Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE
Als de kwaliteit voor jou voldoende is: ga eens kijken bij de 2.1 setjes die vrnl. bedoeld zijn voor op de computer aan te sluiten (in bijv. de Mediamarkt staan er aardig wat opgesteld van ~ 10 tot 200 euro).
Klinkt dat niet goed genoeg voor jouw oren, dan zul je toch naar een versterker/receiver moeten + 2 speakers en een subwoofer (of misschien enkel 2 zuil-luidsprekers).
Verwijderd
HK 2.1 speakerset (380 euro)
Fantastische decoder/HDD recorder (400 euro)
De receiver kun je dan zo instellen dat je alle datastreams verzamelt en vervolgens zelf bepaalt wanneer er audio over de luidsprekers gaat en wanneer over de HDMI richting de TV
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2009 11:03 ]
En is die speakerset van HK echt een hele goede die bij die receiver past?
Ook zit ik met het volgende, in mijn TV kast is eigenlijk maar ruimte voor één apparaat wat in het zicht komt, de rest zal "in" de kast staan. Nu heeft PS3 bluetooth AB toch dus das niet erg, maar de decoder en de receiver moeten denk ik wel van de voorzijde zichtbaar zijn?
Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE
Neem deze reciever: Harman Kardon AVR-132, 169 euro. (koopje!)
Deze levert voldoende vermogen voor een 2.0 of 2.1 setje. Eventueel kan je later altijd nog uitbreiden met kleine speakers om zo 5.1 te creëren.
Kijk of je bijvoorbeeld nog deze speakers kan krijgen voor 99 euro. Heb ze zelf ook, en kan niks anders zeggen dan dat ze zeer goed zijn. Mooi helder, en gaan erg laag.
Als die speakers er niet meer zijn, kijk dan verder bij de Correct, Bijvoorbeeld de nieuwe Wharfedale Diamond 10.3, of een setje van Mordaunt Short.
Een dvd speler zal je ongeveer 150 euro kosten als deze van Harman/Kardon moet zijn.
Een ding: Je hebt dan echt veel beter geluid dan bij een computer 2.1 setje. Zoek bijvoorbeeld eens naar reviews van de Wharfedale 9.5....
[ Voor 6% gewijzigd door Marcusso op 10-06-2009 17:12 ]
No Shame, only Fame!
Verwijderd
Daar zal de beperkende factor wat betreft grote luidsprekers waarschijnlijk in zitten. Als je toch boekenplank luidsprekers op een slanke voet wil/mag, wordt je keuze veel groter! Daarnaast, zuilen hoeven helemaal niet groot te zijn om goed te klinken. Kef iQ50 is daar een erg mooi voorbeeld van. (loop maar eens een betere HiFi zaak binnen!)
Als je het over die boeg gooit kun je beter een goede stereo versterker kopen en die aan de lineout van je tv hangen. Vervolgens knoop je de HDMI's van je PS3 en Decoder aan je tv en bepaal je op de tv welk signaal je wilt zien. Vervolgens lust de lineout je audio door naar je stereoset.
TV kijken, versterker uit.
Film kijken/gamen, versterker aan, geluid op tv dempen.
Haha iemand die me begrijptVerwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:59:
"Half september trekken mijn vriendin (dan vrouw overigens) en "
Daar zal de beperkende factor wat betreft grote luidsprekers waarschijnlijk in zitten.
Maar zuiltjes is geen sprake van aldus m'n vriendin (quote: die lelijke dingen!).
Ik zoek echt een 2.1 systeem en Harman Kardon heeft een lichte voorkeur. Niet om het merk,
maar het design vind ik erg mooi (zowel receiver als speakers) en de kwaliteit staat voor zover
ik weet erg goed aangeschreven.
Met stereo versterker bedoel je hetzelfde als receiver?Verwijderd schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 22:59:
Als je het over die boeg gooit kun je beter een goede stereo versterker kopen en die aan de lineout van je tv hangen. Vervolgens knoop je de HDMI's van je PS3 en Decoder aan je tv en bepaal je op de tv welk signaal je wilt zien. Vervolgens lust de lineout je audio door naar je stereoset.
TV kijken, versterker uit.
Film kijken/gamen, versterker aan, geluid op tv dempen.
Is op TV ook in te stellen dat hij standaard het HDMI signaal van de decoder pakt?
Iemand ervaringen met beide opstellingen (dus receiver aan tv en hdmi's naar tv, of alle hdmi naar receiver en dan naar tv) ?
Die receiver wordt vaak "niet krachtig" genoeg omschreven op verschillende sites, die valt dan voor mij af.S2801 schreef op woensdag 10 juni 2009 @ 17:09:
Waarom geen goede 2.0 set?
Neem deze reciever: Harman Kardon AVR-132, 169 euro. (koopje!)
Deze levert voldoende vermogen voor een 2.0 of 2.1 setje. Eventueel kan je later altijd nog uitbreiden met kleine speakers om zo 5.1 te creëren.
Kijk of je bijvoorbeeld nog deze speakers kan krijgen voor 99 euro. Heb ze zelf ook, en kan niks anders zeggen dan dat ze zeer goed zijn. Mooi helder, en gaan erg laag.
Als die speakers er niet meer zijn, kijk dan verder bij de Correct, Bijvoorbeeld de nieuwe Wharfedale Diamond 10.3, of een setje van Mordaunt Short.
Een dvd speler zal je ongeveer 150 euro kosten als deze van Harman/Kardon moet zijn.
Een ding: Je hebt dan echt veel beter geluid dan bij een computer 2.1 setje. Zoek bijvoorbeeld eens naar reviews van de Wharfedale 9.5....
Is de 3390 niet wat dan? Is vrij duur voor een 2.1 receiver, maar is hij daarom ook juist erg goed?
Dat type speakers wordt sowieso niet wat, zoek echt een 2.1 set met design (ietwat kleinere) speakers voor op het tv meubel
Verwijderd
Een HK stereo receiver / HK versterker

Een fantastisch 2.1 "setje"

Schandalig dat ik deze was vergeten. Het is een kostbare set, maar ik heb nog nooit eerder een 2.1 set gehoord van dit formaat welke ZO GOED presteert!
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2009 11:06 . Reden: Links+plaatjes toegevoegd ]
Receiver is een mooie maar nogal groot!
Iemand ervargingen met deze set? de -> Onkyo LS-V501
OMFG. Dat is wel heel weinig waar (qua grootte) voor veel geldVerwijderd schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 11:04:
Daar gaan we weer. Men neme;
Een fantastisch 2.1 "setje"
[afbeelding]
Schandalig dat ik deze was vergeten. Het is een kostbare set, maar ik heb nog nooit eerder een 2.1 set gehoord van dit formaat welke ZO GOED presteert!
Ik zie dan liever vloerstaanders voor die prijs maar dat is ieder zijn keuze natuurlijk
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ervaringen over het gebruik -> op kieskeurigRage_667 schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 13:52:
...
Iemand ervargingen met deze set? de -> Onkyo LS-V501
En of het geluid 'goed' klinkt, dat is meer iets naar jouw smaak, dus misschien dat je het best gewoon kunt gaan luisteren bij de Foka?
Hetzelfde geldt voor andere dergelijke 2.1 setjes in die prijsklasse.
Verwijderd
Ik heb hem een paar liedjes aangehoord om de sub af te stellen bij iemand thuis. Ik weet alleen niet 100% zeker of het dit type was of een type hoger/lager. Hij presteert naar het geld wat je er voor betaalt. Het is een versterker, dvd speler en hij is meer dan netjes afgewerkt. Je kan geen wonderen verwachten wat betreft audiokwaliteit, maar beoordeel het zelf maar (in een winkel??)DnnSke schreef op donderdag 11 juni 2009 @ 15:48:
[...]
Ervaringen over het gebruik -> op kieskeurig
En of het geluid 'goed' klinkt, dat is meer iets naar jouw smaak.