Goede PCI-E geluidskaart?

Pagina: 1
Acties:

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-02 17:32
Hallo,

Voor mijn pc ben ik op zoek naar een goede PCI-E geluidskaart.
Ik heb al wat opgezocht en vond de creative soundblaster x-fi titanium wel iets, maar nu lees ik dat er veel problemen zijn met de drivers en dat de ondersteunen voor driver ook te wensen overliet.
Nu ben ik dus aan het twijfelen of ik deze toch zou nemen of dat ik niet beter een asus xonar d1 kan kopen.

Kan iemand mij helpen a.u.b.?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Wat je leest, klopt..

Heb er zelf ook problemen mee, maar enkel in XP... Vista werkt perfect.

Ik draai echter een dual boot, waarbij mijn vorige (5.1 van Creative) het niet in Vista deed en ook al crappy xp drivers heeft.

Je geeft verder overigens niet aan wat voor een systeem je hebt, wat je eisen zijn enz...

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• glennvho
Ja was ik nog vergeten, ik draai Vista x64 en mijn speakers zijn de creative t40.
Verder gebruik ik de pc vooral voor te gamen en af en toe een streepje muziek.
Ik wil ook niet meer dan €100 euro uitgeven aan een geluidskaart.

• glennvho
Even een kickje :+

• glennvho
Niemand die mij kan helpen?

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom wil je een goede geluidskaart? Je hebt speakers die echt bij een instapmodel horen, geen hoge kwaliteit speakers. Dan heb je een dure geluidskaart die je speakers niet optimaal kan gebruiken.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:06
Ik heb zelf de asus Xonar D1 omdat ik zelf de creative audigy se ook heb en helemaal gestoord werd van de brakkige kut drivers en slechte support van creative. De Asus bevalt echter uitstekend! Komt een zeer mooi geluid uit bij zowel muziek luisteren als gamen geen gekut met drivers alles werkt gewoon, heerlijk!

Edit
Ik merkte op mijn simpele boxen ook al een aanzienlijke verbetering hoor :) maar het mooiste is nog met een leuke kop telefoon op!

[ Voor 18% gewijzigd door haakjesluiten op 12-06-2009 08:30 ]

• glennvho
Ik wil een andere geluidskaart omdat mijn audigy se niet echt goed is vind ik. De enige driver die ervoor beschikbaar is, is er een van 2 jaar geleden ofzo. En op mijn moederbord (asus p5q-e) kan ik enkel het pci slot vlak onder en vlak boven mijn videokaart(hd4870) steken. Aangezien dat mijn geluidskaart dan op nog geen cm van de hete videokaart zit vind ik dit niet echt optimaal.
En mijn boxen zijn nu toch ook weer niet van de slechtste mag ik hopen?

• Zeebonk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07-2025
Volgens mij bedoelde Tsurany dat je misschien meer vooruitgang op geluidskwaliteit kan boeken door bijvoorbeeld een mooie set met subwoofer te kopen of misschien een 5.1 set (gamen met 5.1 vind ik persoonlijk echt mooier).

Ik zelf heb de Creative X-Fi ExtremeGamer en ben er zeer over te spreken. Geen problemen met drivers gehad. Is alleen wel PCI en niet PCI-e.

Edit: Ik draai Vista 64bit

[ Voor 3% gewijzigd door Zeebonk op 12-06-2009 09:51 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geluidskaarten horen niet in Overige Hardware, maar in Audio & HiFi.

Ook daar zijn "welke moet ik kopen?"-topics niet echt de bedoeling, maar de locale moderatoren zullen beslissen hoe het verder met je topic gaat.

Het zou sowieso helpen om wat duidelijker te zijn waarom je een geluidskaart wilt - gaat het je om betere analoge weergave, betere (digitale) features of lagere CPU load bij het gamen - of nog iets anders?

Oslik blyat! Oslik!

• glennvho
Een set met subwoofer wil ik zowiezo niet, had eerst een logitech x230 met subwoofer en dan hoorde je het al goed als je beneden gewoon in de woonkamer zit (mijn kamer is vlak boven de woonkamer gelegen dusja).
Daarom was ik overgeschakeld op een 2.0 setje zodat mijn ouders er geen last meer van zouden hebben.

Mij gaat het gewoon over lagere cpu belasting bij games en een heldere klank.

En geluidskaarten zijn toch ook harde waren? Dus dacht ik dat het hier wel mocht gepost worden.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 03-02 17:10
glennvho schreef op vrijdag 12 juni 2009 @ 10:30:
Een set met subwoofer wil ik zowiezo niet, had eerst een logitech x230 met subwoofer en dan hoorde je het al goed als je beneden gewoon in de woonkamer zit (mijn kamer is vlak boven de woonkamer gelegen dusja).
Daarom was ik overgeschakeld op een 2.0 setje zodat mijn ouders er geen last meer van zouden hebben.

Mij gaat het gewoon over lagere cpu belasting bij games en een heldere klank.

En geluidskaarten zijn toch ook harde waren? Dus dacht ik dat het hier wel mocht gepost worden.
CPU belastig is te verwaarlozen. Je krijgt maximaal 1 FPS meer. Op een moderne dualcore dan.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:06
onboard kaart zal dan meer dan voldoende zijn voor je 2.0 set zeker als je insteek is het verkrijgen van minder cpu belasting want dat is echt te verwaarlozen. Onboard geluidskaarten van tegenwoordig zijn best goed alleen persoonlijk luister ik veel muziek met een goede koptelefoon en dan is het het zeker waard!
Pagina: 1