Toon posts:

2 speedtouch modems in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Thuis heb ik een netwerk met daarin twee speedtouch modems/routers. Nu komt er bij één van de twee het internet binnen (Thomson ST706WL). Vanuit deze gaat er een UTP kabel naar de andere welke fungeert als router (om het te verdelen over twee computers en de printer). Nu heb ik DHCP al uitgevinkt en kan ik alles in het netwerk zien, maar om de haver klap valt het internet eruit. Wanneer ik dan de kabel direct in mijn PC doen vanaf de eerste speedtouch dan werkt het gewoon super.

Wat voor instelling zou ik hiervoor moeten aanpassen om dit toch werkende te krijgen.

Ik heb een beetje gezocht op het forum, maar had geen flauw idee hoe dit goed te kunnen omschrijven als zoekopdracht voor het forum.

Piete

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:53
Stel de 2e router eens in als accespoint, werkt ook fijner vind ik.

Op die router 2 instellingen doen en 1 kabel verplaatsen.

1. DHCP uitschakelen
2. LAN IP adres van de router wijzigen naar bijv. 192.168.1.200
<sla alles even op>
3. Haal kabel uit WAN poort van router en plaats die in 1 van de LAN poorten

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken, maar kon zo niet hoe je deze moet instellen als "Access point" het betreft hier trouwens de Speedtouch 716 (de router welke moet fungeren als verdeel station).

Edit: Is die toevallig de optie "Bridge"?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 11:34 ]

• TCP_IP
Kijk eens of je dit in je speedtouch menu kunt terugvinden. <zie plaatje>
Bridge mode is niet degene die ik bedoel, het is echt alleen DHCP uitzetten en LAN IP wijzigen en daarna kabel in een LAN poort plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.smallbizserver.net/portals/0/Screenshots/20060831100718721.png

edit: Op plaatje zie je DHCP aangevinkt, deze moet je dus uitvinken. Tevens zie je het IP adres, klik dan op 'edit'

[ Voor 16% gewijzigd door TCP_IP op 10-06-2009 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het toegepast en tot dusver nog geen problemen. Eens aankijken of er nog problemen ontstaan.

• TCP_IP
Als je router en kabel verder goed is verwacht ik verder ook geen problemen. Bij bijna alle netwerken gebruik ik deze setup eigenlijk (thuisnetwerken welteverstaan).
Pagina: 1