Toon posts:

schotelantenne en internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,ik heb aleens gehoord dat het mogelijk is om via de schotel het internet op te kunnen maar hoe regel je dat,moet je dan een abbonnement hebben en wat kost dat?
M`n schotel heeft wel een modem instelling maar hoe sluit ik dat gekke ding dan aan?

Wie o Wie heeft er raad?

Verwijderd

als je schotel hebt hoef ik jouw niet te vragen hoe je beeld eruit ziet met een vette regen of sneeuwbui
volgens mij gaat je verbinding dan helemaal niet op
zo maar een thought

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 28 februari 2001 21:48 schreef henk_j het volgende:
als je schotel hebt hoef ik jouw niet te vragen hoe je beeld eruit ziet met een vette regen of sneeuwbui
volgens mij gaat je verbinding dan helemaal niet op
zo maar een thought
Nou over het algemeen totaal geen probleem!!!!!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 15:25

Crusader

Arc Nature

Inderdaad, bij mij was dat ook nooit een probleem.
Maar ik heb het een half jaartje gehad bij Europe Online. Niet aan beginnen, tenzij 3 kB/s je aanspreekt natuurlijk.
Of je houdt van "Software op afroep", dan gaat het met 2 Mb/s, maar de tijd die tussen aanvraag van het bestand en de werkelijke verzending is vaak meer dan een uur.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Hmmm, ik heb heel andere verhalen gehoord... zo'n 250 kbit/s. Kost wel handen vol geld, vooral voor de kaart die je in je com moet stoppen (dus geen modeminstellingen :?) moet je diep in de buidel tasten (1000 piek ofzo) Je moet dan dus een abonnement nemen wat niet zoveel kost (40 gulden p/m), maar je heb dan alleen een downstreamverbinding. Upstream moet dus gewoon via een andere verbinding, wat de kosten weer flink kan opjaagt.

Ik vind dit dus absoluut onaantrekkelijk, tenzij je geld over hebt, of geen kabel/adsl heb en per se een snelle verbinding wil...

Verwijderd

Weet iemand iets van de ping tijden van dat schotel gebeuren.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ping tijden bij internet via de satelliet zijn relatief hoog... niet geschikt om mee te gamen.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op donderdag 01 maart 2001 09:12 schreef stencaat het volgende:
Weet iemand iets van de ping tijden van dat schotel gebeuren.
Nou... zo'n Sateliet staat op ongeveer 30.000 km afstand van de aarde. Het licht doet er 1 seconde over om 300.000 km af te leggen. Dit betekend dat je ZOWIEZO al 2/10 sec nodig hebt om van die sateliet heen en terug te komen. 200 m/s als uiterste minumum dus als basis. Dan heb je nog rekening te houden met de ping door je telefoonlijn voor de upload, en met de ping over het internet van het moment dat het signaal weer de aarde bereikt. Dus reken op een ping van ong. 300 m/s als ALLERLAAGSTE.

Niet echt geweldig om te gamen dus aangezien je met ISDN minder dan 100 ms kunt halen met ALLE hops meegerekend.

Maar je hebt toch je telefoonlijn als upload, dus gamen kun je zowiezo nog op alleen telefoonlijn doen.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Het gaat mij ook niet omhet gamen maar puur grote files downen. Ik hoor ook ding als downloaden zonder een uplink te hebben :? lijk t mijn vreemd ik bedoel geen fatsoenlijke fout controle.

• Crusader
  • Laatst online: 17-08 15:25

Crusader

Arc Nature

Maak je over die foutcontrole maar geen zorgen, dat zit wel goed. Betekent gewoon dat er behoorlijk wat extra CRC data wordt meegezonden.
En dat ontvangen van die bestanden zonder upstream, dat kan. Vergelijk het met het ontvangen van TV zenders, daar heb je ook geen upstream voor nodig.
Die bestanden worden d.m.v. multicast verzonden, dat wil dus zeggen dat het niet enkel naar jouw MAC adres wordt verstuurd, maar dat iedereen dat bestand ontvangt. Echter, alleen jij hebt de sleutel waarmee je die bestanden kan ontcijferen zodat alleen jij toegang hebt tot de data.
Er zijn hiervoor uitzonderingen, er bestaat de mogelijkheid om elkaars bestanden te ontvangen, zie hiervoor de software van Merlin, http://www.eontools.de
Succes

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Heb je met schotel internet geen last van aliens Afbeeldingslocatie: http://cwm.ragesofsanity.com/s/updtrixie/alienship3.gif lol

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 11:00
Ik ben zelf en het bezit van een schotel en een gekraakte smartcard *D *D *D

Maar ik heb geen last met internetten als het regent of sneeuwt, je moet er wel voor zorgen dat je een goede LNB hebt.

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Hou wel in de gaten dat de meeste Internet per sat alleen download bieden. Dus om je MOET er een telefoonverbinding naast hebben....

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 18:40

beerns

it is I, Leclerc

Ik heb mezelf er ook in verdiept, as i afhankelijk ben van 56k of satelliet. (hier o.a. http://www.satellitemagazine.com/sattalk/index.html) Echter, vooral met je uplink die je ernaast moet hebben. De 40piek/mnd voor een sat.i'net abo en je tel.tikken is en blijft het mijns inziens niet erg aantrekkelijk. Je kunt ook sat.i'net met upstream/downstream, maar dat is, zonder te overdrijven, onbetaalbaar voor normale mensen.
Ik vind het OP DIT MOMENT nog een afrader.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

Verwijderd

Dat bij regen je verbinding slecht is valt reuze mee hor, het ligt namelijk aan hoe de schotel staat afgesteld, is die bv heel goed is afgesteld, dan kun je zelfs bij hevige storm nog interneten

• wizzard
  • Laatst online: 17-04 15:19
een vraag eigenlijk heel kort ik heb geen sattelietontvanger geen kaart wel een isdn lijn ik wil megagrote bestanden kunnen downloaden hoe snel en wanneer maakt me niet uit en ik heb geen kabel/adsl/ofwatvoorsoortbreedtbandook en ik ben best bereid diep in de (niet zo volle) buidel te tasten
vraag 1 kosten
vraag 2 waar haal ik al dit spul
vraag 3 kan ik dan ongestoort grote bestanden binnenhalen ?

als iemand mij daar duidenlijk antwoord op kan geven graag

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:55

Nicap

Tsssk....

Zo'n DVB-kaart kost rond de 600,- nieuw, maar misschien kun je tweedehands wel zo'n kaartje aanschaffen.
Kijk eens in de pricewatch, misschien staan daar wel DVB-kaartjes.

Die dingen zijn te koop bij de satwinkel, of anders te bestellen bij een computerzaak.

Je kan ongestoord grote bestanden zinnenhalen, maar het kost ff wat tijd om die software van Merlin door te krijgen. Met de software van Merlin krijg je wel leuke files binnen.
Via de Europeonline methode is het gewoon de link van de file invullen en dan gaat ie hem downloaden voor je. Als ie dan eenmaal klaar is met downloaden dan kun je hem schedulen voor zenden via schotel. Duurt idd vrij lang allemaal. Even snel downloaden is er niet bij. Ik heb het vorig jaar ff gedaan(6mnd ofzo), maar ik heb het zakie weer verkocht. M'n neef heeft het nog wel en die xweert erbij. Hij heeft de upload trouwens via deltakabelmodems.

• wizzard
  • Laatst online: 17-04 15:19
Op donderdag 19 juli 2001 09:34 schreef Nicap het volgende:
Zo'n DVB-kaart kost rond de 600,- nieuw, maar misschien kun je tweedehands wel zo'n kaartje aanschaffen.
Kijk eens in de pricewatch, misschien staan daar wel DVB-kaartjes.

Die dingen zijn te koop bij de satwinkel, of anders te bestellen bij een computerzaak.

Je kan ongestoord grote bestanden zinnenhalen, maar het kost ff wat tijd om die software van Merlin door te krijgen. Met de software van Merlin krijg je wel leuke files binnen.
Via de Europeonline methode is het gewoon de link van de file invullen en dan gaat ie hem downloaden voor je. Als ie dan eenmaal klaar is met downloaden dan kun je hem schedulen voor zenden via schotel. Duurt idd vrij lang allemaal. Even snel downloaden is er niet bij. Ik heb het vorig jaar ff gedaan(6mnd ofzo), maar ik heb het zakie weer verkocht. M'n neef heeft het nog wel en die xweert erbij. Hij heeft de upload trouwens via deltakabelmodems.
kijk dat moest ik weten het gaat me inderdaad niet om de snelheid van het downloaden of wanneer als het maar binnenkont ik heb nu een isdn lijntje en als je een beetje wilt downloaden gaat je dat een vermogen aan tikken kosten en met deltakabelmodem bedoel je gewoon een kabel aansluiting ? voor de rest is het me volkomen duidelijk en volgens mij (voor mijn gebruik) de enige optie onder kabelmogenlijkheden. bedankt.

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Pagina: 1