..
[ Voor 100% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:41 ]
[ Voor 100% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:41 ]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
[ Voor 14% gewijzigd door WhizzCat op 10-06-2009 12:00 ]
Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Misschien is dat in Belgie anders? aangezien de het ook over een 'verdeler' heeft.Yonni schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:59:
Let op dat de wegenbelasting verschilt tussen een diesel en benzine wagen, diesel is een stuk duurder. Voor korte ritjes lijkt het mij niet zo veel uitmaken wat voor de motor goed is. Is de diesel een turbo diesel? Ik denk het wel, misschien dat daar eerder iets mee kan gebeuren, het is maar gissen.
[ Voor 116% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:41 ]
Bij mij was het verschil tussen benzine en diesel dat de WB hoger was maar de verzekering lager; het verschil van een diesel ipv een benzine uitvoering rijden was bij mij maar 7 euro.Gunner schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:01:
Diesel is nooit rendabel bij 10.000 kilometer, als je de hogere verzekering, afschrijving en wegenbelasting meerekent. Dat is geen rocket science.
Die kleine motoren worden vrij snel warm omdat ze ook een kleiner koelsysteem hebben; als ik de Fiesta van mijn vriendin vergelijk met mijn dikke 6-in-lijn Mercedes dan is die van haar binnen een paar km warm, bij mij duurt het een tijdje voor ik beweging zie in de temp. meter.Fastman schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:42:
Het enige dat tegen de diesel spreekt is de slijtage die groter kan/zal zijn door de kortere afstanden.
Dit omdat een diesel minder toeren draait en minder snel warm wordt. (heb ik ook maar van iemand anders).
[ Voor 37% gewijzigd door Uberprutser op 10-06-2009 12:51 ]
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Anoniem: 249002
Kan ze die 13km niet per fiets afleggen? Goed voor het milieu en goed voor lichaam en geestFastman schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:56:
Ze rijdt ongeveer 10.000 km per jaar en dagelijks een ritje van 13km naar het werk en dan 13km terug.
Dat je in Belgie woonachtig bent had je er wel even mogen bijvertellenFastman schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:42:
Het is ook een TDI.
Het is in Belgie zelfs zo dat die taks berekend wordt op het hoogste: fiscale PK of cc.
Dat is gelijk voor diesel en bezine.. Net opgezocht.
De diesel is 8 fiscale pk (en 1,4-1,5L) een 1,4L benzine valt ook in die sc
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Voor zover ik weet heeft een diesel een lagere onderhoudsinterval dan een benzine wagen. Mijn Peugeot diesel hoeft maar om de 30 000 km naar de garage. Mijn VW Fox (benzine) daarentegen om de 15 000 (en daar adverteren ze met iets als "weinig onderhoudsbeurten nodig". Dus ik denk dat het met slijtage wel mee valt.H!GHGuY schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:50:
Er is reeds aangetoond dat een Diesel pas rendeert vanaf +- 30.000km per jaar.
De extra onderhoudskosten, inverkeersstelling/belasting/..., herstelling door extra slijtage bij koud rijden en andere kosten zorgen ervoor dat je onder die grens geen profijt doet.
Koop dus maar met gerust hart een benzine zou ik zeggen.
The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.
[ Voor 123% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:41 ]
[ Voor 7% gewijzigd door drooger op 10-06-2009 14:17 ]
“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
[ Voor 98% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:41 ]
Oslik blyat! Oslik!
Ik denk dat die turbo lag niet eens zo storend is, een benzinemotor trekt nog minder hard onderin de toeren.DaWaN schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 14:31:
Ik zou zelf voor de benzine gaan, rijdt prettiger (met zo'n kleine TDI heb je altijd wel ietsje turbolag), minder herrie, minder zwaar etc.
De wijzen komen uit het Oosten!
[ Voor 69% gewijzigd door Chevy454 op 11-06-2009 13:16 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Dat komt niet omdat benzinemotoren dat niet halen maar omdat mensen diesel kopen als ze veel gaan rijden. Bij een kmstand van meer dan 20.000 ofzo per jaar ga je over op diesel of LPG en tja dan is het logisch dat je veel km's op de teller zet. Bij een benzineauto die maar 15k ofzo per jaar rijdt pleurt na 20 jaar de auto uit elkaar en heb je nog maar net 3 ton op de klok gezet.bite schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:39:
[...]
Misschien is dat in Belgie anders? aangezien de het ook over een 'verdeler' heeft.
13km is toch een redelijke afstand voor een auto, lijkt me qua slijtage geen probleem of het nou een benzine of diesel is. Wel gaan dieselmotoren vaak langer mee; als leenauto van de garage krijg ik meestal een Peugeot 307 mee met ~320.000km op de teller en die loopt gewoon nog goed. Een benzine-variant met zo'n km stand komt volgens mij niet veel voor.
[ Voor 103% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:41 ]
Je rijdt 10km met de auto?Fastman schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:21:
[...]
we spreken hier over volwassen mensen, niet over tienertjes
boodschappen en later kids gaan niet op een brommer en luxe.
ik rij zelf maar 10km, en mijn bak is nog veel zwaarder.
De link van garagevitesse heb ik afgedrukt, daar pleit men, omwille van de meerkosten in onderhoud en problemen van een diesel door te korte afstanden, voor een bezine.
Mijn pa met z'n diesel (waarmee hij ritjes doet van 6km enkel) moet ook jaarlijks de gloeikaarsen vervangen. Niet zoveel euro's, maar het komt er dan bij.
Je hebt wel heuvels in België, plus zijn de fietspaden er ook niet geweldig. Kan me dan ook wel voorstellen dat een auto al snel aantrekkelijker lijkt.Metro2002 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:49:
[...]
Je rijdt 10km met de auto?dat is een half uurtje fietsen
![]()
Mensen pakken echt voor elke scheet de auto lijkt het af en toe wel. En maar schelden op de files met zijn allen
O Belgie, ok daar is het inderdaad een iets andere situatie, alhoewel 10km natuurlijk peanuts blijft.drooger schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:55:
[...]
Je hebt wel heuvels in België, plus zijn de fietspaden er ook niet geweldig. Kan me dan ook wel voorstellen dat een auto al snel aantrekkelijker lijkt.
Alles boven de 3 km pak ik de auto voor, behalve als het heel erg lekker weer is. Het ding kost ook veel geld als het stil staat, zonde om hem niet te gebruiken.Metro2002 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:57:
[...]
O Belgie, ok daar is het inderdaad een iets andere situatie, alhoewel 10km natuurlijk peanuts blijft.
[ Voor 4% gewijzigd door PWM op 11-06-2009 15:00 ]
[ Voor 7% gewijzigd door Aikon op 11-06-2009 15:06 ]
[ Voor 98% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:41 ]
Dus jij gaat die 10km gewoon fietsen dan? heb ik respect voor, maar stap zelf ook voor praktisch alles in de auto. Het is dat de parkeergarage 5 min lopen is van het werk, toch nog wat bewegingMetro2002 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 14:49:
[...]
Je rijdt 10km met de auto?dat is een half uurtje fietsen
![]()
Mensen pakken echt voor elke scheet de auto lijkt het af en toe wel. En maar schelden op de files met zijn allen
Kan me met wekelijkse boodschappen enzo er ook wel iets bij voorstellen, maar als het gaat om 2 pakken melk o.i.d.bite schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:44:
[...]
Dus jij gaat die 10km gewoon fietsen dan? heb ik respect voor, maar stap zelf ook voor praktisch alles in de auto. Het is dat de parkeergarage 5 min lopen is van het werk, toch nog wat bewegingIk woon in een klein dorp en boodschappen doen is 8km verderop, dus als ik moet kiezen: fietsen of lease-auto pakken is een no-brainer voor de auto. Ik betaal er toch 290,-/maand voor of ie nou rijd of niet en bovenop de ca1100km/week woon-werk maakt het voor: het milleu, kosten etc imho ook niet echt uit.
Overigens moet ik wel diesel rijden en die hebben me de motorisch nooit in de steek gelaten, enkel eens een lekke band gehad omdat die verkeerd was gemonteerd. *knocking on wood
10km is toch niet zo lang / ver fietsen? Ja dat fiets ik rustig inderdaad. Voor boodschappen doen vind ik het wat anders, daar pak ik ook de auto voor, dat is gewoon niet handig op de fiets.bite schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:44:
[...]
Dus jij gaat die 10km gewoon fietsen dan? heb ik respect voor, maar stap zelf ook voor praktisch alles in de auto. Het is dat de parkeergarage 5 min lopen is van het werk, toch nog wat bewegingIk woon in een klein dorp en boodschappen doen is 8km verderop, dus als ik moet kiezen: fietsen of lease-auto pakken is een no-brainer voor de auto. Ik betaal er toch 290,-/maand voor of ie nou rijd of niet en bovenop de ca1100km/week woon-werk maakt het voor: het milleu, kosten etc imho ook niet echt uit.
Overigens moet ik wel diesel rijden en die hebben me de motorisch nooit in de steek gelaten, enkel eens een lekke band gehad omdat die verkeerd was gemonteerd. *knocking on wood
Nee, oke, dan kijk ik wel of ze echt nodig zijn en er niet meer digen zijn die ik mee kan nemen. stap niet voor de lol in die auto, het moet wel zinvol zijn.drooger schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:51:
[...]
Kan me met wekelijkse boodschappen enzo er ook wel iets bij voorstellen, maar als het gaat om 2 pakken melk o.i.d.
Dat is inderdaad zo, ik moet zeggen dat ik een tijdje geleden ook voor elke scheet de auto pakte maar sinds ik weer meer ben gaan fietsen valt het me op hoe relatief lang je er met een auto over doet tov de fiets, zeker als je in stedelijk gebied rijdt. En dat afstanden éigenlijk heel erg meevallen met de fiets. Voor 10km draai ik mijn hand echt niet om en ook 20km trek ik binnen het uur. Nja dat is met de auto een half uur als er geen files staan dus tja. (jaja, zo laag is de gemiddelde snelheid in de randstad met een auto met al die stomme verkeerslichten)Aikon schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:16:
Ach de meeste mensen hebben uberhaupt geen flauw idee hoe ver 10km is op een fiets, in de auto is het al snel een kwartier (parkeren, stoplichten, etc.), en denken ze dat je zeker een uur bezig bent op de fiets.
[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 11-06-2009 16:25 ]
Het is een leasewagenAikon schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:05:
Sorry hoor, maar dat is me een partij drogreden. Het ding kost immers nog meer geld als je ermee gaat rijden...
Zet je ook je verwarming 's zomers aan omdat 'het ding geld kost als het stil staat'?
Precies, of je nu 501km/jr rijd of bv 20.000 het maakt voor de nederlandse overheid niet uit. Echter bij maar 501km zou ik 3480/501=6,94 per km betalen. Maar ook bij 5000km prive is het nog op 0,69 km voor een auto die niet eens m'n eigendom is.. binnenkort gaat de peugeot 308 daarom vervangen worden door een ford fiestaPWM schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:49:
[...]
Het is een leasewagenZolang onze overheid belast op bezit i.p.v. gebruik, is er voor mij geen enkele reden om de auto niet te gebruiken.
Goed gezegdGoldenSample schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:41:
Dat z'n blokje warm is na 13 kilometer is onzin, ja je koelwater maar je blok is nog niet door en door warm evenals je olie.
Daardoor draait je olie in je turbo bijvoorbeeld nooit echt lekker warm.
Verder is tegenwoordig een diesel echt niet duurzamer dan een benzine mede door de turbo en omdat de diesel ook bomvol electrische systemen zit.
Leasewagen met tankpas, de ergste combiPWM schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 16:49:
[...]
Het is een leasewagenZolang onze overheid belast op bezit i.p.v. gebruik, is er voor mij geen enkele reden om de auto niet te gebruiken.
Zo erg is het nog allemaal niet. Er worden meer op grenzen gewerkt maar moet je nu 200% van de limiet afzitten? 10% is nog steeds veilig genoeg. Dat mensen dan hun blok naar de kloten helpen door chiptuning is dan niet de zorg van de fabrikant. Nu werkt het contraproductief, er is een te grote massa inertie door de te dikke cilinderwand waardoor de motor langer nodig heeft om goed warm te zijn.Wilf schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:49:
Om de uitstoot te reduceren worden de fysieke eigenschappen van de motoren ook tot uiterste limieten gedreven ( bijvoorbeeld dunnere cilinderwanden en meer turbodruk). Sommige moderne dieselmotoren zijn na een ton totaal op.
[ Voor 11% gewijzigd door Chevy454 op 12-06-2009 09:12 ]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Anoniem: 4629
Moet je hier eens komen shoppen.Fastman schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:56:
Belgie...
* Anoniem: 4629 vindt de catalogusprijzen belachelijk.
Nog steeds niet een heel grote afstand maar voor 'gewone' mensen toch al gauw drie kwartier reistijd op de fiets...een ritje van 13km naar het werk en dan 13km terug
Daar heb je wel gelijk in, maar de motor komt wel op temperatuur dan, want die koelt niet zo snel af als die even een paar minuten uitstaat.weeraanmelden schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:24:
Wat doen diesel's in de stad?
TNT,DHL,Parkeerbeheer enz.
Korte stukjes rijden.
(wel wat vaker dan de auto van je vriendin, maar ze rijden telkens korte stukjes, auto uit, auto aan, en weer rijden)
Dat heb je met een benzine ook. Wij hebben hier iemand die op 9 km afstand woont en met een A3 1.6 benzine rondrijdt. Die heeft de uitlaat na 2 jaar moeten laten vervangen omdat deze rot was.weeraanmelden schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:24:
Enige waar je rekening mee moet houden, is dat de uitlaat na 5 jaar eerder vervangen zal moeten worden.
(normaliter om de 8 ~10 jaar) doordat deze nooit helemaal warm wordt.
Onderbouwing? Welke 'moderne' (dus common-rail?) zelfontbranders zijn er op na een ton?Wilf schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 00:49:
Sommige moderne dieselmotoren zijn na een ton totaal op.
www.google.nl
Europese tankpas heAikon schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 08:21:
[...]
Leasewagen met tankpas, de ergste combi
had ik dat maar
www.google.nl
Ik weet nog lang niet alles.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:53:
Voor meer gespecificeerde info en onderbouwing moet je maar naar Chevy454 luisteren, die kerel weet alles over dit soort vraagstukken. (misschien niet alles maar wel heeeul veeeul)
[ Voor 5% gewijzigd door Chevy454 op 13-06-2009 15:20 ]
[ Voor 99% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:41 ]
Weet niet zeker of ze common rail zijn, maar Toyota heeft de laatste jaren een serie D4D blokken die echt bizar snel kapot gaan. Hoor verhalen van Toyota garages waarbij gewoon één monteur puur bezig is met het vervangen/repararen van deze blokken.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 21:53:
[...]
Onderbouwing? Welke 'moderne' (dus common-rail?) zelfontbranders zijn er op na een ton?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq