Grandtec Ultimate OK voor DVD's ?

Pagina: 1
Acties:

• boulder2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb nu net een nieuwe laptop (Dell Studio 1537), en die heeft weliswaar VGA en HDMI als aansluitingen, maar daardoor heb ik niet de mogelijkheid om hem op een gewone CRT TV zonder HDMI, DVI of VGA aansluiting aan te sluiten, want er zit geen Svideo noch composiet uitgang op.
Tegelijk heb ik honderden gigabytes aan TV opnames van satelliet.
Dus vraag ik mij af : is zo'n Grandtec Ultimate een oplossing daarvoor ?
Het is zo dat ik weliswaar een VGA ---> SCART kabel heb, die waarschijnlijk nog werkt op deze PC (is eventjes uitgeleend), maar ik vraag mij af of dat wel zo handig is.
De bedoeling is dus dat ik die laptop af en toe eens bij vrienden of familie kan gebruiken als ik daar op bezoek ben, om DVD's of opnames van satelliet af te spelen.
Met zo'n SCART ---> VGA kabel moet je dat iedere keer finetunen omdat het voor iedere TV anders is, en ik vrees een beetje dat er eens iets zal mislopen en hij veel te hoge frequenties naar de TV zal sturen, met alle gevolgen vandien.

Dus vroeg ik mij af : werkt zo'n convertor box goed voor DVD's ?
Uit de specificaties leid ik af dat hij 60Hz naar 50Hz omzet.
Dus als ik dan een PAL DVD afspeel, speelt mijn PC die op 50Hz af, en zet die om naar 60Hz voor de VGA uitgang, en daarna zet die convertor box hem terug om naar 50Hz ?
Uiteindelijk komt het beeld in RGB via een SCART connector.
Geeft dat nog een treffelijk resultaat, heeft daar iemand evaring mee ?

Alternatieven zouden natuurlijk een DVD speler zijn (vreemd genoeg heeft nog altijd niet iedereen dat), maar dan moet je weeral DVD's branden op voorhand, en wat dan met HD opnames ?
Een mediaspeler zou ook een oplossing kunnen zijn, maar dan heb je weer de compatibiliteit van fileformaten die soms te wensen overlaat, en ook vind je dan meestal geen SCART RGB connector, zodat je het weer met Svideo moet doen.

[ Voor 14% gewijzigd door boulder2 op 10-06-2009 15:15 ]