Toon posts:

q6600 icm ga-p35c-dsr3 wil ineens niet meer overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal

Vanaf begin af aan had ik mijn processor stabiel op 3ghz draaien.
Nu ineens geeft everest en vista aan dat mijn processor gewoon op 2.4ghz draait, maar volgens de bios draait het op 3ghz. Welke heeft nu gelijk?

Het vreemde is dat wat ik ook verander in de bios, er niks veranderd in windows. En wat ook vreemd is dat als ik de overclockfunctie disable in de bios dat hij dan standaard naar 900mhz gaat :?
Dus op een of andere manier lijkt het er op dat mijn cpu niet meer herkend wordt of zo.
Helaas weet ik niet wanneer dit probleem is begonnen aangezien ik niet elke dag kijk of mijn cpu nog wel op 3ghz draait.

Heeft iemand dit ooit gehad of gehoord, of beter nog heeft iemand een oplossing hiervoor?

mobo: ga-p35c-dsr3
cpu: Q6600

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-01 14:42
zou een biosupdate niet kunnen werken?

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12:08

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

cmos clear ?

Signature

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-01 08:33

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ja, ik denk dat er een paar settings kwijt zijn... CMOS-clear en dan gewoon opnieuw de goede settings zetten.. (C1E uit, EIST uit, ...)

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
O sorry dat was ik nog vergeten te vertellen.
De nieuwste biosversie F10 staat er al een tijdje op (daar heeft het dus ook mee gewerkt).
En ik heb ook in de bios de optimized defaults geladen en daarna het weer geprobeerd, maar heeft dus niet geholpen.

Ik zal zo de batterij even van het moederbord halen en dan nog eens kijken hoe het gaat.

edit
En idd dit was de oplossing

Bedankt!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 16:19 ]