutes in de bebouwde kom.
In mijn ervaring wordt overigens meestal heel duidelijk aangegeven welke snelheid geldt, maar als je niet bekend bent met de plaatselijke situatie kan het wel wat lastiger zijn natuurlijk. Als niet een van de standaardsnelheden geldt, dan wordt het doorgaans vaak herhaald. Maar het kan natuurlijk zijn dat ik te weinig verschillende wegen kom en "de mijne" toevallig vrij goed staan.

Antwoord op de vraag in de topicstart is natuurlijk al gegeven. Tenzij er natuurlijk een adviessnelheidbord staat (zo'n blauwe met witte letters), want dan mag je in theorie zelfs te hard over de bult zelf.
Orion84 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:56:
Ik heb dan ook nog nooit een "Zone 100" bord gezien, dus dat er na elke oprit een herhalingsbord moet staan is niets meer dan logisch ;)
Op zich hoeft het daar niet, zolang het maar aan het begin van de oprit staat zodat de nieuwe bestuurders het kunnen zien dan. Althans, ik heb beide situaties wel gezien. Ook wel stukken waar je in theorie met 120 mag proberen de bochten voor de invoegstrook te nemen om daarna terug te moeten naar 100 :P

[ Voor 15% gewijzigd door ACM op 10-06-2009 19:19 ]

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Die bermbordjes zijn niet rechtsgeldig (die staan er alleen omdat he tmakkelijk is)
Volgens mij niet:
Zo is op de nieuwe modellen op plekken langs de snelweg waar een afwijkende maximumsnelheid geldt boven het eigenlijke hectometerpaaltje een veld met een gebodsbordje opgenomen dat de snelheidslimiet aangeeft (meestal 100 km/uur)
Zie Wikipedia: Hectometerpaal

Wat is een gebod?
Een gebod is een bevel van een hoge autoriteit of een leefregel
Zie Wikipedia: Gebod

Daaruit leid ik af dat die dingen wel degelijk rechtsgeldig zijn...

Ze zijn er in twee smaken overigens:

De nieuwe:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/Hectometerpaal_met_100km_snelheidslimiet_BeeldbankVenW.jpg

En de ouderwetse kaasplankjes:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dc/Kaasplankje.jpg

Virussen? Scan ze hier!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hoe zit dan dan met buitengebieden waar alleen bij de ingangen een bord staat 60. Je komt daar genoeg kruispunten etc. tegen, vervalt het dan ook bij de eerste de beste kruising?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

megatronics schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:34:
Hoe zit dan dan met buitengebieden waar alleen bij de ingangen een bord staat 60. Je komt daar genoeg kruispunten etc. tegen, vervalt het dan ook bij de eerste de beste kruising?
Ja, tenzij het een 60 km zone is. Na elke kruising moet er een bord staan.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

megatronics schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:34:
Dat zijn de zone-borden. Die gelden tot je het bord "einde zone" tegenkomt.

Afbeeldingslocatie: http://www.wszv.nl/contents/pages/55368/zone60km01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.gratistheorie.nl/all/verkeersborden/A_snelheid/borden/zone60einde.gif

Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Aha, ook weer duidelijk. Het betreft inderdaad een 60 km zone.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
megatronics schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:52:
Aha, ook weer duidelijk. Het betreft inderdaad een 60 km zone.
Omdat er hierboven werd gezegd; 'natuurgebieden'. Vaak zie je deze borden met een groene rand. En afaik mag je dan gewoon de gebruikelijke max. snelheid rijden, omdat die dingen enkel rechtsgeldig zijn met een rode rand...

Maar, correct me if i'm wrong :P

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ja, groene borden zijn 'ben je lief voor het milieu?'-borden

☻/
/▌
/ \

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb ze nog nooit gezien, ik rijd dan ook niet zo vaak het bos in ;)

/▌

• remco_k

remco_k

Hooglander1 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:53:
[...]

Als er een pijltje staat in een stoplicht, dan hoef je geen voetgangers of fietsers te verwachten die rechtdoorgaan. Wist je dat ook niet?
Zo kan ie wel weer. :'(
Dat wist ik wel. (ook geen auto's trouwens)
Of je dan bij groen geen voetgangers en fietsers hoeft te verwachten, durf ik te betwisten. Rijd maar eens door Hilversum... :P

Alles kan stuk.

• mad_max234
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Pijl stoplicht betekent dat het overige verkeer geregeld word en je vrij kan afslaan, bij rond stoplicht is dat niet het geval. Let maar wel op, want je zit volgens mijn wel fout als je fietser aanrijd die door rood rijd.

Fietsers en voetgangers zijn nooit aansprakelijk voor een ongeluk met een auto dat is per wet geregeld, al rijden/lopen ze door rood, of steken ze ineens over. Dat is om fietsers en voetgangers te beschermen omdat ze kwetsbaar zijn, zodat automobilisten extra goed opletten, en moet je altijd je snelheid op aanpassen en desnoods stapvoets erlangs rijden of stoppen als je het niet vertrouwd, je moet je altijd verantwoorden als bestuurder van een auto als je fietser aanrijd of voetganger.

-Andere hobby- -

• M3rcury
  • Niet online

M3rcury

Quick

wildhagen schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 19:27:
[...]

Volgens mij niet:

[...]

Wat is een gebod?

[...]

De nieuwe:

[afbeelding]

[afbeelding]
Hmm.. dat wist ik niet, dacht dat ik dat een keer ergens gelezen had. Net als dat de matrix borden vroegen niet de maximum snelheid aan duiden maar de advies snelheid (tegen woordig dus wel de max)

Desalniettemin lijkt het me vrij duidelijk dat als er elke 100 meter wordt herhaald dat je 100 moet rijden, dat je er eigenlijk wel vanuit kan gaan dat dat de maximum snelheid is :)

No signature required.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 16:08

beany

Meeheheheheh

Aha, ik ben dus niet de enige die soms twijfelt hoe hard er gereden mag worden :P

Stukje terug riep iemand al dat we te veel maximale snelheden hebben(120, 100, 90, etc). Soms zie je echt door de borden de borden niet meer. Ook kruispunten waar met gemak 7(en soms meer) verkeersborden staan. Leuk, maar ondertussen moet je je ook nog concentreren op het kruispunt zelf(afslaand/overstekend verkeer). Ik vraag me af of daar geen maximum aan zit: hoeveel borden mogen er binnen een bepaald gebied staan. Want hoeveel borden kan een automobilist op X meter herkennen terwijl hij rijdt?

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-10 16:11
beany schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:59:
Aha, ik ben dus niet de enige die soms twijfelt hoe hard er gereden mag worden :P

Stukje terug riep iemand al dat we te veel maximale snelheden hebben(120, 100, 90, etc). Soms zie je echt door de borden de borden niet meer. Ook kruispunten waar met gemak 7(en soms meer) verkeersborden staan. Leuk, maar ondertussen moet je je ook nog concentreren op het kruispunt zelf(afslaand/overstekend verkeer). Ik vraag me af of daar geen maximum aan zit: hoeveel borden mogen er binnen een bepaald gebied staan. Want hoeveel borden kan een automobilist op X meter herkennen terwijl hij rijdt?
Dat zal je eigenlijk nog best meevallen. Ik vroeg me ook af hoeveel zin die waarschuwingsborden etc. op de NL snelweg hadden, totdat ik in Rusland rondtufte en bijna in een kuil ter grootte van 2 auto's donderde omdat er een halve meter (letterlijk) voor die kuil een gevarendriehoekje stond.

Nou hebben we in NL zulke kuilen niet, en ik ben het er ook over eens dat we in NL soms borden hebben voor situaties die té logisch zijn, maar vorm-herkenning helpt je zooo veel met verkeersborden :)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Veel mensen weten dat niet. Maar diezelfde mensen weten het vaak op de snelweg weer wel.
Na een invoegstrook vervallen de snelheidsbeperkingen, tenzij er een nieuw bord staat; Immers weten de mensen die zich op de weg hebben gevoegd anders de snelheidsbeperking niet.

* frickY spuit11

[ Voor 5% gewijzigd door frickY op 10-06-2009 23:24 ]

• SlinkingAnt
  • Niet online
Als we over verkeersborden beginnen.... Iemand de laatste tijd nog vanuit Amsterdam de A4 na Schiphol gereden? Op het stuk tot de splitsing A44 lijkt het alsof ze portalen over hebben.

Vooral grappig is dat de oude borden (met de pijlen naar beneden) gemengd staat met de nieuwe borden (met de pijlen omhoog). Snelheid is daar gelukkig wel duidelijk, lekker 120 tuffen :)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

beany schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:59:

Probeer maar eens fatsoenlijk door de wegwerkzaamheden te komen op de A2/A27/A67. Als je constant exact de maximumsnelheid wilt rijden, is het echt een vermoeiende rit.
Van 80, naar 90, naar 70, naar 120, naar 100, naar 90, naar 70, naar 120 :z En de manier waarop het wordt aangegeven is ook niet eenduidig, ook niet echt fijn.

Wat je als laatste aanhaalt; ik gok dat daar wel eens onderzoek naar zou kunnen zijn verricht, maar ik ga nu eerst maar eens slapen :p

Nee, merp!

• Gisae
  • Niet online
[...]

Volgens mij niet:

[...]

Wat is een gebod?

[...]

De nieuwe:

[afbeelding]

[afbeelding]
Een rechtsgeldig verkeersbord heeft bepaalde afmetingen waar het aan moet voldoen. Op de snelweg moeten ze ook nog aan beide kanten staan, anders zijn ze alleen geldig voor de rijstroken aan de kant waar het bord zich bevind.

M.a.w. niet rechtsgeldig.

Hoe zit het trouwens met deze borden bbk
Afbeeldingslocatie: http://www.soundandvision.be/rijbewijs/snelheidwet/afbeeldingen/snelheidwet38.JPG
Buiten de bebouwde kon staan ze na de afslag, maar hoe staan ze normaal binnen de bk en verliezen deze hun rechtsgeldigheid ook na een zijstraat?

[ Voor 12% gewijzigd door Gisae op 11-06-2009 10:32 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• remco_k

remco_k

Gisae schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:27:
[...]
Hoe zit het trouwens met deze borden bbk
[afbeelding]
Buiten de bebouwde kon staan ze na de afslag, maar hoe staan ze normaal binnen de bk en verliezen deze hun rechtsgeldigheid ook na een zijstraat?
Dát is nou een voorbeeld van een zinloos bord - "herhaling"....
Ja, na een zijstraat geldt deze niet meer maar dan rijd je nog steeds binnen de bebouwde kom (want nergens staat dat je eruit rijdt) en dus nog steeds max 50.

[ Voor 3% gewijzigd door remco_k op 11-06-2009 10:36 ]

Alles kan stuk.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gisae schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:27:
Die regel dat de borden herhaald moeten worden geld alleen buiten de bebouwde kom. Binnen de bebouwde kom zou dat bord 50 er trouwens niet eens hoeven te staan, want dat is de maximum snelheid binnen de bebouwde kom. Voor lagere snelheden wordt er steeds meer met zones gewerkt (30 km zones zijn erg populair aan het worden).
remco_k schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 10:36:
[...]

Dát is nou een voorbeeld van een zinloos bord - "herhaling"....
Ja, na een zijstraat geldt deze niet meer maar dan rijd je nog steeds binnen de bebouwde kom (want nergens staat dat je eruit rijdt) en dus nog steeds max 50.
Meestal staat die tekst, 'herhaling' ook onder de zoneborden, dan is het minder zinloos :)

[ Voor 27% gewijzigd door Marzman op 11-06-2009 10:38 ]

/▌

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:44
[...]

Volgens mij niet:

[...]

Wat is een gebod?

[...]

De nieuwe:

[afbeelding]

[afbeelding]
Vraagje mbt de hectometer paal dan... Bij utrecht A27 als deze open is voor 3 banen spitsstrook staat er 80 op de shuifborden. 100 meter verderop staat er weer een hectometerbordje met 100... ik denk dat je met 100 gewoon 20 km te hard aan je broek krijgt... toch?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Shuifborden? De snelheidsbeperkingen op een tijdelijke plek (wegwerkzaamheden/matrixborden) zijn iig van hogere rank dan permanente.

☻/
/▌
/ \

• Flotter
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 13:18

Flotter

Pelipper!

Bij werkzaamheden wordt nogal eens geprutst met de borden, geen herhalingen na invoegstroken, borden die men vergeet weg te halen/te updaten...

Op de A6 bij Lelystad bijvoorbeeld van Emmeloord richting Almere staat ongeveer een kilometer voor de werkzaamheden een bord dat je maximaal 90 mag, met een onderbord 400 meter. Na die 400 meter mag je in princiepe dus weer gas geven en met 120 de werkzaamheden inrijden (tot vlak voor een slinger in de weg waar weer een bord 90 staat).
Dat onderbord is men volgens mij gewoon vergeten weg te halen, want de borden einde maximum snelheid staan er nog wel maar zijn weggedraaid.

PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dat onderbord betekent dat je over 400 meter die max snelheid moet aanhouden...

Misschien handig om je theorie nog eens door te nemen?

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ehm, dat zegt hij toch?

Verwijderd

Nee, hij zegt dat je de komende 400m je aan de aangepaste snelheid moet houden. De 400m betekent echter dat de snelheidsbeperking op 400m na dit bord ingaat.

Bij bouwwerkzaamheden vergeten ze vaak de snelheidsbeperking weer op te heffen, vooral binnen de bebouwde kom.

• Flotter

Flotter

Pelipper!

Ik zei inderdaad dat je die snelheid 400 meter aan moet houden en dan terug mag naar de normale snelheid, ook omdat er na 400 meter een weggedraaid bord einde maximum snelheid staat.

Sowieso moeten dat soort borden duidelijker imho, het kan nu beide betekenen. Wanneer je een bord doodlopende straat hebt met onderbord 100 meter betekent dat dat de straat na 100 meter dood loopt maar wanneer je een waarschuwingsbord voor loslopend wild hebt met onderbord 1 km betekent dat dat je de komende kilometer rekening moet houden met springende hertjes.
Of er moet toch een verschil in die borden zijn dat mij nog niet is opgevallen?

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Of er moet toch een verschil in die borden zijn dat mij nog niet is opgevallen?
Daar staan links en rechts van de afstand toch pijlen bij?

edit:
Zoiets dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.ad.nl/multimedia/archive/00151/hert_botsing_0_151214h.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Kixtart op 11-06-2009 12:13 ]

☻/
/▌
/ \

• weeraanmelden
  • Laatst online: 10-11 18:06

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Hoe heeft iedereen hier zijn theorie gehaald?
Stemcomputer gehackt?
;)

Na elke wijziging/verbod hoort dit bord te staan:
"Einde van alle door verkeersborden aangegeven verboden"
Afbeeldingslocatie: http://www.ambcachterveld.nl/uitzet/borden/f/f08.jpg

En de snelheid op de meeste 50/80 km/u N wegen zijn te herkennen aan de plaatsing van de voorrangsborden.
Afbeeldingslocatie: http://www.vab.be/vab/nl/rijschool/uploads/voorrangsbordB9(3).jpg

Voor de kruising: 50 km/h
Na de kruising : 80 km/h

• APClll

APClll

FP ProMod

[DPC] Team Grazzie

weeraanmelden schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:49:
Hoe heeft iedereen hier zijn theorie gehaald?
Stemcomputer gehackt?
(...)
Dat is de theorie ;)

Sommige wegbeheerders houden zich niet helemaal aan de getallen die je daar noemt :'(

Noord Scharwoude N504 - N242
google maps

Van links naar rechts:
N 504 = 80
Gedeelte N 504 binnen bebouwde kom = 70
Einde bebouwde kom tot kruising met N242 = 50 (ter hoogte van brug over kanaal)
Na kruising ( = N242) autoweg, maar max 80

Dus ja, soms ben je het even kwijt hoe hard je waar mag, als je even een bord gemist hebt. :P

• beany
  • Laatst online: 20-11 16:08

beany

Meeheheheheh

APClll schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 22:08:
Dus ja, soms ben je het even kwijt hoe hard je waar mag, als je even een bord gemist hebt. :P
En als je verkeerd gokt heb je een bekeuring voor te hard rijden. Maar als je verkeerd gokt heb je een bekeuring voor het onnodig langzaam rijden :P

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• Flotter

Flotter

Pelipper!

Kixtart schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 12:13:
[...]

Daar staan links en rechts van de afstand toch pijlen bij?

edit:
Zoiets dus:
[afbeelding]
Je hebt helemaal gelijk :)

Ik had ook gelijk toen ik schreef dat je die snelheid slechts 400 meter aan hoeft te houden, er staan twee pijlen op het onderbord :P

• sll
  • Laatst online: 00:51

sll

Vanochtend reed ik op de A7 van Groningen richting Winschoten. Op de vluchtstrook stonden gele wagens die boven de rijstroken met matrixborden het volgende aangaven:

(pijl naar rechts) . . . . . . . . . 90

... en even later...

rode X . . . . . . . . . . . . . . . . 70

dus linker rijstrook mag niet gebruikt worden, en rechts maximum snelheid 70 km/h. Helaas was het verkeersbord "Einde van alle door verkeersborden aangegeven verboden" (wit met 3 zwarte diagonale strepen) nergens te vinden. Je ziet dan dat automobilisten na een tijdje vanzelf weer harder beginnen te rijden (op de snelweg zelf was trouwens ook helemaal niets bijzonders te zien).

Mijn vraag echter: tot wanneer zijn de beperkingen officieel van toepassing? Tot de volgende afrit of de volgende oprit?

Officieel lees ik overal dat het tot de volgende kruising is, omdat het 'nieuwe' verkeer de borden niet kan opmerken. Met deze redenering zou het dus tot de volgende oprit zijn en niet afrit?

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Als je zo redeneert zou het inderdaad de volgende oprit moeten zijn ja. Van een afrit komt, als het goed is dan, geen nieuw verkeer namelijk. Sowieso horen maximumsnelheden die afwijkend zijn (dus ook 100km/u of langzamer op de autosnelweg) aangegeven te staan op de invoegstrook, waardoor het volgens mij nog steeds geldt voor het verkeer dat al op de hoofdrijbaan rijdt.

Nee, merp!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:15
sll schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 11:46:
Officieel lees ik overal dat het tot de volgende kruising is, omdat het 'nieuwe' verkeer de borden niet kan opmerken. Met deze redenering zou het dus tot de volgende oprit zijn en niet afrit?
Tja, enige probleem hiermee is dat een oprit geen kruising is (toevallig pas geleden hier in een topic uitgelegd gezien) en dat de beperking dus geldt tot het eerstvolgende snelheidsbord.......

Zelf een keertje gehad dat er op het linkse matrix bord een rood kruis stond waarna er een bord boven de weg hing met 'einde signalering', wanneer mag je dan weer die linkerbaan gebruiken. Probleem was verder dat we helemaal niets waren tegengekomen waarom die weg afgesloten zou zijn. Dus zelfs als je er daarna mag rijden vraag je je af of je niet een stilstaande auto oid tegen komt.

[ Voor 28% gewijzigd door redwing op 26-06-2009 16:55 ]

[removed]

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
weeraanmelden schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 21:49:...Na elke wijziging/verbod hoort dit bord te staan:
"Einde van alle door verkeersborden aangegeven verboden"
[afbeelding]
Een bord met een andere snelheid heft het voorgaande bord toch op. Daar hoeft F08 niet toch voor gebruikt te worden.
...En de snelheid op de meeste 50/80 km/u N wegen zijn te herkennen aan de plaatsing van de voorrangsborden.
[afbeelding]

Uit de plaatsing van dit bord kun je toch alleen afleiden of je binnen of buiten de bebouwde kom zit. Dat zegt nog niets over de snelheid. 30 en 60 kan dan wel niet, maar 70 toch wel?

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-11 10:37

Goverman

not loaded

^^ idd... Met de plaatsing van de voorrangsborden valt alleen af te leiden of je binnen of buiten de bebouwde kom rijdt... NIET wat de geldende Vmax is. Nu is het in meer dan 90% van de gevallen zo dat: voorrangsweg = geen zone = algemene snelheid (50 binnen BBK, 80 buiten BBK), maar ik ken voorbeelden van voorrangswegen BINNEN 30 km-zones...)

Nu de bonusvraag: WAAROM is dat het geval. En: NIET SPIEKEN! :P

spoiler:
buiten BBK mag je niet langs een voorrangsweg parkeren, binnen BBK wel. Daarom wordt je bij het voorbijrijden van een kruising met de voorrangsweg buiten BBK meteen na die kruising medegedeeld dat je op een voorrangsweg rijdt.

[ Voor 20% gewijzigd door Goverman op 26-06-2009 21:31 ]

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Goverman schreef op vrijdag 26 juni 2009 @ 21:30:
^^ idd... Met de plaatsing van de voorrangsborden valt alleen af te leiden of je binnen of buiten de bebouwde kom rijdt... NIET wat de geldende Vmax is. Nu is het in meer dan 90% van de gevallen zo dat: voorrangsweg = geen zone = algemene snelheid (50 binnen BBK, 80 buiten BBK), maar ik ken voorbeelden van voorrangswegen BINNEN 30 km-zones...)

Nu de bonusvraag: WAAROM is dat het geval. En: NIET SPIEKEN! :P

spoiler:
buiten BBK mag je niet langs een voorrangsweg parkeren, binnen BBK wel. Daarom wordt je bij het voorbijrijden van een kruising met de voorrangsweg buiten BBK meteen na die kruising medegedeeld dat je op een voorrangsweg rijdt.
Je mag echter wel 'langs' de rijbaan (oftewel in de berm) parkeren buiten de bebouwde kom, alleen niet erop.

En die voorrangsweg in een 30km/u zone is vreemd, want officieel wordt dat niet gedaan: "Het bord B1 wordt niet toegepast in erven, op 30 km/h-wegen, in 30 km/h-zones, op 60 km/h-wegen en in 60 km/h-zones" (http://www.crow.nl/verkeerstekens/_t1_p0_m7_i3557.htm).

Dan blijft alleen een 70 km/u binnen de bebouwde kom over. Maar ja, als je daar 50 rijdt door de plaatsing van de borden krijg je in ieder geval geen bekeuring.
Pagina: 1