Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn pc, en niet een makkelijk probleem, ik en de mensen die ik erover gesproken heb komen er niet uit.

Mijn probleem is dat mijn pc crashed zodra ik max. een half uur Guild Wars of CSS speel, dit terwijl deze games niet zo heel veel vereisen in vergelijking tot Cod Waw die ik wel 5 à 6 uur kan spelen zonder problemen.

Ik run het volgende systeem:

Antec TruePower Trio, 430 Watt, Retail
Intel Core 2 Quad, Q6600, Socket 775, Boxed
GigaByte GA-P35C-DS3R,Retail
Kingston KVR667D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC53..
Zotac GeForce 9600GT,GDDR3, PCI Express x16, ..
Samsung Spinpoint T166, 320 GB, 7200 RPM, 16 ..

Hij crasht dus alleen als ik Guild Wars of CSS speel de rest (Cod5, Cod2) kan ik gewoon uren spelen en ook de pc zelf kan uren draaien. Zodra ik dan Guild Wars wil spelen word het scherm van mijn pc zwart, ik hoor dan nog heel even wat geluid (Guild Wars muziek etc) voordat een oorverdovend geluid mijn headset overneemt. Dan moet ik mijn pc resetten en als ik wil kan hij direct weer aan en cod5 draaien. Ik kom er maar niet uit, heb alle drivers geïnstalleerd, heb met evererst mijn temperatuur waardes gezocht en die zijn allemaal ok. Ik zou dus echt niet weten waar het aan kan liggen.

Iemand een idee?

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:26
Probleemtopics zoals deze zijn niet toegestaan binnen de CSL, zie ook: CSL Beleid

Zoals je hebt kunnen lezen tijdens het registreren verwachten we op GoT wat meer inzet. Wellicht is de oplossing te vinden in de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter of CSL FAQ

Nee op zijn minst even de troubleshooter door die in de FAQ vermeld wordt. Ook kun je het beste beginnen met een memtest.

* CSL -> PMG

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 14:53
Zover ik weet staat in de release notes van de laatste officiele (niet beta) NVidia-driver (op de site) dat ze verschillende issues met CSS icm multicore-CPU's hebben opgelost. Dus misschien loont het de moeite om de driver te updaten?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niets kunnen vinden dat mij in de richting brengt, omdat mijn pc met spellen als cod2/5 wel gewoon draait, maar met Guild Wars/CSS niet.. Heb de laatste drivers, en Guild Wars/Steam updates en toch blijft hij wegvallen zodra ik GW boot, of half uur CSS speel.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Een tijd geleden had ik zoiets ook met één spel, terwijl het met de rest wel gewoon goed werkte. Ik heb het opgelost door naar een wat oudere versie te gaan van mijn videokaardrivers. Mogelijk was het na een reinstall van de nieuwste ook goed geweest, maar in de laatste versie zat toch niets wat nodig was (alleen ondersteuning voor nieuwere videokaarten).

☻/
/▌
/ \

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn probleem is dat mijn pc crashed zodra ik max. een half uur Guild Wars of CSS speel, dit terwijl deze games niet zo heel veel vereisen in vergelijking tot Cod Waw die ik wel 5 à 6 uur kan spelen zonder problemen.
Laat Guild Wars nu net heel erg gevoelig zijn voor overklokken e.d. Dat het spel an sich niet zo zwaar is t.o.v. CoD zegt dus vrij weinig.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm maar ik heb mijn pc totaal niet ge-overklokt.. Zal eens een oudere driver installeren.

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-05 11:46
Op zulke momenten doe ik altijd even een snel een verse windows install. Is voor mij altijd de snelste oplossing. IPV uren zitten prutsen met drivers en problemen zoeken.

Heb je zelf een vermoeden dat het hardware of software is?

Loopt het spel steeds ophetzelfe moment vast? of tijdens een soortgelijk actie? Leest hij op dart moment je HDD of spreekt hij veelal je videokaart aan? Zijn er andere momenten dat je pc vastloopt?
Is het een origineel spel of een rip/copy?

[ Voor 47% gewijzigd door Lumics op 10-06-2009 15:44 ]

Verwijderd

Vooral omdat je geluid ineens door de headset schalt, en 3D weergave bij andere spellen wel goed werkt, denk ik dat je eens moet kijken of de probleemspellen toevallig op een andere manier de audio-hardware aanspreken.

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-05 13:51

SECURITEH

Man of legend.

Ik weet dat CS:S ontzettend CPU afhankelijk is en ik kan mij inbeelden dat GW ook meer van de CPU als de GPU vraagt in de drukke gebieden (ik kan het mis hebben) terwijl CoD5 meer GPU afhankelijk is als CPU afhankelijk.

Ik zou de CPU eens een keer echt stressen met een programma als Intel Burn Test, Orthos of Prime95 om en de temperaturen van de CPU in de gaten houden.
Pagina: 1