Toon posts:

NDS Lite, in apart netwerk.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb een Nintendo DS Lite, en deze ondersteund natuurlijk geen WPA.

maar ik ben niet zo laag, om mijn beveiligingsbeleid hier thuis aan te passen naar WEP.

ik heb echter nog een WRT54G router liggen....

Nu kun je volgens mij met zo'n router wel een apart netwerk maken... waar alleen de Nintendo DS Lite op kan werken, en computers het netwerk niet op kunnen. (dus een apart netwerk)

Wat ik dus wil:

Speedtouch 780 -> Switch -> WRT54 G -> NDS en geen toegang tot netwerk, achter de WRT54G
-> Achter de switch blijft alles lekker hangen zoals het is.

Natuurlijk kost de WRT54G stroom, dus vraag me af wat ik hierop kan verzinnen,
daarnaast denk ik aan een Nintendo WFC stick, waarmee ik de Nintendo DS lite kan verbinden?

is dit een idee?

Ik heb ook wel eens een Belkin router gezien bij een klant, die 2 x een SSID kon uitzenden, 1tje voor thuisgebruik, en 1 netwerk SSID voor gasten, waarmee enkel geinternept kon worden, en de overige computers niet voor het netwerk zichtbaar waren.

Ik vroeg me dus af of jullie hier ideeën hadden, of zelfs zo'n probleem hebben.

=)

• Xorsist
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-03-2023
Je zou DD-WRT in die WRT54G kunnen hangen indien ondersteund (alle versies worden ondersteund behalve versie 7.0), hier kun je bij je wireless gedeelte een virtual network maken waardoor je dus 2 SSID's kunt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Wat jij zegt, zou dus betekenen dat ik die switch kan vervangen door die WRT54G?

• Xorsist
http://www.dd-wrt.com/wiki/index.php/Separate_WLANs

Hier een nog uitgebreidere uitleg.

Nog meer leuks wat mogelijk is met DDWRT, gescheiden LAN en WLAN.

[ Voor 80% gewijzigd door Xorsist op 10-06-2009 16:11 ]

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:10
In de WRT54G zit ook een switch in.
Op de site van DD-WRT of Tomato (alsook op Wikipedia) kan je controleren welke firmware uw router (WRT54G) aankan.

Voor het stroomprobleem zijn er stopcontacten die je op afstand kan bedienen. Heb er zelf thuis zo'n 10'tal in gebruik en dat werkt goed: http://www.elro-nl.com/fo...?set=login&land=NL&get=17
Een router heeft 10-15s nodig om operationeel te zijn, meer niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik begrijp hem, maar ik wil dus dit gaan doen als dat werkt volgens jullie:

Speedtouch 780 -> WRT54G als Acess Point met 2x SSID. -> Computers / Switch / Nas / Whatever / )
Waarvan: 1 x een SSID met netwerkmogelijkheden.
Waarvan: 1 x een SSID zonder netwerkmogelijkheden. (of temminste een netwerk buiten het ene)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er btw waarschijnlijk Tomato opzetten, dat ondersteund uiteraard ook 2x een SSID / WLAN netwerk?

• Xorsist
Zo uiteraard is dit niet hoor ;) Ik zit net de wiki en de faq uit te spitten en daar word nergens melding gemaakt van de mogelijkheid om virtuele WLAN's aan te maken.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:33
Voor twee WLAN's of om het correcter te zeggen, voor 2 SSID's uit te zenden moet je naar DD-WRT kijken...

Wat je kan doen is gewoon de WRT54G via de WAN poort op de switch hangen, zo heb je een apart subnet en alles wat daar op connect kan niet naar je andere subnet gaan (dacht ik met die dingen)... (edit: en zo verkloot je je eventuele garantie niet en moet je niet gaan rommelen met andere firmwares als je dat niet graag doet...)

Correctie, omgekeerd, je zet je speedtouch op wep, hangt op de lanpoort van de speedtouch de WRT54G via de WAN poort van de WRT54G en die stel je in op WPA en alles wat je wil, en daar hang je al je netwerkapparatuur op... Zo geraakt er niets binnen in je netwerkje...

Anders gaat het niet, of je moet met alternatieve firmware beginnen...

[ Voor 46% gewijzigd door HyperBart op 10-06-2009 18:03 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-03 19:07

job

Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:19:
Ik ga er btw waarschijnlijk Tomato opzetten, dat ondersteund uiteraard ook 2x een SSID / WLAN netwerk?
Nee die kan dat niet.

Daarnaast kan tomato alleen maar op de wrt54g t/m versie 4. De laatste versie 4 is al een paar jaar geleden verkocht..

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-02 16:05

NeHoX

Gamer + PV

job schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:01:
[...]

Nee die kan dat niet.

Daarnaast kan tomato alleen maar op de wrt54g t/m versie 4. De laatste versie 4 is al een paar jaar geleden verkocht..
WRT54GL kan het wel. En Tomato trouwens ook.

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

Verwijderd

Topicstarter
Jah Rot werk dus, ik ga niet me speedtouch op wep zetten,...

enig idee wat het verschil is tussen een Nintendo WIFI stick en een WIFI stick van sitecom?

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:33
NeHoX schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 18:04:
[...]

WRT54GL kan het wel. En Tomato trouwens ook.
Wees gerust, dat weet job al lang dat het op de WRT54GL wel gaat :) , maar hier gaat het specifiek over de WRT54G dus de GL doet even niets terzake... :)

En Tomato kan GEEN twee SSID's uitzenden!... :(
http://www.dslreports.com...g-up-two-SSIDs-on-WRT54GL

Sir Yoshi, kijk je aan de onderkant van je WRT54G eens welke versie je hebt? Als die minder of gelijk is aan 4 kunnen we zonder problemen je helpen met DD-WRT er op te zetten en dan kunnen we daar mee verder. V5 gaat ook, maar dan is het een beperktere versie, maar die zou voor jou nog moeten voldoen :)

Een apparaat achter de WRT54G zal altijd kunnen gaan naar IP's die in het netwerk hangen waarmee de WRT54G is verbonden met zijn WAN-poort. Het is en blijf tenslotte een ROUTER ;) .

je kan misschien een route-entry in de WRT54G plaatsen die pakketjes gericht aan het subnet van de speedtouch laat droppen...

En dat zou dan iets in de trant van
code:
1
route add -net 192.168.1.0/24 gw 127.0.0.1 lo

moeten zijn, aangenomen dat je subnet van de speedtouch 192.168.1.0 is...

Dit commando geldt bv als je alternatieve firmware zoals DD-wrt hebt, maar in die Linksys bakjes kan je met de factory firmware ook routes aanmaken dacht ik...

Ik heb niet zo snel een Linksys bij de hand die nog op fabrieksfirmware draait, maar ik weet dat er een knopje stond met betrekking tot static routes...

Bij deze opstelling is het wel belangrijk dat je twee verschillende subnets gebruikt... Als je nog vragen hebt, roep je maar ;)

[ Voor 137% gewijzigd door HyperBart op 11-06-2009 20:07 ]

Pagina: 1