Toon posts:

GTX 8800 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds gisteren heeft mijn GTX 8800 het na 2 jaar al begeven! :(
Al in het begin bij het opstarten van de pc zijn er overal strepen door het beeld en éénmaal windows is opgestart is het al helemaal een zooi geworden...

Het is dus duidelijk dat mijn (dure) kaart al naar de haaien is!! :/ Vraag is, valt dit nog te herstellen?
En wat zou de oorzaak geweest zijn? Zou de kaart overhit zijn geraakt of zou er teveel stof in gezeten hebben?

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:06
Wat er gebeurt kan zijn is natuurlijk glazen bol werk. Of er stof inzit kan je zelf het beste beoordelen.

Kijk op de site van de fabrikant hoeveel garantie er op zit, EVGA geeft bijvoorbeeld na registratie 10 jaar garantie. Neem anders contact met de fabrikant op wat reparatie zou kosten.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-05 21:10

Nemesizz

Untouchable

Vaak als je meteen al strepen krijgt bij opstarten (POST) is het geheugen defect.

En 2 jaar...tja, m'n 7900 was binnen 5 maand al kapot met dezelfde klachten soms kun je pech hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik vrees een beetje voor de garantie... Dat wordt waarschijnlijk een nieuwe kaart... :|

Verwijderd

Sja, de economische levensduur van een videokaart is langer, ondanks dat het buiten de garantie valt heb je volgens het consumenten recht, recht op een gelijkwaardige vervanger, of de op dat moment geldende economische waarde. Nu zit er een groot verschil tussen je recht hebben en je recht krijgen. Ik denk dat je de firma waar je hem weg hebt moet contacteren en met hun overleggen. Misschien kan je met korting een nieuwe kaart kopen. Gewoon netjes je probleem voor leggen en niet direct iets eisen. :).