Hoe connect je 2 netwerken met 1 computer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-04-2024
Hallo,

Voor een stage opdracht werk ik met RC-auto's. Op beide auto's is een WLAN bevestigd.

Nu het volgende probleem:
Vanuit de laptop moet ik met beide netwerken verbonden zijn omdat ik naar auto 1 informatie moet sturen maar teven ook naar auto 2. Ook moet het mogelijk zijn dat auto 1 naar auto 2 informatie verstuurd.
Windows laat het echter niet toe om met 2 draadloze netwerken tegelijk te werken.

Zijn hier mogelijkheden voor en hoe zou ik dit op kunnen lossen.

Zou ik bijvoorbeeld een acces point aan mijn laptop moeten hangen zodat de 2 WLAN's hiermee via Bridge Mode verbinding hebben.

of

Kan ik auto 1 als acces point instellen zodat auto 2 als Bridge fungeert of juist andersom?

Als iemand ideeen heeft zou dit mij echt een stuk verder helpen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

waarom zitten beide auto's niet gewoon op hetzelfde wlan? Hoe moet ik da trouwens zien een WLAN op een auto bevestigen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je hebt dus nu AP's op de auto's zitten begrijp ik? De makkelijkste setup is dan toch 2 wlan clients op de auto's en 1 (of meerdere AP's in bridge mode, afhankelijk van je bereik) AP waarmee zowel de auto's en de laptop verbonden zijn. Dan zitten ze allemaal in dezelfde ip range in hetzelfde netwerk.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Als je even aangeeft welke versie van Windows je draait zou dat ook wel makkelijk zijn. In Windows 7 kun je nl. met 1 netwerkkaart wel met 2 netwerken verbinden, googlen op windows 7 virtual multiple wireless networks zou je al iets verder moeten komen.

Dan staat alleen de vraag nog of het mogelijk is in de betreffende omgeving om met Windows 7 te werken, het is nl. nog niet RTM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels1
De auto's rijden appart van elkaar. Ik ben bezig om een car2car communicatie in stand te brengen. De WLAN (router) is via een internetkabel aan de host pc (zonder windows) gekoppeld om acties uit te voeren. beide op de auto bevestigd. Dit is op de 2de auto precies hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-06 09:31

TrailBlazer

Karnemelk FTW

waarom heb je een WLAN router en niet gewoon een wireless kaartje in die host pc gestopt? Je AP kan je dan gewoon ergens buiten hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels1
MaximusTG schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:03:
Je hebt dus nu AP's op de auto's zitten begrijp ik? De makkelijkste setup is dan toch 2 wlan clients op de auto's en 1 (of meerdere AP's in bridge mode, afhankelijk van je bereik) AP waarmee zowel de auto's en de laptop verbonden zijn. Dan zitten ze allemaal in dezelfde ip range in hetzelfde netwerk.
Jah, er zitten nu op elke auto een acces point. Bij de instellingen van de WLAN kan ik dit omzetten naar Bridge Mode. de beste manier is dus om een 1 losse WLAN als AP te hebben en de 2 auto's hiermee te laten connecten?

Ik zal me hier even wat verder in verdiepen
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels1
TrailBlazer schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:09:
waarom heb je een WLAN router en niet gewoon een wireless kaartje in die host pc gestopt? Je AP kan je dan gewoon ergens buiten hebben staan.
Omdat de host pc dit nog niet toelaat. Dit zou eventueel wel mogelijk zijn als er geen andere oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 17:49
En anders simpelweg een USB wifi ding in die laptop stoppen? Dan heb je 2 wifi verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-04 21:24
Als het een router is heb je er toch maar één nodig?
De 2e in auto2 kun je evt. als repeater instellen (WDS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels1
Noxious schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:12:
En anders simpelweg een USB wifi ding in die laptop stoppen? Dan heb je 2 wifi verbindingen.
Jah dat ben ik nu aan het proberen en het lijkt te werken.
Nog even kijken hoe ik dit met Xpc ga koppelen (besturing van host pc)

bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels1
TCP_IP schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 11:13:
Als het een router is heb je er toch maar één nodig?
De 2e in auto2 kun je evt. als repeater instellen (WDS).
Jah dat zou eventueel ook een oplossing zijn, je bedoeld denk ik in makkelijkere taal ( ben echt noob in dit soort dingen ) dat je auto 1 als router insteld ( AP dus?) en auto 2 en laptop aan dit netwerk verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-04 21:24
Ja eigenlijk wel.

auto 1 is de router cq. gateway zeg maar.
auto2 word een repeater, dus pakt het signaal op van auto1 en maakt dus een verbinding.
je laptop kun je dan op zowel 1 als 2 connecten, zelfde netwerk.

Een 2e draadloos kaartje in je laptop stoppen is ook wel een oplossing maar je hebt dan het probleem dat router 1 en router 2 niet met elkaar kunnen communiceren zonder tussenkomst van je laptop.

[ Voor 31% gewijzigd door TCP_IP op 10-06-2009 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels1
TCP_IP schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:48:
Ja eigenlijk wel.

auto2 word een repeater, dus pakt het signaal op van auto1 en maakt dus een verbinding.

Een 2e draadloos kaartje in je laptop stoppen is ook wel een oplossing maar je hebt dan het probleem dat router 1 en router 2 niet met elkaar kunnen communiceren zonder tussenkomst van je laptop.
Jah met dat 2de extra kaartje in laptop kan ik niet werken.
Kan wel appart verbinding maken maar zoals je al zegt geen verbinding tussen de auto's

Ik ga je eerste ingeving is proberen.
bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-03 22:30

r0_

offtopic:

Leuke opdracht! Kan je misschien wat meer vertellen over de aard van de opdracht? Is het bijvoorbeeld de bedoeling om de RC auto via de pc te besturen? En zo ja, hoe ga je dit doen? Ga je bijvoorbeel gebruik maken van een joystick (lees stuurtje)? Of is het de bedoeling dat beide RC auto's autonoom hun weg moeten kunnen vinden?

Ik ben nieuwsgierig omdat ik als hobbyproject misschien iets soortgelijks wil gaan doen. Ik heb een RC auto en een logitech driving force pro. Het lijkt me gaaf om de RC car te voorzien van een camera en dan te kunnen besturen met het stuurtje via de PC.

Als je er wat over wilt/kan loslaten kan je me altijd PM'en om (eventuele) vervuiling van dit draadje te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels1
r0_ schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 13:00:
offtopic:

Leuke opdracht! Kan je misschien wat meer vertellen over de aard van de opdracht? Is het bijvoorbeeld de bedoeling om de RC auto via de pc te besturen? En zo ja, hoe ga je dit doen? Ga je bijvoorbeel gebruik maken van een joystick (lees stuurtje)? Of is het de bedoeling dat beide RC auto's autonoom hun weg moeten kunnen vinden?

Ik ben nieuwsgierig omdat ik als hobbyproject misschien iets soortgelijks wil gaan doen. Ik heb een RC auto en een logitech driving force pro. Het lijkt me gaaf om de RC car te voorzien van een camera en dan te kunnen besturen met het stuurtje via de PC.

Als je er wat over wilt/kan loslaten kan je me altijd PM'en om (eventuele) vervuiling van dit draadje te voorkomen.
ik stuur je wel eventjes een pm;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels1
TCP_IP schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 12:48:
Ja eigenlijk wel.

Bedankt!

Ik heb het werkend gekregen.
Auto 1 staat ingesteld als AP , Laptop Wireless en auto 2 via Bridge Mode ook wireless.

Bedankt voor reacties allemaal.
slotje
Pagina: 1