Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb sinds vandaag een exilim z-270. Ik ben op het gebied van fotografie een leek.
Dit is mijn probleem, ik wil tekst fotograferen maar dit lukt niet scherp. Ik gebruik de best-shot functie van de camera en selecteer daar dat ik een tekst ga fotograferen. Als ik dan mijn camera richt op de tekst is het niet te lezen ( erg blurry ). Maar als ik dan helemaal inzoem en dan weer uitzoem zie ik op het LCD scherm een scherp beeld voor ongeveer een halve seconde. Dat beeld wil ik hebben! Maar het verandert altijd weer snel in dat onscherpe beeld.
Kunnen jullie mij helpen?

• koen3950
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 08:46
misschien wel een heel erg voor de hand liggend antwoord, maar stel je wel scherp op de tekst door de sluiterknop half in te drukken en als de tekst scherp is pas door te duwen om de foto te maken? :)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor 15 tot 50 cm moet je macro focus gebruiken.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:13
Hoe dicht zit je met de camera op het onderwerp? kan de camera wel focussen/scherpstellen?
Heb je de handleiding als gelezen? Kan je ander onderwerpen wel scherp fotograferen? Zit er nog een plastic beschermplakkertje op de lens?

Post eens een voorbeeld (uploaden naar een gratis image hoster en dan de url invoegen)

[ Voor 16% gewijzigd door Lumics op 10-06-2009 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
koen3950 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:42:
misschien wel een heel erg voor de hand liggend antwoord, maar stel je wel scherp op de tekst door de sluiterknop half in te drukken en als de tekst scherp is pas door te duwen om de foto te maken? :)
Dit heeft al erg geholpen, dat ik dit niet wist _O-

Verwijderd

Topicstarter
http://i40.tinypic.com/vrsj85.jpg

Ik denk dat het plaatje iets te groot is om te embedden.

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
De sluitertijd waarmee die foto genomen werd is heel hoog, 1/3 seconde. Hiervoor heb je toch wel een statief nodig of meer licht (evt. flitsen).

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:07
kijk in de handleiding wat de minimale afstand is om te focussen, bij sommige camera's is dit een paar cm, bij andere is dit 50cm (of whatever ertussen natuurlijk).
Als je deze camera te dicht op je onderwerp zit zal het nooit lukken om te focussen

en zorg inderdaad voor genoeg licht, een statief of een flits

Strava

Pagina: 1