Ik heb het volgende stukje code
Ik ben er vrij zeker van dat ik de foreach kan elimineren en de 2 LINQ statements in 1 schrijven om zo de dictionary op te bouwen. Ik ben het nu al een tijdje aan het proberen, maar het lukt me maar niet. Ik mis iets waardoor ik een Dictionary van strings met een lijst van BusinessObjects kan opbouwen. Het lukt me wel om een Dictionary van strings met een BusinessObject kan opbouwen, maar dan krijg ik natuurlijk fouten door het toevoegen van duplicate keys aan de string kant.
Iemand de oplossing? Lijkt me wel een leuke LINQ uitdaging
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| DAL myDAL = new DAL(); List<BusinessObject> myBusinessObjects = myDAL.GetBusinessObjects(); var myUniqueStrings = (from bo in myBusinessObjects where string.IsNullOrEmpty(bo.myString) == false select bo.myString).Distinct(); foreach (string uniqueString in myUniqueStrings) { var myUniqueBOs = from bo in myBusinessObjects where bo.myString == uniqueString select bo; Dictionary<string, IEnumerable<BusinessObject>> myDictionary = new Dictionary<string,IEnumerable<BusinessObject>>(); myDictionary.Add(uniqueString, myUniqueBOs); } |
Ik ben er vrij zeker van dat ik de foreach kan elimineren en de 2 LINQ statements in 1 schrijven om zo de dictionary op te bouwen. Ik ben het nu al een tijdje aan het proberen, maar het lukt me maar niet. Ik mis iets waardoor ik een Dictionary van strings met een lijst van BusinessObjects kan opbouwen. Het lukt me wel om een Dictionary van strings met een BusinessObject kan opbouwen, maar dan krijg ik natuurlijk fouten door het toevoegen van duplicate keys aan de string kant.
Iemand de oplossing? Lijkt me wel een leuke LINQ uitdaging
Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit