Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] installatie op Fujitsu Siemens Multitainer - mogelijk?*

Pagina: 1
Acties:

• jelmerjan
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 10:46
Hallo,

Ik heb pas voor een symbolisch bedrag een Fujitsu Siemens multitainer gekocht,
Deze draaide prima met windows 98,

En nu wil ik (natuurlijk) XP instaleren, volgens de specificaties zou hij dit prima moeten kunnen trekken.
maar, als ik de cd van xp erin doe dan kan ik hem gewoon instaleren todat hij voor de 1e keer opnieuw opstart, dan loopt hij vast en wilt niet booten vanaf HDD, en krijg ik een paar rare tekens op m'n scherm.

Als ik het instaleer via windows PE (vanaf CD) en dan via USB stick het instalatiebestand uitvoert gaat hij eerst bestanden kopieren,
als jij daarmee klaar is eindigt de instalatie opeens zonder enige melding oid.

Zou iemand weten waar dit verscheinsel vandaan komt?

Specificaties

De PC is Geupgraded,

Mem: 256 133Mhz.
HDD: 80 GB ATA 7,5k

Bvd, Jelmer.

[ Voor 3% gewijzigd door jelmerjan op 10-06-2009 10:31 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Windows XP ondersteund normaal geen SATA voor SP2. Dus:
Neem een XP CD met SP3 of zet hem tijdelijk in de BIOS o je sata op een legacy/compability mode
GENETX in "Opstart problemen tijdens windows XP hom..."

[ Voor 25% gewijzigd door Rupie op 10-06-2009 10:54 ]

Desktop | Server | Laptop

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Windows 98 generatie PC's hebben doorgaans nog helemaal geen SATA dus de kans is klein dat het daarmee te maken heeft.

Welke rare tekens op je scherm verschijnen is dan een vraag die direct van belang is :)
sowieso:
Uit de onderste alinea van die specs-pagina zou je al kunnen afleiden dat je kansen behoorlijk afnemen:
The Multimedia processor (Video, Sound) on the Multitainer is an Mpact processor from a company called Chromatic Research. This company was taken over by ATI technologies who have chosen not to support the technology beyond windows 98 SE. To the best of our knowledge the drivers for windows 2000 / ME will never be made available.

[ Voor 52% gewijzigd door alt-92 op 10-06-2009 11:09 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device