Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding koeler

Pagina: 1
Acties:

• Patavorene
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-11 18:43
Hallo,

Ik heb sinds kort een nieuw Intel I7 systeempje, dus ook meteen een nieuwe voeding gekocht.
Namelijk de Corsair TX850W 80+. Nu merk ik dat de FAN niet draait, maar de Voeding wel warm wordt (gezien de warmte boven op de kast).

Nu is mijn vraag, zijn er programma('s) die je fan speed van de koeler van je voeding kunnen beheren?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Patavorene schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:42:
Nu is mijn vraag, zijn er programma('s) die je fan speed van de koeler van je voeding kunnen beheren?
Je voeding zit alleen met stroomkabels vast. Niet met een control kabel. Nee dus.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Patavorene
Sebazzz schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:44:
[...]

Je voeding zit alleen met stroomkabels vast. Niet met een control kabel. Nee dus.
Dus in principe is er niks fout met de voeding als die fan niet gaat draaien, terwijl de bovenkant van de kast wel warm wordt?

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:37
Patavorene schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:55:
[...]

Dus in principe is er niks fout met de voeding als die fan niet gaat draaien, terwijl de bovenkant van de kast wel warm wordt?
Dat zegt hij niet, alleen maar dat je hem niet via software kan besturen. Het lijkt mij dat de fan wel hoort te draaien, vooral als hij warm is. Is dit niet het geval zou je voeding wel eens kapot kunnen zijn.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 09:00

Sebazzz

3dp

Invisible_man schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:58:
[...]

Dat zegt hij niet, alleen maar dat je hem niet via software kan besturen. Het lijkt mij dat de fan wel hoort te draaien, vooral als hij warm is. Is dit niet het geval zou je voeding wel eens kapot kunnen zijn.
Yep, contacteer de fabrikant dus en vraag of dit normaal gedrag is.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Patavorene
Ik had een paar dagen geleden een programma gehad waarmee ik de rotaties van mijn fan van de voeding, cpu en videokaart etc. kon zien.
Nu ben ik de naam van het programma kwijt, weet iemand zo een programma dat aan deze eisen voldoet?

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:41
Als je voeding een (blauw) enkel kabeltje aangesloten heeft op het moederbord zou dat kunnen. Je moederbord leest dan de fan snelheid uit van je voeding en dat kan je weer uitlezen met een programma van je moederbord fabrikant.

Waarschijnlijk moet MBM o.i.d. dat ook kunnen.

Maar hoe heet wordt je voeding, hand warm of echt heel heet. Zit er geen blokkade in de fan van je voeding? Controleer dat ook allemaal.

[ Voor 29% gewijzigd door Giem op 10-06-2009 13:40 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sommige voedingen hebben een ventilator die pas gaat draaien wanneer de voeding een bepaalde temperatuur bereikt. Je zou dit eens kunnen nagaan bij de fabrikant.

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:41
Admiral Freebee schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 15:49:
Sommige voedingen hebben een ventilator die pas gaat draaien wanneer de voeding een bepaalde temperatuur bereikt. Je zou dit eens kunnen nagaan bij de fabrikant.
Zou zo iets ook niet staan in de handleiding van de voeding? Als hij die natuurlijk heeft, zo niet. Probeer die eens te zoeken.

Zelf heb ik dezelfde voeding, en daar draaid de fan altijd, wel heel rustig maar direct vanaf het opstarten. Volgens mij staat zoiets ook in de handleiding. Maar controleer dat even en anders RMA

[ Voor 19% gewijzigd door Giem op 10-06-2009 16:08 ]

Pagina: 1